دین مردم هند چیست؟

دین مردم هند چگونه است ؟ در حال حاضر تقریباً ۱٫۲ میلیارد نفر در جهان هندوئیسم هستند که ۹۵ درصد از کل آن در هند زندگی می کنند.مسیحیت برای اولین بار در حدود سال ۵۲ پس از میلاد به هند آمد، زمانی که توماس، یکی از دوازده حواری عیسی مسیح، برای اولین بار از این کشور دیدن کرد.سیکیسم در پنجاب، ایالتی واقع در شمال هند، در اواخر دهه ۱۴۰۰ سرچشمه گرفت.تا سال ۲۰۵۰، جمعیت مسلمانان هند از ۳۱۰ میلیون نفر فراتر خواهد رفت و این کشور را به بزرگترین جمعیت مسلمان در جهان تبدیل خواهد کرد.

از سال ۲۰۲۰، جمعیت هند تقریباً ۱٫۳۲ میلیارد نفر است. این کشور پس از چین دومین کشور بزرگ جهان است. هند با تعداد بسیار زیادی از مردم در طول قرن ها تبدیل به ملیله ای از فرهنگ ها و مذاهب مختلف شده است. حتی برخی از ادیان مانند سیکیسم نیز از آنجا سرچشمه گرفته اند.

دین مردم هند

۱- هندوئیسم

در حال حاضر تقریباً ۱٫۲ میلیارد نفر در جهان هندوئیسم هستند که ۹۵ درصد آنها در هند زندگی می کنند. به دلیل این تعداد بالا، این مذهب به راحتی محبوب ترین دین در منطقه است و تقریباً ۷۹٫۸ درصد از کل جمعیت هند خود را هندو می دانند.

کارشناسان قدمت هندوئیسم را تا ۴۰۰۰ سال پیش تعیین کرده اند. اگرچه بسیاری آن را به تمدن اولیه دره سند مرتبط می‌کنند، اما شروع خاصی ندارد، اما در عوض طی سال‌ها تأسیس شده است. بر اساس شیوه‌ها و فلسفه‌های مختلف، بیشتر یک سبک زندگی است تا یک دین به معنای سنتی.

بیشتر هندوها هنوتائیست هستند، به این معنی که آنها یک خدای واحد – در این مورد، برهمن – را می پرستند، اما وجود خدایان دیگر را می شناسند. علاوه بر این، آنها گوشتی مانند گوشت گاو نمی خورند زیرا حیوانات متعدد، به ویژه گاو، مقدس تلقی می شوند.هندوئیسم پیوندهای زیادی با سایر ادیان هندی موجود در این فهرست از جمله بودیسم و ​​سیکیسم دارد.

دین مردم هند چیست؟

۲- دین اسلام در هند

اسلام نه تنها با ۱٫۸ میلیارد پیرو دومین دین بزرگ جهان است، بلکه دومین دین محبوب در هند است. تقریباً ۱۴٫۲ درصد از کل جمعیت آن از آن استفاده می کنند. این کاهش قابل توجهی نسبت به کسانی است که به هندوئیسم اختصاص داده شده اند، اما هنوز برابر با ۱۷۲ میلیون نفر است. در واقع، هند پس از اندونزی و پاکستان سومین جمعیت مسلمان جهان را دارد.

تقریباً در همان دورانی که بازرگانان عرب برای اولین بار به این کشور سفر کردند، این مذهب به یک مذهب غالب در هند تبدیل شد. با این تاجران مبلغانی آمدند که توانستند جوامع مختلف هندی را مسلمان کنند. ساخت مساجد و کارهای تبلیغی بیشتر، اسلام را به عنوان افزودنی دائمی به دیگ ذوب مذهبی هند مستحکم کرد.

۳-مسیحیت

مسیحیت با حدود ۲٫۳ میلیارد پیرو، بزرگترین دین در جهان است. در هند سومین دین محبوب است. تقریباً ۲٫۳ درصد از کل جمعیت آن به اعتقادات مسیحی پایبند هستند.

مسیحیت نیز مانند اسلام دینی توحیدی است، اما خداوند به عنوان یک موجود از سه جزء تشکیل شده است: پدر، پسر و روح القدس. پسر به عیسی مسیح اشاره می کند که برای گناهان ما روی صلیب مرد، اما سه روز بعد زنده شد. مسیحیان به آمدن ثانوی اعتقاد دارند که روزی عیسی به زمین بازخواهد گشت. این در کتاب مقدس، مقدس ترین متن مسیحی، که به طور خالص به دو نیمه تقسیم شده است، توضیح داده شده است: عهد عتیق و جدید.

