رفتن به این مکان ها برای عموم مردم ممنوع است

مکان های زیادی روی زمین وجود دارد که برای بسیاری از مردم ناشناخته است. برخی از آنها به دلایل تاریخی پنهان هستند، در حالی که برخی دیگر بیش از حد حساس هستند که مردم نمی توانند درباره آنها بدانند. در زیر توضیح مختصری برای هر یک از مخفی ترین مکان ها یا مکان های ممنوعه را برایتان آورده ایم که اکثر آنها برای سفر مردم ممنوع هستند.

مکان های ممنوعه و مخفی برای سفر

جزیره مار، برزیل

جزیره مارها که عمدتاً به نام Ilha da Queimada Grande شناخته می شود. این جزیره در اقیانوس اطلس، مخفی ترین مکان برزیل است. هنگام بازدید از برزیل، بسیاری از مردم مجذوب جزیره بدنام مار می شوند. این یکی از جادویی ترین مکان هایی است که تا به حال دیده اید.

مساحت Queimada Grande نزدیک به ۴۳۰۰۰۰ متر مربع است. این تنها خانه افعی سر نیزه طلایی سمی است. تخمین زده می شود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مار سر نیزه طلایی در منطقه جنگل های بارانی این جزیره زندگی می کنند. دسترسی به جزیره مار فقط برای نیروی دریایی برزیل و محققان تایید شده است. برای عموم و گردشگران تعطیل است.

مکان های ممنوعه برای سفر

منطقه ۵۱، ایالات متحده

مردم سال ها حدس می زنند که منطقه ۵۱ یک مرکز مخفی دولتی است که ماهواره، تله پورت و فناوری خارجی را در خود جای داده است.

مخفی ترین مکان در ایالات متحده، منطقه ۵۱ نامی است که به یک مرکز دولتی ایالات متحده در نوادا داده شده است که شایعه شده است که یک پایگاه فوق سری برای فضاپیماهای بیگانه است. با این حال، این فقط نامی است که به مکان داده شده است.

در واقع هیچ نام رسمی برای آن وجود ندارد. این نام از این واقعیت ناشی می شود که این تأسیسات در زمینی به نام دریاچه گروم ساخته شده است که در حدود ۸۳ مایلی شمال-شمال غربی لاس وگاس قرار داشت.علاوه بر این، دریاچه گروم مکانی بود که سیا در آن هواپیماهای آزمایشی را آزمایش می کرد، بنابراین نام منطقه ۵۱ به سادگی نامی بود که ماندگار شد.

مکان ممنوعه مثل کوه سان کینگ، چین

“کوه سان کینگ” کوهی مقدس در چین است که به خاطر زیبایی های دیدنی خود مشهور است. واقع در ۲۵ مایلی شمال شهرستان یوشان در استان جیانگشی.

در سال ۲۰۰۸، این مخفی ترین مکان در چین به فهرست میراث جهانی یونسکو تبدیل شد. این کوه به سه تپه تقسیم شده است. کوه سانکینگ یکی از بلندترین تپه های جهان به نام تپه یوجینگ را دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۱۸۱۷ متر است.

جزیره سنتینل شمالی، هند

جزیره سنتینل شمالی بخش کوچک و دورافتاده‌ای از جزایر آندامان و نیکوبار است، مجمع‌الجزایری از جزایر واقع در خلیج بنگال. این کشور به طور رسمی بخشی از هند است، در حالی که در واقع خارج از آب های سرزمینی هند واقع شده است. این جزیره محل زندگی سنتینلس ها است، قبیله ای با ۵۰ تا ۴۰۰ نفر که ده ها هزار سال است در آنجا زندگی می کنند.

سنتینلیزها آخرین مردم بومی زنده مانده در جزیره سنتینل شمالی هستند که در سواحل جزایر آندامان قرار دارد. سنتینل‌ها تنها افراد بدون تماس در جهان هستند و به همین دلیل یکی از گروه‌هایی هستند که از نزدیک مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. آنها به طور مستقل زندگی می کنند و ارتباط کمی با دنیای بیرون دارند.

