روش درست کردن صابون خانگی و معطر

روش درست کردن صابون خانگی و معطر

این مطلب در دی ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روش درست کردن صابون خانگی و معطر” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

صابون دست ساز به راحتی در فروشگاه ها یافت نمی شود و اگر هم پیدا شود ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشد. به این فکر کنید که شما هم در خانه صابون دست ساز خودتان را با سلیقه خود بسازید. تهیه صابون دست ساز هم بسیار آسان است و هم می تواند فوق العاده مقرون به صرفه باشد.

چرا صابون خانگی؟

پوست شما بزرگ ترین عضو بدن است و باید مهم ترین آن باشد، از آن مراقبت کنید! اگرچه درست کردن صابون اسانس خانگی پیاده روی در پارک نیست، اما قطعا ارزشش را دارد و برای پوست شما عالی است.

استفاده از صابون های طبیعی در مقایسه با صابون های ساخته شده با مواد شیمیایی، بدن شما را شاداب و سالم نگه می دارد. شروع به فرآیند یا هنر ساخت صابون های خانگی با اسانس یکی از اشکال متعدد مراقبت از خود است. پس همین حالا این سفر را شروع کنید و پشیمان نخواهید شد!

این دستور غذای خاص برای مبتدیان مناسب است، زیرا با استفاده از روش فرآیند سرد نیز ساخته شده است. برای تهیه این صابون با استفاده از نارگیل، کنجد، روغن، کانولا، کره شی، کرچک و کره کوکوم، یک پایه فرموله کنید. این پایه را با روغن‌های ضروری مانند روغن‌های اسانس آهک، چوب سدر و وتیور مخلوط کنید. این ترکیب یک صابون دودی و خوش مرمر با رایحه ای خاکی، مردانه و چوبی تولید می کند. این سنت در بسیاری از ادکلن های مردانه شناخته شده نیز وجود دارد. می توانید یک دسته از این صابون تهیه کنید و به مردانی که می شناسید هدیه دهید.

روش های ساخت صابون خانگی

اساساً چهار راه برای تهیه صابون وجود دارد. فرآیند گرم، ذوب و ریختن،  فرآیند سرد.اطمینان حاصل کنید که در مورد آنها یاد می گیرید و آنچه را که برای شما مناسب تر است می دانید.

برای شروع، روش ذوب و ریختن وسیله ای برای ساختن صابون از ابتدا نیست. با این حال، صابون های از قبل ساخته شده ذوب می شوند و سپس قالب گیری می شوند و جایی برای لمس لیمو باقی نمی گذارند.

از روش های سرد و گرم هر دو برای ساخت صابون از ابتدا استفاده می شود. فرآیند سرد در ساخت صابون‌ها طولانی‌تر از فرآیند گرم است، در حالی که فرآیند گرم معمولاً یک صابون روستیک ایجاد می‌کند. توجه به این نکته ضروری است که هر دو فرآیند در طول تولید با لیمو سروکار دارند. در نهایت، ریبچینگ فرآیند بازسازی یک دسته آسیب دیده از صابون خانگی شماست.

صابون لایه بردار لوفا

چه کسی این واقعیت را نادیده گرفت که شما می توانید با استفاده از فرآیند ذوب و ریختن یا پایه، فوق العاده خلاق باشید. صابون لوفا یکی از ساده ترین صابون هایی است که با این روش درست می شود. با ذوب کردن پایه شروع کنید، سپس مواد اضافی را اضافه کنید و با برش دادن لوفاها به هر رنگی که انتخاب می کنید، تمام کنید تا به درستی در قالب قرار گیرند. کار را با ریختن صابون روی لوفا ادامه دهید سپس اسانس گل رز و مقدار کمی از میکای گل رز را به پایه اضافه کنید.

صابون روز آرامش بخش

این صابون اسطوخودوس همان بمب است! چه چیزی برای یک آبگرم آرامش بخش تر و با طراوت تر از صابون خانگی اسطوخودوس است؟ این صابون برای رهایی فوری از استرس بهترین است. با افزودن اسانس اسطوخودوس، پرتقال و نعناع هندی مخلوط با جوانه های گل اسطوخودوس شروع کنید تا ترکیبی پیچیده و موثر ایجاد کنید. ممکن است تهیه جوانه های تازه اسطوخودوس برای این صابون کمی چالش برانگیز باشد، اما با این وجود، هنگام استفاده ارزش آن را دارد.

