راهکارهایی برای بازگشت حس بویایی از دست‌رفته در کرونا

راهکارهایی برای بازگشت حس بویایی از دست‌رفته در کرونا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”راهکارهایی برای بازگشت حس بویایی از دست‌رفته در کرونا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

بیماری کووید ۱۹ در بعضی افراد موجب اختلال در حس بویایی می‌شود که در یک سوم بیماران کرونایی رایج بوده است. اما خوشبختانه متخصصان می‌گویند اغلب بعد از گذراندن دوران بیماری ،حس بویایی که معمولا همراه با اختلال حس چشایی است، بهبود می یابد. درصد کمی از موارد مشکل اختلال در حس بویایی از چند ماه تا چند سال طول می کشد.

راه‌های بازگرداندن حس بویایی

در افرادی که بعد از گذشت چند ماه از بیماری کووید ۱۹ هنوز حس بویایی شان بازنگشته است، استفاده از زینک، مکمل‌های ویتامین A و دسته گروه B و تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه‌ای بهترین راهکار مؤثر خواهد بود. در تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه‌ای لازم است این افراد بو‌های مختلفی چون بوی لیمو، قهوه و گل رز را که در این تمرین مؤثر خواهد بود، استفاده کنند.

دیگر عوامل ایجاد اختلال بویایی

غیر از کووید ۱۹، سیگار کشیدن، افزایش سن، ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر، کمبود ویتامین گروه‌های A و B، کمبود زینک در بدن و ضربه مغزی و تومور مغزی نیز می‌تواند از دلایل و علل اختلالات بویایی باشد.

شکل دیگر اختلال بویایی

ممکن است در برخی مواقع کووید ۱۹ اختلال را این گونه نشان دهد که افراد افزایش حس بویایی دارند و این افزایش حس بویایی باعث می شود بوی تعفن احساس کنند و شکایت از بوی تعفن داشته باشند که با گذشت زمان این موارد رفع خواهد شد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.