علت درد گردن و طب فشاری ،راهکار عالی برای درمان آن

روش درمانی باستانی طب فشاری یکی از این روش‌های جایگزین است که در این زمینه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.این درمان ریشه در آسیا دارد، جایی که برای اولین بار در ۵۰۰۰ سال پیش مورد استفاده قرار گرفت.این هنر کاملاً طبیعی شامل استفاده از انگشتان یا ابزارهای سفارشی شده برای اعمال فشار ریتمیک ملایم بر نقاط کلیدی بدن است که به آنها “نقاط فشاری ” گفته می شود.

درد یک تجربه ناخوشایند یا ناراحت کننده است که عموماً با آسیب بالقوه یا واقعی بافت همراه است. شاید یکی از شایع ترین شکایات اسکلتی- عضلانی که اکثریت ما را هر از چند گاهی به آن مبتلا می کند، گردن درد باشد. در برخی موارد، این اختلال می تواند شکل مزمن تری پیدا کند که می تواند کاملاً ناتوان کننده باشد. درد گردن به طور مشخص به ناحیه گردن رحم محدود می شود، اما راه را برای سایر شکایات مرتبط مانند محدودیت دامنه حرکت و یا محدودیت های عملکردی هموار می کند.

طب فشاری برای گردن درد

علت گردن درد

گردن درد معمولاً ناشی از حرکات گردن یا نگه داشتن گردن در همان موقعیت برای مدت طولانی است و بدتر می شود. همچنین عوامل دیگری وجود دارد که می‌تواند باعث تسریع یا ایجاد درد گردن شود، از جمله:

استرس
وضعیت خوابیدن نامناسب
تصادفی که باعث شلاق زدگی شد
رگ به رگ شدن گردن
فشار ناشی از فشار بیش از حد به گردن
شعله ور شدن اسپوندیلوز گردنی، که می تواند با افزایش سن دیسک ها و مفاصل در ستون فقرات اتفاق بیفتد.

داروهایی که می توانند باعث اسپاسم گردن شوند

برخی از موارد سفتی یا درد در گردن ممکن است ناشی از هیچ علت قابل تشخیصی نباشد. مردم اغلب بدون اینکه متوجه شوند گردن خود را فشار می دهند، مانند نشستن طولانی مدت در یک فضای بسته یا آسیب جزئی پیچ خوردگی در حین باغبانی.

طب فشاری برای گردن درد

درد فیزیکی بدن از هر نوعی که باشد می تواند تا حد زیادی مانع بهره وری شما شود و بر کیفیت کلی زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

بسیاری از افراد برای کاهش درد خود تا حد قابل تحملی به داروهای مسکن متداول روی می آورند که تنها در صورتی بی خطر است که به عنوان یک شکل موقت مدیریت درد استفاده شود. با این حال، اتکای بیش از حد به چنین مسکن‌هایی می‌تواند عوارض جانبی شدید و طولانی‌مدتی ایجاد کند.

نقاط طب فشاری جایی هستند که انرژی ذخیره می شود و عمل تحریک آنها بر روی سطح پوست تأثیر عمیقی ایجاد می کند زیرا توانایی های خود درمانی طبیعی بدن را فعال می کند.

تنها به قدرت درمانی لمس برای کاهش درد، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش تنش و بهبود گردش خون نیاز است. بنابراین، برای همه مقاصد، طب فشاری به قدرت و حساسیت دست برای تسکین بیماری‌های مختلف از جمله دردهای اسکلتی-عضلانی متکی است.

 طب فشاری برای تسکین گردن درد

۱-ماساژ نقطه Jian Jing

Jian Jing یا GB21 یک نقطه طب فشاری تسکین دهنده استرس است که در فاصله دو انگشتی از قاعده بیرونی گردن شما روی عضله ذوزنقه قرار دارد. به عبارت ساده تر، می توان گفت GB21 در جایی بین ابتدای گردن و شانه قرار می گیرد. بیشتر تنش در عضلات گردن در این نقطه خاص متمرکز می شود و ماساژ دادن آن با حرکات آرام و دایره ای به تسکین آن کمک می کند.

قبل از اینکه ماساژ را ادامه دهید، ابتدا باید با مالش محکم عضلات بالای شانه های خود، محل GB21 را پیدا کنید. نقطه ای که تنگ ترین و پرتنش ترین نقطه را احساس می کنید، نقطه رهایی از استرس است که به دنبال آن هستید.

