علائم رایج سکته مغزی کدامند؟

علائم رایج سکته مغزی کدامند؟

سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که خون رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال و متوقف می‌شود. در نتیجه، این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد.علل اصلی سکته مغزی در بسته شدن یا پاره شدن رگ‌های خون رسان به مغز نهفته است. با این حال، شناسایی سریع وقوع سکته مغزی می‌تواند روند درمانی را تسریع کند و جان بیمار را نجات دهد.علایم سکته مغزی اغلب بسیار سریع و ناگهانی بروز می‌کند. با این حال، یکی از علایم سکته مغزی را در لبخندی که فرد در چهره دارد باید جست وجو کرد. سرویس سلامت همگانی انگلیس در این باره می‌گوید: از آن جا که قسمت‌های مختلف مغز مسئول کنترل بخش‌های مختلف بدن هستند، علایم سکته مغزی بستگی به بخشی از مغز دارد که درگیر شده است.فلج شدن یکی از رایج‌ترین و اصلی‌ترین علایم وقوع سکته مغزی است که می‌تواند هر بخشی از بدن را درگیر کند.متخصصان می‌گویند: سعی کنید هر دو دست خود را به طور همزمان بالا بیاورید. اگر یکی از دستان تان می‌افتد و نمی‌توانید آن را در هوا نگه دارید، به احتمال زیاد دچار سکته مغزی شده اید.

دانشمندان انگلیسی می‌گویند علایم زیر رایج‌ترین نشانه‌های وقوع سکته مغزی است:

۱- افتادگی یک طرفه صورت به طوری که فرد توانایی لبخند زدن ندارد. فلج شدگی یک طرفه صورت می‌تواند دهان و چشم‌ها را درگیر کند و باعث افتادگی آن‌ها شود.
۲- فرد توانایی بلند کردن هر دو دست خود را به طور همزمان ندارد. همچنین ممکن است در یکی از بازو‌ها و دستان خود احساس بی حسی یا ضعف کند.
۳- فرد در صحبت کردن دچار مشکل می‌شود. سخنانش گنگ و نامفهوم است یا نمی‌تواند به طور درست کلمات را ادا کند. وی همچنین ممکن است در درک سخنان دیگران ناتوان باشد.
۴- علایم کمتر رایج سکته مغزی هم می‌تواند شامل: گیجی، مشکلات تعادلی، مشکل در عمل بلع، سردرد شدید و ناگهانی و از دست دادن هوشیاری باشد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.