مسیحیت برای اولین بار در حدود سال ۵۲ پس از میلاد مسیح زمانی که توماس رسول برای اولین بار از این کشور بازدید کرد به هند آمد. توماس به عنوان یکی از دوازده حواری عیسی مسیح، چندین جماعت تأسیس کرد و بسیاری از یهودیان و هندوها را تغییر داد. ادامه کار تبلیغی در طول قرن ها تلاش های اولیه او را تقویت کرد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۵ فرهنگ منحصر به فرد هندی ها” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۴-دین سیکیسم در هند

آیین سیک پنجمین دین محبوب در جهان است که تقریباً ۲۵ میلیون پیرو دارد. در حالی که آنها تنها ۱٫۷ درصد از کل جمعیت هند را تشکیل می دهند، این کشور بیشترین تعداد سیک ها را در همه جا دارد. تقریباً ۷۷ درصد از این ۱٫۷ در پنجاب، ایالتی واقع در شمال هند، ساکن هستند.

شاید جای تعجب نباشد که سیکیسم در اواخر دهه ۱۴۰۰ در پنجاب سرچشمه گرفت. اساساً بر اساس آموزه های معنوی گورو ناناک و ۹ گورو دیگر است که کار او را ادامه دادند. مانند هندوئیسم، به همان اندازه که یک دین است، یک فلسفه محسوب می شود.

۵- بودیسم

با حدود ۵۳۵ میلیون پیرو، هشت تا ده درصد از جمعیت جهان بودایی هستند. در حالی که بودیسم تقریباً ۲۵۰۰ سال پیش در هند پایه گذاری شد، در سایر کشورهای آسیایی مانند کامبوج و تایلند محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. امروزه ۰٫۷ درصد از کل جمعیت هند به باورهای بودایی پایبند هستند.

بودیسم در قرن پنجم پیش از میلاد، زمانی که به یک وضعیت معنوی و روشن بینانه دست یافت، ریشه های خود را با سیذارتا گوتاما – بودا – یافت. بودا خدا محسوب نمی شود. در واقع بودایی ها به هیچ خدایی اعتقاد ندارند. در عوض، آنها مانند بودا، انرژی را برای دستیابی به آرامش درونی هدایت می کنند.

۶- جینیسم

در حال حاضر شش میلیون جین در جهان وجود دارد. تقریباً ۴٫۵ از این شش میلیون در هند زندگی می کنند که ۰٫۴ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

اگرچه جینیسم همیشه طبق دکترین رسمی خود وجود داشته است، کارشناسان آغاز آن را به تمدن دره سند برمی‌گردانند. به طور خلاصه، دینی است که صرفاً مبتنی بر ایثار است. موعظه می کند که راه رسیدن به آرامش درونی از طریق شفقت و توجه به دیگران است.

مانند بودایی ها، جین ها به خدای خاصی اعتقاد ندارند. با این حال، آنها معتقدند که همه حیوانات و گیاهان، علاوه بر انسان، دارای روح هستند و بنابراین باید با آنها محترمانه رفتار شود. آنها همچنین به تناسخ اعتقاد دارند.

دین مردم هند

۷- دین زرتشتی در هند

دین زرتشت یکی از قدیمی ترین ادیان جهان به شمار می رود. برآوردهای اخیر نشان می دهد که بیش از ۲۰۰۰۰۰ زرتشتی باقی نمانده که اکثریت آنها در ایران و هند زندگی می کنند. با این حال، آنها فقط تقریباً ۰٫۱ درصد از کل جمعیت دومی را تشکیل می دهند.

این دین به نام زرتشت پیامبر نامگذاری شده است، اگرچه مشخص نیست که او دقیقاً چه زمانی می زیسته است. زرتشت یک موجود برتر را در نظر داشت، موجودی خیرخواه که از او به عنوان اهورا مزدا یاد می کرد. از آن لحظه، دین زرتشتی به دینی تبدیل شد که عمدتاً حول مفهوم دوگانه خیر در مقابل شر متمرکز بود. با توجه به آغاز باستانی آن، بسیاری از کارشناسان استدلال می کنند که احتمالاً بر سایر ادیان اصلی از جمله مسیحیت و اسلام تأثیر گذاشته است.

دین زرتشتی تقریباً ۴۰۰۰ سال پیش در ایران شکل گرفت. آوارگان زرتشتی در جریان فتح ایران توسط مسلمانان در قرن هفتم میلادی مجبور به فرار از منطقه شدند. برای فرار از آزار و شکنجه، تعداد زیادی از آنها در هند پناهگاه پیدا کردند.

 

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.