صابون تغذیه کننده پوست

این دستور پخت در هر خانواده ای ضروری است. این صابون با ترکیب کره های با کیفیت برای فرمولاسیون آن، برای پوست شما فوق العاده مغذی است. کره شی و کره کاکائو مخلوط شده با کمی اسانس اسطوخودوس و آهک این صابون خانگی را به یکی از بهترین صابون های خانگی تبدیل کرده است.

صابون چای

پس از تهیه، این صابون به شما احساس می کند حالتان بهتر شده است. اسانس بادرنجبویه مخلوط با چای سبز این صابون را به یک حس بین المللی تبدیل می کند. به راحتی با موادی که در حیاط و آشپزخانه شما یافت می شود درست می شود. همچنین می توانید اکالیپتوس را در ترکیب قرار دهید تا عطری بسیار تازه و آرام بخش ایجاد کنید.

اکثر دستور العمل های صابون معمولا دارای مواد رایج و شناخته شده ای مانند عسل، روغن و شیر هستند. با این حال، این صابون خاص، اگرچه از روغن‌های ضروری استفاده می‌کند، اما از مواد دیدنی دیگری مانند دانه‌های قهوه و آجیل استفاده می‌کند. با مخلوط تفاله قهوه و اسانس لیمو، صابونی شگفت انگیز برای استفاده ایجاد می کنید.

بهترین ترکیب اسانس برای صابون انتخاب اسانس برای صابون شما جایی است که سرگرم کننده است. رایحه باید نشان دهنده شخصیت و انتخاب شما باشد، که البته اگر قصد دارید آن را برای استفاده شخصی خود بسازید. روغن اسطوخودوس به دلیل رایحه تسکین دهنده و تازه آن در همه مخلوط ها وجود دارد.

طرز ساخت مام ضد تعریق در خانه

استفاده از برخی روغن ها در ساخت صابون خانگی

آرام بخش: برای اثر آرام بخش، بیست و پنج قطره روغن اسطوخودوس را با پانزده قطره اسانس چوب سدر مخلوط کنید.
پاکسازی: آیا با استفاده از صابون خانگی خود میل به پاکسازی دارید؟ برای این اثر، بیست قطره روغن درخت چای، دوازده قطره روغن لیمو و هشت قطره کاج را به مخلوط اضافه کنید.
آرامش بخش: بیست قطره روغن کندر را با بیست قطره روغن اسطوخودوس و ده قطره روغن یلانگ یلانگ مخلوط کنید تا یک ترکیب ضروری آرامش بخش ایجاد کنید.

روش درست کردن صابون خانگی و معطر
روش درست کردن صابون خانگی و معطر

روش‌های ساخت صابون در خانه

۱. ساخت صابون در خانه با روش ذوب‌کردن و ریختن

این روش ساخت صابون در خانه ، ساده‌ترین روش تهیه صابون است که در آن صابون آماده را ذوب می‌کنند و در قالب می‌ریزند. در این روش، نیازی به قلیاب صابون‌پزی و مواد اولیه ندارید. کافی است صابون معمولی را در مایکروویو یا دیگ دوجداره ذوب کنید. اگر دیگ دوجداره ندارید، می‌توانید خودتان یک دیگ را درون دیگ دیگری جای دهید و یک دیگ دوجداره درست کنید. سپس مخلوط را با اضافه‌کردن عطر، رنگ و مواد افزودنی به‌صورت دل‌خواه‌تان درآورید و در قالب‌ها بریزید. صابون‌ها پس از سفت‌شدن، آماده استفاده هستند.

