۱۲ آرامش بخش و شل کننده طبیعی برای عضلات

آرامش بخش و شل کننده طبیعی عضلات

بهترین شل کننده های عضلانی طبیعی که به کاهش التهاب ، درد عضلانی و اسپاسم کمک می کند شامل زعفران ، زردچوبه ، زنجبیل ، دارچین ، چای سیاه ، چای بابونه و آب انار است.

شل کننده های عضلانی طبیعی

اجازه دهید ما برترین شل کننده های طبیعی عضلانی را برایتان بازگو کنیم.

زعفران

زعفران (Crocus sativus Linnaeus) گیاهی باستانی است که به دلیل خاصیت رنگ طبیعی و رایحه گل آن در دنیای آشپزی ارزش زیادی دارد. در حالی که از زعفران سالها در طب سنتی ایران استفاده می شد ، اکنون این گیاه درباره خواص ضد التهابی مورد تحقیق قرار گرفته است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ ، که در مجله Clinical of Sport Sport منتشر شد ، نشان داد که مکمل خوراکی یک کپسول زعفران (۳۰۰ میلی گرم در روز) ۷ روز قبل و ۳ روز پس از ورزش غیر عادی به جلوگیری از درد عضلات در دانشجویان پسر دانشگاه کمک می کند.

همچنین ، یک مطالعه حیوانی نشان داد که فلاونوئیدها ، تانن ها و آنتوسیانین های موجود در زعفران اثرات ضد دردی بر ضد درد شیمیایی دارند. اشکال مختلفی که می توانید از زعفران به عنوان شل کننده عضلات استفاده کنید از طریق مکمل های خوراکی ، استفاده از روغن زعفران یا نوشیدن چای زعفران است. زنان باردار به دلیل توانایی تحریک رحم باید از آن اجتناب کنند.

شل کننده های عضلانی طبیعی

زردچوبه شل کننده طبیعی

محققان دریافته اند که کورکومین ، یک رنگدانه زرد طبیعی که در زردچوبه وجود دارد ، می تواند به عنوان جایگزین طبیعی برای داروهای غیراستروئیدی مانند آسپرین ، ایبوپروفن و ناپروکسن برای درمان التهاب استفاده شود. بر اساس مطالعه ای که در جراحی مغز و اعصاب بین المللی انجام شده است ، دوز توصیه شده ۴۰۰-۶۰۰ میلی گرم است که سه بار در روز مصرف می شود.

عوارض جانبی اندک است؛ با این حال ، دوز بالا می تواند باعث زخم معده شود. همچنین می توانید از زردچوبه در ترکیب با دوزهای پایین داروهای غیراستروئیدی استفاده کنید. سعی کنید یک فنجان چای زردچوبه با شیر بنوشید تا اسپاسم عضلات کاهش یابد.

پیشنهاد می کنیم مقالهیک لیوان شیر طلایی،معجونی برای همه فصول” را نیز مطالعه بفرمایید.

زنجبیل

بر اساس گزارشی که در Journal of Pain منتشر شده ، مصرف روزانه زنجبیل خام و مکمل زنجبیل تحت درمان با حرارت به کاهش متوسط ​​تا زیاد درد عضلات کمک می کند. محققان به این نتیجه رسیدند که زنجبیل بر روی افرادی که از درد آرتروز رنج می برند اثر دارد. علاوه بر این ، می تواند به کاهش پیشرفت درد عضلانی نیز کمک کند. می توانید از مکمل های ریشه زنجبیل ، پودر زنجبیل خشک ، ژل های تسکین دهنده درد حاوی زنجبیل یا از رایحه درمانی روغن زنجبیل بهره مند شوید. چای زنجبیل زردچوبه یک نرم کننده طبیعی عضلات است که به راحتی در خانه درست می شود.

دارچین

طبق یک مطالعه ، دارچین سریلانکا به عنوان یک ماده ضد التهابی قدرتمند در لیست ۱۱۵ ماده غذایی آزمایش شده دارای رتبه بالایی است. Cinnamic aldehyde ، ترکیب شیمیایی که به عطر و طعم خاص دارچین می بخشد ، نشانگرهای زیستی مربوط به التهاب را مهار می کند. مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی پیشگیری منتشر شد ، نشان داد که دارچین و زنجبیل ، در صورت استفاده برای ورزشکاران زن ، به کاهش درد عضلات کمک می کند.

اگرچه دارچین به صورت کپسول (۱۰۰۰ میلی گرم) در دسترس است ، اما مصرف دمنوش دارچین نیز می تواند به رفع اسپاسم عضلات و تقویت خلق و خو کمک کند. استفاده از روغن ضروری دارچین برای آروماتراپی را برای رفع تنش در عضلات در نظر بگیرید.

