طرز تهیه شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی برای عید

چند روزی بیشتر به پایان سال ۱۴۰۰ و آغاز سال ۱۴۰۱ نمانده است و خیلی از خانمها در این روزهای پایانی به فکر پخت شیرینی خانگی برای ایام عید نوروز هستند. شیرینی خانگی که هم کیفیت موادش چون خودتان تهیه میکنید و میپزید عالی است و هم خیلی مقرون به صرفه. به همین خاطر ما امروز در سایت فارسیها برای شما دستور پخت دو مدل شیرینی خانگی خوشمزه و کمی متفاوت را آورده ایم.

طرز تهیه شیرینی خانگی برای عید

شیرینی شکری خانگی

شیرینی های شکری برای عید نوروز که لبه های کمی ترد و نرم و جویدنی دارند. ایده آل برای تزئین با رویال آیسینگ!

مواد اولیه :

¾ فنجان کره بدون نمک، نرم شده به ۶۵ تا ۶۷ درجه فارنهایت (۱۸ تا ۱۹ درجه سانتیگراد)

۱ فنجان شکر دانه ریز

۲ تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق

۱ قاشق چایخوری پوست لیمو، اختیاری

 ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۲ ⅓ فنجان آرد همه منظوره

۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

 ½ قاشق چایخوری نمک

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کیک شکلاتی با خمیر فوندانت” را نیز مطالعه بفرمایید.      

طرز پخت شیرینی شکری

کره نرم شده و شکر را با سرعت متوسط ​​تا کم مخلوط کنید تا سبک و پف کند، ۲ دقیقه. کناره های کاسه را با کاردک خراش دهید.(بهتر است با همزن باشد)

تخم مرغ ها ، پوست لیمو و عصاره وانیل را اضافه کنید. با سرعت متوسط ​​رو به بالا مخلوط کنید ، ۲۰ تا ۳۰ ثانیه. پارو، کناره و پایین کاسه را خراش دهید.

آرد و بکینگ پودر را در یک کاسه متوسط ​​الک کنید. نمک را اضافه کنید، هم بزنید تا مخلوط شود، سپس به مخلوط کن اضافه کنید. ۸ بار روشن و خاموش کنید.

کناره های کاسه را خراش دهید. با سرعت کم مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود، ۱۰ تا ۱۵ ثانیه. بیش از حد مخلوط نکنید. از یک کاردک برای مخلوط کردن نهایی استفاده کنید. خمیر یک قوام چسبناک خواهد داشت.

نیمی از خمیر را به یک ظرف پلاستیکی منتقل کنید، روی آن را بپوشانید و در یک دیسک ضخیم ۱ اینچی فشار دهید. با خمیر باقی مانده تکرار کنید. حداقل ۳ ساعت در یخچال بگذارید یا ۱ ½ ساعت در فریزر بگذارید. خمیر را می توان تا ۵ روز در یک کیسه پلاستیکی قابل درزگیری قرار داد و یا تا ۱ ماه منجمد کرد و قبل از استفاده یخ زدایی کرد.

دو ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس کنار بگذارید. قفسه فر را در وضعیت وسط قرار دهید. تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) گرم کنید.

برای خنک نگه داشتن خمیر هر بار روی یک تکه کار کنید. اجازه دهید خمیر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی پیشخوان بماند تا راحت تر وردنه شود.

سطح کار، رویه خمیر و وردنه را کمی آرد بپاشید و به میزان لازم مقدار بیشتری آرد بزنید چون خمیر کمی چسبنده است. گرد کنید، بچرخانید و با آرد بپاشید تا ضخامت ¼ اینچ شود.

فوراً از کاترهای شیرینی دلخواه برای برش دادن شکل ها استفاده کنید و آنها را تا حد امکان نزدیک به هم ببرید. قطعات را به تابه های کاغذ روغنی با فاصله حدود ۱ اینچ از هم منتقل کنید. هر ضایعات خمیر اضافی را می توان ۱ بار دیگر دوباره رول کرد. در صورت نیاز، قبل از چرخیدن سرد کنید.

کوکی ها را در حالی که هنوز سرد هستند، یک سینی در یک سینی بپزید. اگر بلافاصله بعد از برش نپزید، آنها را در یخچال نگهداری کنید. به مدت ۶ دقیقه بپزید، بچرخانید و ۵ دقیقه دیگر بپزید یا تا زمانی که سطح آن خشک شود و کف آن کمی قهوه ای طلایی شود.

به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی سینی فر خنک کنید سپس به توری سیمی منتقل کنید. روش دیگر، برای یک کوکی نرم تر با لبه های ترد کمتر، بلافاصله پس از خارج کردن از فر به توری سیمی منتقل کنید. کوکی ها را قبل از تزئین، حدود ۳۰ دقیقه کاملا خنک کنید.

تکه باقیمانده خمیر را باز کرده و فرآیند برش و پخت را تکرار کنید. در صورت استفاده مجدد از ظروف کاغذ روغنی، قبل از استفاده مطمئن شوید که ظرف خنک شده است.

نکته های مهم برای پخت شیرینی شکری عید

وزن مناسب آرد: آرد را روی ترازوی دیجیتال وزن کنید تا دقیق ترین نتیجه را بدست آورید. در روش دیگر، پیمانه را در آرد فرو کنید، سپس آرد اضافی را پاک کنید. این باعث می شود اندازه گیری متراکم تر شود، اما آرد را در فنجان بسته بندی نکنید.