جزیره سنتینل یکی از مخفی ترین مکان های هند است که سفر به این جزیره ممنوع است. این منطقه ۵۹٫۶۷ کیلومتر مربعی توسط نیروی دریایی هند محافظت می شود.

انبار جهانی بذر نروژ مکان ممنوعه برای عموم مردم است

یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین رکوردها در جهان، خزانه جهانی دانه سوالبارد، در مجمع الجزایر سوالبارد در شمال نروژ واقع شده است. نام پروژه “Svalbard Global Seed Vault” در سال ۲۰۰۶ انتخاب شد. زمانی که لازم شد بذرهای گونه های مختلف گیاهی در سراسر جهان ذخیره شوند تا بقای آنها در صورت بلایای طبیعی یا مصنوعی تضمین شود.

مخفی ترین مکان در نروژ، Svalbard Global Seed Vault یک پایگاه داده امن است که از ۲۶ فوریه ۲۰۰۸ در یک مرکز کوهستانی در نروژ ساخته شده است. این یک نسخه پشتیبان از مواد غذایی و گونه های گیاهی جهان است و برای اطمینان از اینکه محصول جهان است. تنوع گیاهان برای نسل های آینده حفظ خواهد شد.

مکان های ممنوعه

پووگلیا، ایتالیا

جزیره Poveglia جزیره کوچکی است که در تالاب ونیزی قرار دارد. اما با رشد جمهوری ونیزی، این کشور بیشتر و بیشتر به عنوان یک مرکز قرنطینه و به عنوان مکانی برای کسانی که محکوم به کار به عنوان زندانی بودند، فعالیت های بیشتری پیدا کرد.

مخفی ترین مکان در ایتالیا، Poveglia متروکه شد و در نهایت در سال ۱۹۶۸ جزیره برای همیشه رها شد و ساکنان آن به مکان جدیدی منتقل شدند. امروزه بازدید از این جزیره ممنوع است.

جزیره هرد، استرالیا

جزیره هرد و جزایر مک دونالد یکی از مرموزترین مکان های جهان است. در واقع، تنها افرادی که از این جزایر دیدن کرده اند، چند محقق هستند. مخفی ترین مکان استرالیا، جزیره هرد و جزایر مک دونالد در حال حاضر خالی از سکنه هستند.

جزیره هرد یک میراث جهانی در قطب جنوب است. این جزیره ساکنان دائمی ندارد. این جزیره به دلیل تعداد زیادی فیل فوک که در ماه های زمستان به جزیره مهاجرت می کنند، به جزیره فیل نیز معروف است.

نام این جزیره به افتخار یک ملوان آمریکایی جان هرد گرفته شده است که در ۲۵ نوامبر ۱۸۵۳ جزیره را دید. پس از شش هفته در ۴ ژانویه ۱۸۵۴، ویلیام مک دونالد جزایر مک دونالد مجاور را کشف کرد.

آبشار تروملباخ، سوئیس

آبشار تروملباخ، مخفی ترین مکان در سوئیس، یکی از خیره کننده ترین شگفتی های طبیعی در سوئیس است. این یک آبشار متناوب بین ده آبشار زیبا است که از یخچال های طبیعی تغذیه می شود. آبشارها از رودخانه Schwarze Lütschine تغذیه می شوند.

مجموعه‌ای از ده آبشار که از یخچال‌های طبیعی تغذیه می‌شوند، از زیباترین آبشارهای سوئیس هستند. طول منطقه زهکشی آبشار تروملباخ ۹٫۳ مایل مربع است.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۲ راه آسان برای مقابله با ترس از پرواز ” را نیز مطالعه بفرمایید.