۲. ساخت صابون در خانه با روش سرد

این فرایند کمی پیچیده‌تر است و مدت‌زمان بیشتری نیاز دارد. برای تهیه صابون به روش سرد، باید ابتدا روغن دل‌خواه‌تان را در یک قابلمه (ترجیحا استیل) قرار دهید تا به‌ اندازه ۱۰۰ فارنهایت گرم شود. طی‌این‌مدت، قلیاب صابون‌پزی را با آب مخلوط کنید. بعد از گرم‌شدن روغن، مخلوط آب و قلیاب صابون‌پزی را به‌تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از اینکه مخلوط غلظت کافی پیدا کرد، مواد افزودنی را به آن اضافه کنید و در قالب بریزید. ۲۴ ساعت صبر کنید تا سفت شود.

۳. ساخت صابون در خانه با روش گرم

طرز تهیه صابون به این روش مشابه همان روش سرد است، با این تفاوت که در اینجا به‌جای اینکه مواد را گرم کنید و باهم مخلوط کنید، هم‌زمان مخلوط را روی حرارت می‌پزید. خوبی این روش این است که صابون بلافاصله پس از سرد و سفت شدن قابل‌استفاده است.

۴. روش ساخت صابون در خانه با استفاده از صابون

در این روش از صابون‌های بی‌کیفیت و بدساخت استفاده می‌کنند. ابتدا صابون‌ها را خرد کرده و دوباره باهم مخلوط می‌کنند. این روش به مواد اولیه نیاز ندارد، اما معمولا زمان‌بر و پرزحمت است.

مواد لازم برای تهیه صابون خانگی

– صابون گلیسیرین بدون بو (قابل تهیه از داروخانه‌ها)
– چند نوع گیاه مختلف مثل (نعناع، رزماری، ریحان و یا آویشن)
– پوست مرکبات (لیمو یا پرتغال)
– کاسه شیشه‌ای یا پیمانه مخصوص اندازه‌گیری
– قالب پلاستیکی
– اسپری روغن

طرز تهیه صابون خانگی

_. برای شروع کار ابتدا صابون گلیسیرین را در کاسه شیشه‌ای گذاشته و برای مدت زمان ۳۰ ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا آب یا ذوب شود.
_. در حالی که صابون در حال آب شدن است، سبزی‌ها را تمیز کرده و با استفاده از یک حوله کاغذی آب اضافه آن‌ها را کاملا بگیرید و به اندازه دلخواه‌تان کمی خرد کنید. سپس پوست لیمو یا پرتغال را بگیرید.

دقت داشته باشید به ازای هر فنجان یک قاشق‌غذاخوری افزودنی (شامل همین مواد خوشبوکننده است) نیاز دارید. لازم به ذکر است ترکیب رنگی پرتغال با ریحان سبز لجنی می‌شود که رنگ جذابی نخواهد داشت.

_. می‌توانید از فروشگاه‌های عرضه لوازم قنادی یا هر پلاستیک فروشی قالب دلخواه خود را تهیه کنید، اما هر نوع ظرف پلاستیکی مثل ظرف شیر هم برای انجام این کار مناسب است. ترجیحا از ظرفی استفاده کنید که تمایلی به نگه داشتن آن ندارید، تمیز کردن این ظرف کار آسانی نخواهد بود. کمی روغن در قالب اسپری کنید و روغن اضافی را پاک کنید.

_. وقتی صابون آب شد (بگذارید برای چند دقیقه خنک شود) قبل از اینکه خیلی خنک شود افزودنی‌های مورد نظر خود را که شامل گیاهان و مرکبات است به آن اضافه کنید. تمامی مواد را خوب هم بزنید تا ته ظرف ته‌نشین نشود. زمانی که مخلوط به رنگ دلخواه‌تان درآمد، دیگر مواد را هم نزنید (هر چه مواد را بیشتر هم بزنید رنگ صابون تیره‌تر خواهد شد).

_. سپس مواد را در قالب بریزید و برای مدت زمان ۱ ساعت در جای ثابت قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان لازم، قالب را در فریزر قرار دهید و بگذارید برای ۱ ساعت یا بیشتر در آن بماند طوری که با کمی فشار صابون از قالب جدا شود. به وسیله یک چاقوی تیز صابون را به قطعات دلخواه برش بزنید و آن را به کسی که دوست دارید هدیه دهید. (صابون دست‌ساز شما برای مدت زمان ۳ ماه قابل استفاده است).

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.