عکس پروفایل ((خدا))

عکس پروفایل ((خدا))

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”عکس پروفایل ((خدا)) ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

*این مطلب در ابان ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

چگونه با خدا صحبت کنیم؟

مسلمانان معتقدند که خدا آسمان ها و زمین و هر آنچه را که در میان است آفریده است. او بزرگ و توانا است و قدرتمند و بصیر و داناست. خداوند بسیار فراتر از هر چیزی است که بتوانیم تصور کنیم. اما ما نیز به عنوان مسلمان معتقدیم که او حکمت هر برگی را که از درختی می افتد می داند. ما معتقدیم که او از رگ گردن به همه ما نزدیکتر است. او افکار پنهانی ما را می داند و البته او همه چیز را در مورد ما می داند.

پس این خدایی که به او ایمان داریم، فقط خدای آسمان ها نیست، او خدایی است که می توانیم هر لحظه که خواستیم بدون وقت قبلی با او صحبت کنیم. اکنون احتمالا میپرسید: «خب، من می‌خواهم با خدا صحبت کنم، اما نمی‌دانم چه کار کنم. من نمی دانم چگونه شروع کنم.»

ما در مورد آنچه اسلام می گوید صحبت خواهیم کرد، اما به طور کلی: “چگونه با خدا صحبت کنیم؟” اگر قبلاً خیلی این کار را انجام ندهید ، نگران نباشید، خداوند بخشنده و مهربان است .خوب، کاری که می کنید این است که  شروع به صحبت می کنید. به همین سادگی است که شما شروع به صحبت می کنید: «خدایا آنجایی؟ اگر آنجا هستی به من گوش کن خدایا اگه هستی کمکم کن خدایا اگر هستی به زندگی من بیا. خدایا مرا در این دنیا یاری کن.» اینطوری شروع می کنیم و همین ها را با هر خواسته و آرزویی دارید ادامه دهید.

نباید انتظار داشت که خدا جواب حرفها و صحبت هایمان را ۵ دقیقه بعد در یک فکس یا پیام برایمان ارسال کند. و با او صحبت میکنیم و از هر خوشی و ناخوشی با او گفتگو میکنیم و حوائجمان را با او در میان میگذاریم و صبر میکنیم تا جواب حکیمانه او را در زندگی مان پیدا کنیم.

گفتگوی ما با خدا یک گفتگوی دوطرفه است

به او گوش دهید پس آنچه باید انجام دهیم، باید پذیرا باشیم که به آنچه خدا به ما می گوید گوش دهیم. چون دعا کردن، حرف زدن و شنیدن است، مثل گفتگوی دو نفر است. صحبت کردن و گوش دادن است.

بنابراین ما فقط نمی گوییم: “من می خواهم … من می خواهم …” و آن وقت تمام . ما فقط منتظریم تا آنچه را که می شود بدست آوریم. ما باید به آنچه خدا می خواهد به ما بدهد نیز گوش دهیم. ما باید به آنچه او می خواهد بگوید گوش دهیم. شاید چیزی که او می خواهد بگوید این باشد، “من می خواهم … من می خواهم … من می خواهم”، شاید او می گوید شما واقعاً به چیزی که می خواهید نیاز ندارید و من چیزی را به شما می دهم که حتی بیشتر از چیزی که به آن نیاز دارید.

همه چیز درباره دعای احتجاب، از سند تا خواص

چگونه خودمان را تربیت کنیم که مراقب ارتباط با خدا باشیم؟

متون دینی می خوانیم، قرآن می خوانیم، سیره (داستان زندگی) پیامبر عزیزمان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) را می خوانیم، زندگی او، سخنانش، آموزه هایش را می خوانیم. و با انجام این کارها، خود را در چارچوب ذهنی،یعنی آن چارچوب فکری مذهبی قرار می دهیم.

اگر تنها کاری که همیشه انجام می دهیم بازی در پلی استیشن یا تماشای فوتبال در تلویزیون یا چیزهای دیگر در رایانه باشد. اگر این تنها کاری است که انجام می‌دهیم، وقت آن است که برای حرف زدن با خداوند زمان بگذاریم. ممکن است خداوند متعال بخواهد با ما صحبت کند، اما افکار ما آنقدر درگیر است، ذهن ما آنقدر پر از مسائل مختلف است که زمانی برای گوش دادن به حرف های خدا نداریم. پس باید وقت بگذاریم، باید با خدا قدم بزنیم و از زیبایی خلقت لذت ببریم. اگر از زیبایی خلقت لذت نبریم، بعید است که هم صحبت با کسی شویم که همه اینها را ساخته است.

