شرایط ثبت نام پروانه اشتغال رانندگان

در هر کجای دنیا برای فعالیت در هر حوزه‌ای نیازمند دریافت مجوز و پروانه در آن زمینه هستید. از همین رو، افرادی که به فعالیت در زمینه حمل و نقل علاقه دارند؛ بایستی مجوز پروانه اشتغال رانندگان را دریافت کنند. عدم دریافت آن باعث می‌شود فرد قادر به جابه‌جایی و حمل مسافر نشود. برای دریافت پروانه اشتغال رانندگان باید شرایطی را دارا باشید و در کنار آن هزینه‌ای پرداخت کرده و مدارکی را تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم شرایط ثبت نام پروانه اشتغال را برای شما شرح دهیم تا اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.

شما می‌توانید برای ثبت نام به کافی نت آنلاین کافه لیوم مراجعه کنید و خیالتان از بابت درستی اطلاعات راحت کنید.

شرایط ثبت نام جهت کسب پروانه اشتغال رانندگان

به طورکلی مجوز پروانه اشتغال برای رانندگان از طریق شهرداری به افراد ارائه می‌شود. به همین واسطه با دریافت مجوز، این امکان را دارید که در زمینه حمل نقل حومه و درون شهری طی زمان مشخصی فعالیت کنید. اگر فردی فاقد پروانه اشتغال رانندگان باشد، باید نسبت به کسب مجوز آن اقدام کند. برای ثبت نام یک سری شرایطی لازم است:

  • عدم سو پیشینه
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی
  • افرادی که از اتباع خارجی محسوب می‌شوند باید مجوز کار را دریافت نمایند.
  • داشتن گواهینامه‌ای که مربوط به وسیله نقلیه باشد.
  • داشتن کارت پایان خدمت
  • انجام خدمت نظام وظیفه
  • داشتن حداقل گواهی تحصیلی (دوره ابتدایی)
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

دارا بودن شرایط گفته شده در قسمت بالا، برای کسب پروانه اشتغال رانندگان بسیار مهم و ضروری است. عدم شرایط هر کدام از آن‌ها، در طی ثبت نام برای شما مشکل ایجاد خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که عدم اعتیاد به مواد مخدر و سو پیشینه امری لازم و ضروری نیست، اما مدارک آن برای تحویل به شهرداری باید موجود باشد.

سامانه ثبت نام پروانه اشتغال رانندگان

متقاضیان برای دریافت این مجوز ابتدا باید در سامانه utcms.ir ثبت نام کنند و سپس با داشتن مدارک و شرایط به شهرداری منطقه خود مراجعه نمایند. در این سامانه امکان ویرایش اطلاعات و ابطال و تمدید پروانه وجود دارد.

مدارک لازم برای ثبت نام پروانه اشتغال رانندگان

برای دریافت پروانه اشتغال رانندگان لازم است مدارکی را تهیه کنید تا در روند ثبت نام مشکلی ایجاد نشود.

  • داشتن حداقل مدرک ابتدایی، برای افراد بالا ۳۵ و خواندن و نوشتن کفایت می‌کند.
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا کارت پایان خدمت
  • داشتن گواهینامه رانندگی مربوط به وسیله حمل و نقل
  • تابعیت جمهوری اسلامی
  • نداشتن سو پیشینه
  • عدم اعتیاد و ارائه کارت سلامت
  • ارائه گواهینامه شرکت در دوره‌های آموزشی در زمینه حمل نقل درون شهری و حومه
  • تحویل تعهد نامه به منظور حسن انجام کار
  • در سامانه ir ثبت نام کنید

تهیه کردن موارد مذکور، برای اخذ پروانه اشتغال بسیار مهم و ضروری است. اگر هر یک از مدارک را نداشته باشید یا ناقص باشد، مجوز پروانه صادر نشده و با مشکل مواجه خواهید شد. توصیه ما این است که قبل از ثبت نام مدارک را تهیه کنید و یا اگر مدارک نقصی دارند نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

هزینه دریافت پروانه اشتغال رانندگان

افراد باید برای دریافت پروانه اشتغال هزینه‌ای بپردازند. هزینه صادر کردن پروانه اشتغال نسبت به فعالیتی که انجام می‌دهید متفاوت است. اگر فعالیت شما بار مسافر باشد باتوجه به تعداد ظرفیت، هزینه‌ای که باید پرداخت کنید و اگر ظرفیت شما بالاتر باشد هزینه آن نیز بالاتر می‌رود. در صورتی که فعالیت شما باری باشد، هزینه آن متفاوت خواهد بود. هزینه این نوع از فعالیت نسبت به ظرفیتی که دارد متعدد است. هر چه قدر ظرفیت بالاتر برود هزینه نیز افزایش پیدا می‌کند.

تمدید پروانه اشتغال رانندگان

 روی پروانه اشتغال رانندگان عنوانی به نام مدت اعتبار پروانه نوشته شده است. لازم به ذکر است که بعد از پایان مدت پروانه اشتغال، باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. برای تمدید نیز به سایت utsms.ir مراجعه کرده و برای ثبت درخواست و انجام مراحل آن می‌توانید با شماره ۰۹۰۵۱۰۲۱۰۳۶ به شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتساپ، روبیکا، سروش و یا ایتا پیام ارسال کنید و با کارشناسان کافه لیوم در ارتباط باشید.

پیگیری و استعلام پروانه اشتغال رانندگان با کد ملی

افرادی که درخواست خود را در سامانه پروانه اشتغال رانندگان ثبت کرده‌اند. می‌توانند با انتخاب گزینه پیگیری، از استعلام وضعیت خود مطلع شوند. قسمت پیگیری و استعلام پروانه رانندگان از طریق کدملی امکان پذیر است و با مراجعه به سایت utcms.ir و با انتخاب گزینه ثبت درخواست می‌توانید از وضعیت استعلام پروانه اشتغال باخبر شوید.

سخن پایانی

شرایط ثبت نام پروانه اشتغال رانندگان، نیازمند یک سری مدارک مانند کارت پایان خدمت و داشتن گواهینامه و … است که در مطالب بالا برایتان بازگو کردیم. همچنین برای اخذ پروانه اشتغال باید به سایت utcms.ir برای ثبت نام مراجعه کنید. این سامانه امکان ویرایش اطلاعات را نیز دارا است. همچنین هنگام ثبت نام باتوجه به فعالیتی که انجام می‌دهید باید هزینه‌ای را بپردازید. در آخر مدارک خود را به درستی تهیه کنید تا در روند ثبت نام برای شما مشکلی ایجاد نشود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها  مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.