زمان پخت: حدود ۱۰ دقیقه برای کوکی های ۲ اینچی، ۱۱ دقیقه برای کوکی های ۳ اینچی و ۱۲ دقیقه برای کوکی های ۴ اینچی. بررسی بصری بهترین راهنما خواهد بود.

پخت یک دسته کوچکتر: اگر فقط حدود ۶ کوکی در سینی پختید، زودتر آماده بودن را بررسی کنید. بعد از ۶ دقیقه پخت و چرخاندن، هر ۱ دقیقه چک کنید. به دلیل رطوبت کمتر در محیط، آنها خیلی سریعتر قهوه ای می شوند.

خمیر آماده: خمیر را می توان مخلوط کرد و تا ۵ روز در یخچال یا ۱ ماه در یخچال نگهداری کرد. کوکی های برش نپخته را می توان تا ۵ روز پوشانده و در یخچال نگهداری کرد یا به مدت ۲ هفته منجمد کرد.

نگهداری: کوکی های پخته شده را در ظرف دربسته در دمای اتاق تا ۵ تا ۷ روز نگهداری کنید. تا ۳ ماه در فریزر نگهداری شود.

شیرینی خانگی شکری

طرز تهیه شیرینی مربایی برای عید

یکی از شیرینی های معروف و خوشمزه برای عید شیرینی های مربایی است ، امروز دستور ساده این شیرینی ها برایتان گذاشته ایم البته میتوانید به جای  زرد آلو ،میوه دیگری را که دوست دارید را جایگزین کنید.

موا اولیه شیرینی مربایی

۸ اونس زردآلو، پوست جدا شده، نصف شده و به قطعات نیم اینچی بریده شده

 ½ فنجان شکر دانه ریز

۱ قاشق چایخوری آب لیمو

۲ برش زنجبیل، پوست کنده، ¼ اینچ برش

۸ اونس کره بدون نمک، (۱ فنجان) نرم شده به ۶۰ تا ۷۰ درجه فارنهایت (۱۵ تا ۲۱ درجه سانتیگراد)

۴ اونس شکر گرانول، (۹ قاشق غذاخوری به اضافه ۲ قاشق چایخوری)

¼ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

۱ تخم مرغ بزرگ

۱۰ اونس آرد کیک، (۲ ۱/۲ فنجان) پس از اندازه گیری الک شده

دستور پخت شیرینی مربایی برای عید

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. ته زردآلوها را با علامت “X” بکشید، برش ها را تا نیمه از کناره ها و از طریق پوست ایجاد کنید.

زردآلوها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به آب در حال جوش اضافه کنید، فقط تا زمانی که پوست از گوشت جدا شود. به سرعت زردآلوها را به یک کاسه پر از تکه های یخ منتقل کنید.

زردآلوها را آبکش کرده و پوست بگیرید. آن ها را از وسط نصف کرده و به قطعات نیم اینچی برش دهید. در مخلوط کن به مدت ۱ تا ۲ دقیقه پوره کنید تا یکدست شود. پوره را از طریق یک صافی مشبک در یک کاسه بریزید.

در یک قابلمه کوچک، پوره زردآلو، شکر، آب لیمو و زنجبیل را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط ​​بجوشانید، کف را در صورت نیاز بپزید تا زمانی که پوره به دمای ۲۱۵ تا ۲۲۰ درجه فارنهایت (۱۰۱ تا ۱۰۴ درجه سانتیگراد) برسد. از روی حرارت بردارید و خنک کنید.

پر کردن زردآلو را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید و یک گوشه کوچک را درست قبل از تزئین برش دهید.

قفسه فر را در موقعیت مرکزی قرار دهید. از قبل روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) گرم کنید.

دو قالب بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید.

کره و شکر را در همزن با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا سبک و پف کند، حدود ۱ دقیقه.

نمک، وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید. با سرعت متوسط ​​به مدت ۱ دقیقه خوب بزنید. در صورت نیاز کناره ها را خراش دهید.

آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. خمیر باید سفت باشد اما چسبناک و سفت نباشد.

خمیر را به یک کیسه مجهز به نوک ستاره ای بزرگ منتقل کنید.

شیرینی خانگی خوشمزه

خمیر را به صورت دایره های کوچک روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی قرار دهید. قطر کوکی ها باید حدود ۱ ½ تا ۲ اینچ باشد. ۲ اینچ فاصله بین آن ها بگذارید.

انگشت خود را در یک کاسه آب فرو کنید و در مرکز هر شیرینی فرورفتگی های کوچکی برای پر کردن مربا ایجاد کنید.

مقدار کمی مربا را در هر فرورفتگی کوکی بریزید. اگر از مربای سرد استفاده می کنید، ¼ قاشق چای خوری را در مرکز آن قرار دهید.

سینی را در یک سینی بپزید، تا زمانی که کلوچه‌ها در اطراف لبه‌ها و ته آن‌ها کمی قهوه‌ای شوند، سطح آن به مدت ۱۲ تا ۱۴ دقیقه کم‌رنگ می‌ماند.

بلافاصله به قفسه خنک کننده سیمی منتقل کنید. این شیرینی های خانگی خوشمزه نوش جانتان.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.