جزیره سورتسی، ایسلند

جزیره Surtsey که به عنوان Surtsey نیز شناخته می شود، اولین جزیره ای بود که در اثر فوران آتشفشانی در قسمتی دورافتاده از ایسلند ایجاد شد. این جزیره ای است که در اقیانوس اطلس واقع شده است. مساحت جزیره Surtsey 1.3 کیلومتر مربع بود.

فوران بسیار شدید بود و در ۱۴ نوامبر ۱۹۶۳ رخ داد. این فوران که به فوران معروف معروف است، بزرگترین فوران ایسلند در قرن بیستم بود.

این جزیره که مخفی ترین مکان در ایسلند است به خاطر آتش jötunn Surtur از اساطیر نورس نامگذاری شده است. Surtsey در سال ۲۰۰۸ به میراث جهانی یونسکو تبدیل شد.

Seegrotte در هینتربرول، اتریش

در هینتربرول، اتریش، مکانی مرموز وجود دارد که از بقیه جهان پنهان شده است. سیگروت مخفی ترین مکان در اتریش است که در زیر یک معدن گچ سابق واقع شده است. پس از سال ۱۹۳۰، سیگروت به یک مکان جاذبه توریستی معروف تبدیل شد. در اینجا گردشگران می توانند از قایق سواری در سراسر دریاچه زیرزمینی لذت ببرند و از معدن قدیمی که ۶۰ متر زیر زمین است دیدن کنند.

مکان های مخفی در جهان

سوالات متداول درباره مکان های مخفی در جهان :

مخفی ترین جای دنیا کجاست؟

مکان های مخفی بی شماری در جهان وجود دارد، اما یکی از شناخته شده ترین مکان ها، خزانه جهانی دانه Svalbard در شمال نروژ است.

چند مکان مخفی جالب 

مکان های مخفی بسیاری روی زمین وجود دارد. به عنوان مثال، در کوبا، یک مکان مخفی بسیار محبوب به نام Cueva del Indio وجود دارد. نمونه های بیشتر پارک ملی Jiuzhaigou در چین، پلکان هایکو در Oahu، Surigao del Sur در فیلیپین و غیره هستند.

برخی از عجایب جهان شامل موارد زیر است:

۱٫ ابوالهول جیزه در مصر بزرگترین مجسمه یکپارچه جهان است.
۲٫ در قطب جنوب، آتشفشانی به نام کوه اربوس وجود دارد.
۳٫ در ۲۹ آوریل ۱۷۷۰، کاپیتان جیمز کوک خلیج گیاه شناسی را کشف کرد.
۴٫ در سال ۱۸۴۶ اولین تلگراف توسط ساموئل مورس اختراع شد.
۵٫ در ۱۵ ژانویه ۱۸۸۰، اولین فهرست تلفن بریتانیا منتشر شد.

از چه مکان هایی نمی توان بازدید کرد؟

مکان های زیادی وجود دارد که نمی توانید از آنها دیدن کنید، مانند جزیره مار، منطقه ۵۱، جزیره سنتینل شمالی. جزیره سنتینل شمالی یکی از جزایر آندامان است. سفر گردشگران به این جزیره ممنوع است. منطقه جزیره سنتینل شمالی توسط نیروی دریایی هند محافظت و گشت زنی می شود.

 دست نیافتنی ترین مکان‌های جهان

یکی از دست نیافتنی ترین مکان‌های جهان، کوه‌های تیانزی در چین است که مساحت آن ۶۷ کیلومتر مربع است. ستون های غول پیکر بسیار زیادی وجود دارد. بلندترین ستون قله Kunlun با ارتفاع ۴۱۴۲ فوت و پایین ترین ستون Shilanyu با ارتفاع ۱۷۵۲ فوت است.

در نتیجه، مخفی ترین مکان روی زمین مکانی است که در منطقه ای دورافتاده و دور از سکونتگاه های انسانی واقع شده است. مکانی که دسترسی به آن سخت است و با حصاری بلند با تعداد محدود نگهبان محافظت می شود. مکانی که برای اکثر مردم راز و برای بقیه رمز و راز است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.