بنابراین باید خودمان را در موقعیتی قرار دهیم که بتوانیم حرف های او را بشنویم. در دعا، در صحبت با خدا، سه کار می توانیم انجام دهیم: می توانیم او را ستایش کنیم، می توانیم از او تشکر کنیم و می توانیم از او چیزهایی بخواهیم که به آن حاجت می گویند. او را می ستاییم، می گوییم: «اللهم اکبر»، الله اکبر، همین را می گوییم تو اکبر. تو بزرگتر از هر چیزی هستی که بتوانم تصور کنم.

اگر قبلاً هرگز دعا نکرده اید، فقط از این کلمات ساده استفاده کنید: «خدایا. شما فراتر از تصور من هستید، من نمی توانم شما را درک کنم. ما به عنوان مسلمان، کاملاً ادبی در برابر او سر تعظیم فرود می آوریم. شما می توانید به او بگویید: “من در برابر عظمت تو سر تعظیم فرود می آورم.”

در صحبت با خدا چه بگوییم؟

ما از او سپاسگزاریم، او را برای همه چیزهای شگفت انگیز زندگیمان، برای زن و شوهر، و فرزندان، و سلامتی، و بینایی، و شنوایی و گفتار سپاسگزاریم. ما از او برای این چیزها سپاسگزاریم.

و همچنین، ما از او چیزهایی می خواهیم از او سلامتی می خواهیم. ما از او روزی می خواهیم تا به بچه هایمان غذا بدهد. و از او می خواهیم که ما را سالم و سلامت نگه دارد. اینها چیزهایی است که ما از او می خواهیم.

شما می‌دانید که مسلمانان، وقتی در نماز پیشانی‌هایمان به زمین می‌خورد، می‌گوییم خدای متعال کمکم کن تا انسان بهتری باشم، کمکم کن تا مسلمان بهتری باشم.

بنابراین در صحبت با خدا، ما صادق هستیم، ما می‌توانیم با دیگران تظاهر به خوبی کنیم، می‌توانیم دیگران را گول بزنیم، می‌توانیم حرف‌های خوبی بزنیم و آدم خوبی به نظر برسیم.

اما خداوند همه چیز را در مورد ما می داند. و اگرچه او همه چیز را در مورد ما می داند، باز هم می خواهد با ما صحبت کند و گوش دهد. او هنوز بهترین چیز را برای ما می خواهد.

ما نیازی به پوشیدن ماسک در حضور خدا نداریم، می توانیم خودمان باشیم. به نحوی که ما نمی‌توانیم هیچ کس دیگری باشیم، زیرا او همه چیز را می‌داند، چیزی را نمی‌توانیم از او پنهان کنیم، زیرا او همه چیز را می‌داند.

رفیق عزیزم هر روز در کنار نمازهایت چند دقیقه ای بنشین با خداوند مهربان صحبت کن،راحت و خودمونی. هر چیزی که در دلت است را با او در میان بگذار و اگر این را تبدیل به یک کار روزانه کنید حتما نتایج آرام بخش و شادی بخش آن را در زندگی تان مشاهده خواهید کرد.

این دعاها سپر شما در برابر بلا هستند

عکس پروفایل ((خدا))
خدا

عکس پروفایل ((خدا))
پروفایل

عکس پروفایل ((خدا))
عکس زیبا

عکس پروفایل ((خدا))
پروفایل قشنگ

عکس پروفایل ((خدا))
عکس زیبا

عکس پروفایل ((خدا))
خداوند

عکس پروفایل ((خدا))
پروفایل

عکس پروفایل ((خدا))
عکس مذهبی

عکس پروفایل ((خدا))
خدایا

عکس پروفایل ((خدا))
شعر

عکس پروفایل ((خدا))
خدا

عکس پروفایل ((خدا))
پروفایل مذهبی

عکس پروفایل ((خدا))
خداوند

عکس پروفایل ((خدا))
الله

عکس پروفایل ((خدا))
پروفایل مذهبی

عکس پروفایل ((خدا))
خداوند

منبع:اینستاگرام

4.2/5 - (4 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.