سفر به جزیره زیبای کیش

اگر به جزیره کیش سفر کنید و در اطراف این جزیره شگفت انگیز قدم بزنید، جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی را مشاهده خواهید کرد. جاذبه های گردشگری و توریستی این جزیره بسیار متنوع است و جاذبه های تاریخی زیادی وجود دارد که گردشگران زیادی مشتاق بازدید از آنها هستند.

ساحل مرجان

از استانبول تا کیش

سواحل طلایی و درخشان جزایر خلیج فارس از دیدنی‌ترین سواحل ایران و جهان است که زیبایی بی‌پایان آن چشم همه بینندگان را به خود خیره می‌کند. ساحل مرجان یکی از سواحل صخره‌ای این جزیره است که یکی از محبوب‌ترین نقاط این جزیره به شمار می‌رود و با وجود امکانات رفاهی و تفریحی، هتل‌ها و رستوران‌های فراوان، مکان مناسبی برای گشت و گذار است.

ساحل مرجان یکی از تمیزترین سواحل خلیج  فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه های طلایی و محوطه سازی زیباست. زلالی این ساحل به قدری واضح است که اگر سوار قایق شوید و در دریای مرجان این جزیره بگردید، آبزیان زیادی از جمله صدف، حلزون، شقایق دریایی، چتر دریایی، انواع ماهی های زینتی و … را می بینید.

مشاهده طبیعت دریایی و ساحلی جزیره در ساحل مرجان یکی از پرطرفدارترین تفریحات گردشگران است. تماشای دریای آبی خلیج فارس و غروب خورشید در این ساحل یکی از آن تجربیاتی است که هرگز فراموش نخواهید کرد. در پارک ساحلی مرجان آلاچیق ها و فضاهایی برای نشستن و خلوت با طبیعت تعبیه شده است. می توانید ساعت ها در این چشم انداز ها بنشینید و مناظر طبیعی جزیره را تماشا کنید. عکاسی را فراموش نکنید!

کشتی یونانی

 

در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی کشتی یونانی در خلیج فارس و در ساحل جزیره به گل نشست و امروزه یکی از مکان های معروف این جزیره است. هنگام سفر به این خطه از کشور می‌توانید غروب خورشید را از کنار آن به نظاره بنشینید؛ به‌خصوص که فرورفتن خورشید در آب را برایتان تداعی می‌کند.علاوه بر این، منظره کشتی در سکوت و آرامش صبحگاهی نیز بسیار دیدنی است. علاوه بر بازدید از کشتی یونانی، شتر و اسب سواری در ساحل را از دست ندهید! در آلبوم عکس خود از سفر به این جزیره باید عکسی با کشتی یونانی داشته باشید.

کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان در جزیره است. این کشتی در جنوب غربی جزیره و نزدیک میدان غروب قرار دارد.

یک کشتی یونانی در نزدیکی روستای باغو با ذخایر ارزشمند نفتی در ۲۴ فروردین ۱۳۴۵ هجری شمسی به گل نشست. در نتیجه خدمه چاره ای جز خروج از کشتی و تخلیه محموله خود نداشتند. می گفتند نبود فانوس دریایی در این منطقه، محاسبات نادرست ناخدای کشتی و عمق کم کشتی همه دست به دست هم داده و این اتفاق را رقم زدند.

داستان دیگری که بومیان جزیره مطرح کرده اند این است که ناخدای کشتی مست بوده و به جای توقف در یکی از بنادر نزدیک این جزیره از مسیر منحرف شده و هنگام رسیدن به این مکان در گل والا نزدیک ساحل توقف کرده است.

در این بین برخی حق بیمه کشتی را عامل حادثه می دانند و معتقدند که صاحبان کشتی عمدا کشتی را در این وضعیت قرار داده اند تا حق بیمه زیادی بگیرند.

اکثر گردشگرانی که به این جزیره سفر می کنند آخرین لحظات روز را با بازدید از کشتی یونانی برای تماشای غروب زیبای آن سپری می کنند.

کشتی یونانی  در تور کیش سوژه مناسبی برای عکاسی در هر زمان از روز است و سوغاتی خاص از جزیره به حساب می آید که هرگز فراموش نخواهید کرد. در واقع، حتی اگر شما یک عکاس آماتور هستید که با تلفن همراه خود عکس می گیرید، با کمی ذوق و خلاقیت می توانید تصاویری بکر از این کشتی بگیرید.

در نزدیکی کشتی ساعتی وجود دارد که به شکل سکان است، بسیاری از گردشگران سوژه های عکاسی جالبی را شکار می کنند و عکس های مختلفی از این مکان می گیرند. همچنین مجسمه ها و سازه های دیگری نیز در نزدیکی کشتی وجود دارد که می توانید از آنها عکس بگیرید و بنا به سلیقه خود لحظاتی را ثبت کنید.

زندگی در کیش چگونه استشهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریزقدمتی بسیار طولانی دارد و قدمت آن به حدود ۲۵۰۰ سال می رسد. آب شیرین و آشامیدنی جزیره در این کاریز تامین می شود. جالب است بدانید کلمه کاریز به معنای قنات است. این قنات از طول و عمق بسیار بیشتری نسبت به سایر قنات ها برخوردار است. به گونه ای که به هیچ وجه نمی توان آن را با سایر قنات ها مقایسه کرد. این شهر زیرزمینی در عمق ۱۶ متری قرار دارد. از آنجایی که این جزیره دارای شیب بسیار کم است، به نظر می رسد از روش های بسیار پیشرفته ای برای هدایت و رساندن آب های زیرزمینی به سطح زمین استفاده کرده است.

با گذشت زمان و در حال حاضر، این منطقه که زمانی به عنوان قنات مورد استفاده قرار می گرفت، کاربری خود را به عنوان قنات از دست داد و به شهری شگفت انگیز و زیرزمینی تبدیل شد. شهر زیرزمینی کاریز بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. جالب است بدانید که کاریز تنها یک شهر زیرزمینی و تاریخی نیست و به آن شبکه آب زیرزمینی می گویند. شخصی به نام منصور حاجی حسینی شهر زیرزمینی کاریز را تأسیس کرد. تور استانبول را در سایت سفر باتو از دست ندهید.

اگر به این مجموعه که یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی این جزیره است بروید، غرفه های رستوران های سنتی، رستوران های مدرن، صنایع دستی و موزه ها را خواهید دید. اگر به هر نقطه از این شهر زیرزمینی نگاه کنید، هنر و استعداد معماران ایرانی را خواهید دید. از ویژگی های بسیار جالب این مجموعه می توان به جریان آب شیرین، مرجانی بودن، گردش هوای تازه در زیرزمین، سقف مرجانی پر از فسیل های بسیار قدیمی و … اشاره کرد. همین ویژگی ها آن را به شهری زیرزمینی و منحصر به فرد در ایران و حتی کل دنیا تبدیل کرده است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژداشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.