هنگامی که نقطه طب سوزنی را شناسایی کردید، انگشتان خود را خم کنید و وزن کل بازوی خود را از طریق آنها روی نقطه فشار وارد کنید. معمولاً استفاده از دست مخالف برای انجام این کار آسان تر است.

توجه: تحریک نقطه فشار GB21 برای زنان باردار توصیه نمی شود، زیرا می تواند بر سلامت مادر و جنین تأثیر منفی بگذارد.

۲- نقطه ستون بهشتی/B10/Tianzhu

دو نقطه فشار روی گردن شما وجود دارد که در مجموع به آنها ستون بهشتی یا B10 می گویند.

یک نقطه در فاصله یک انگشت شست در زیر قاعده جمجمه قرار دارد و نقطه دیگر فقط یک عرض انگشت شست از مرکز ستون فقرات در بالای گردن شما قرار دارد. این دو نقطه حدود دو تا سه سانتی متر از یکدیگر فاصله می گیرند.

ناحیه مورد نظر در اینجا برای غده تیروئید مفید است و به بازیابی تعادل هورمونی کمک می کند. علاوه بر این، ماساژ منظم نقاط فشار ستون آسمانی برای کاهش بی خوابی، سر سنگین، فرسودگی انرژی، سفتی گردن، استرس و سایر مشکلات مرتبط شناخته شده است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای نتایج سریع‌تر و بهتر برای گردن درد و سایر مشکلات مربوط به گردن، فشار محکم و طولانی‌مدت بر روی این نقاط به صورت روزانه اعمال کنید.

توجه: این نقطه به بهترین وجه توسط شخص دیگری تحریک می شود که بهتر می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله۵ تمرین برای تسکین گردن درد ” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳-فشار بر روی دروازه های آگاهی GB20

نقاط طب فشاری GB20 یک جفت دیگر از نقاط فشار هستند که به رفع درد شانه، سفتی گردن و سردردهای تنشی کمک می‌کنند.

همچنین به عنوان دروازه های هوشیاری نامیده می شود، این نقاط در حفره های زیر قاعده جمجمه، بین ماهیچه های عمود بر پشت گردن شما قرار دارند. فاصله بین دو نقطه به طور کلی حدود ۳ تا ۴ اینچ است که بستگی به اندازه بدن شما دارد.

راه صحیح تحریک این نقاط طب فشاری این است که آنها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با فشار انگشت محکم نگه دارید، چندین بار در طول روز. انجام منظم این تمرین می تواند تنش های مزمن و حاد ایجاد شده در ناحیه شانه و گردن بدن شما را از بین ببرد.

۴-نقطه توالی شکسته  LU7

کانال ریه به همراه شش کانال دیگر روی بازو می افتد. دو نقطه طب فشاری وجود دارد که بسته به سبک طب فشاری مورد استفاده به عنوان LU7 شناخته می شوند.

یک مکان برای LU7 روی استخوان رادیوس در ساعد شما است که نزدیک‌ترین نقطه به انگشت شست شما، به سمت بالاتنه ختم می‌شود. شما می توانید به راحتی این نقطه را با اتصال دستان خود بین شست و سبابه تعیین کنید، در حالی که انگشت اشاره خود را در امتداد استخوان رادیوس قرار دهید، به طوری که نوک انگشت اشاره شما در یک شکاف کوچک بین دو تاندون که در بالای تاندون قرار دارند قرار گیرد.

شناخته شده است که تحریک LU7 برای سر، پشت گردن و ریه ها مفید است. همچنین برای تسکین درد میگرن مرکزی یا یک طرفه مفید است.

طب فشاری

چگونه یک نقطه را پیدا می کنید؟

وقتی روی یک نقطه طب فشاری فشار می‌دهید، به تنهایی به درد و تنش متمرکز روی آن نقطه خاص نمی‌پردازید. هر نقطه تیز به عنوان مرکز دایره وسیع تری در نظر گرفته می شود که قطر آن به اندازه یک سکه دلار یا عرض سه انگشت است.

در واقع، ماساژ دادن در هر نقطه از آن دایره نفوذ مساوی است با ماساژ نقطه طبی. بنابراین، لازم نیست در مورد محل دقیق یک نقطه فشار خیلی دقیق باشید. تا زمانی که بتوانید این دایره را شناسایی کنید، در نقطه مناسبی هستید.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.