شل کننده طبیعی

چای سیاه شل کننده طبیعی

چای سیاه به دلیل توانایی گرم کردن ماهیچه ها در طب سنتی چین مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین ، تئافلاوین ها که آنتی اکسیدان های پلی فنول موجود در عصاره چای سیاه هستند ، دارای خواص ضد التهابی هستند. داده های یک مطالعه تصادفی  نشان داد که مصرف عصاره چای سیاه غنی از تئافلاوین به شرکت کنندگان کمک می کند تا بهبود خود را پس از انجام تمرینات بی هوازی با شدت بالا بهبود بخشند.

در حالی که قرص عصاره چای سیاه موجود است ، شما می توانید از دمنوش چای سیاه استفاده کنید و چای سیاه و سنتی و بدون شیر و شکر بخورید تا درد عضلانی کاهش یابد.

آب انار

آب انار ، شل کننده عضلات طبیعی که در بین ورزشکاران محبوب است ، حاوی آنتوسیانین ، فلاونوئید و اسید الاژیک است که مسئول خواص ضد التهابی آن هستند. یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که عصاره انار به مهار پاسخ سیستم عصبی به برخی محرک های مضر یا بالقوه مضر کمک می کند.

در مطالعه دیگری که در Journal of Strength and Conditioning Research منتشر شده است ، آب انار به کاهش میزان ضعف و درد عضلانی در هفده مرد که تمرین مقاومتی انجام داده اند ، کمک کرده است. با این حال ، کارآیی آن نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

بابونه

چای بابونه ، که توسط گلهای بابونه شیب دار ساخته می شود ، یک درمان سنتی برای اسپاسم عضلات ، کمر درد و دردهای روماتیسمی است. طبق کتاب طب سنتی که توسط جوآن بارنز ، لیندا اندرسون و جی دیوید فیلیپسون تالیف شده است ، هر دو رقم ، بابونه آلمانی و رومی دارای خواص ضد اسپاسم هستند. با این حال ، برخی از افراد ممکن است به بابونه واکنش آلرژیک نشان دهند.

شل کننده طبیعی عضلات

آب هندوانه شل کننده طبیعی

مطالعه منتشر شده در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی نشان داد که آب هندوانه به کاهش درد عضلات و بهبود ضربان قلب در ورزشکاران کمک می کند. ال سیترولین ، یک آمینو اسید طبیعی موجود در آب هندوانه ، مسئول تسکین درد عضلات بعد از ورزش است.

امگا ۳ EFAs (روغن ماهی)

طبق تحقیقات منتشر شده در Neurology Neurology ، مکمل های روغن ماهی امگا -۳ EFA می توانند جایگزینی ایمن برای NSAIDs (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) برای درمان درد حاد و مزمن گردن یا کمر غیر جراحی باشند. محققان همچنین دریافتند که ۱۲۰۰ میلی گرم در روز امگا ۳ EFAs مصرف شده به طور مداوم اثر معادل ایبوپروفن در کاهش درد آرتروز دارد.

بوسولیا یا کندر

Boswellia serrata ، یکی از گیاهان باستانی و با ارزش است ، به خصوص برای خواص ضد التهابی. طبق مجله علوم دارویی هند ، تحقیقات انجام شده در یک آزمایش بالینی نشان داد که این گیاه می تواند به کاهش درد مفصل زانو کمک کند. کندر همچنین در کاهش درد سیاتیک مفید است.

پیشنهاد می کنیم مقاله۸ مورد از فواید قدرتمند گیاه فلفل دلمه ای” را نیز مطالعه بفرمایید.

کپسایسین (فلفل چیلی)شل کننده طبیعی

فلفل چیلی سالهاست که توسط بومی آمریکایی برای اهداف دارویی مختلف استفاده می شود. کپسایسین ، یک آلکالوئید طبیعی که در گیاهان از تیره فلفل دلمه (فلفل چیلی) وجود دارد ، دارای اثر بی حسی منطقه ای است و یک آرامبخش طبیعی عضلانی است. کرم های کپسایسین بدون نسخه برای درمان سیاتیک و کمردرد موجود است

روش سنتی برای درمان درد اسکلتی عضلانی شامل درمان با استراحت ، یخ گذاشتن و ترمیم  است. در صورت احساس اسپاسم عضلانی ، توصیه می شود ابتدا استراحت کرده و از ناحیه آسیب دیده محافظت کنید و از هرگونه حرکت تند خودداری کنید. برای کمک به شل شدن طبیعی عضلات و کاهش تورم ، از یخ استفاده کنید.

استفاده ۳بار از کیسه یخ ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در روز کمک خواهد کرد. بستن ناحیه آسیب دیده به کاهش تورم کمک می کند. با این حال ، بهتر است آن را به پزشک نشان دهید زیرا اگر خیلی محکم انجام شود ، می تواند اثر بی حسی ایجاد کند. برای درمان درد شدید و حاد توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.