درمان موخوره با ماسک موی تخم مرغی

اگر موهای شما دچار موخوره شده است ، باید تغذیه مناسب آن را تأمین کنید! ما این درمان های خانگی را در اختیار شما قرار داده ایم. شکافهای مزاحم در خانه را با استفاده از این ماسک تخم مرغ و دانه کتان از بین ببرید با این ماسک طبیعی مو مواد مورد نیاز خود را به موهای خود بدهید!

برای تغذیه مو ، ماسک مو ساخته شده از مواد طبیعی ممکن است موهایتان را درمان کند .پوست سر باید همراه با کاهش استرس اکسیداتیو تقویت شود که می تواند موهای شما را شکننده نشان دهد و باعث شکاف انتهایی و موخوره شود. برای نجات شما ، دو ماده ای که می تواند به شما کمک کند از شر موهای خشک ، آسیب دیده و موخوره خلاص شوید ، تخم مرغ و دانه های کتان هستند.

موخوره

فواید ماسک موی تخم مرغی برای رفع موخوره

تخم مرغ ، ابر غذای غنی از پروتئین ، مزایای مختلفی را علاوه بر قدرت بدن بلکه برای موهای ما نیز به ما ارائه می دهد. تخم مرغ ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری ، و همچنین سلنیوم ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و فسفر ، از جمله سایر مواد مغذی هستند و در واقع ، قسمت زرده تخم مرغ حاوی لسیتین است که به رشد مو کمک می کند و باعث ایجاد ابریشمی و ترشحات شما می شود.

ترکیبی از بذر کتان و تخم مرغ می تواند به شما در رفع انتهای شکاف کمک کند.

تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین ، مواد مغذی و تغذیه شده ای را برای پوست های آسیب دیده ایجاد می کند و با تهویه پوست سر از شکستگی و شکافتن مو جلوگیری می کند.

بذر کتان حاوی ویتامین E است و اطمینان حاصل می کند که موهای خشک شما مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. ویتامین E به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی رشد مو را تقویت می کند و از آسیب مو و پوست سر جلوگیری می کند. این دانه ها همچنین گردش خون را بهبود بخشیده و از سفیدی زودرس جلوگیری می کنند. در حقیقت ، حتی سطح pH و تولید روغن با استفاده از دانه های کتان برای مو متعادل می شود.

آنها همچنین منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند ، که برای رشد سالم مو ، و تغذیه فولیکول ها و ساقه های مو ضروری هستند. دانه های کتان باعث قویتر شدن موها ، جلوگیری از آسیب دیدگی و کمک به مقابله با شکاف می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان شپش چگونه است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

ماسک موی تخم مرغ و بذر کتان

۱ تخم مرغ ۱ قاشق غذاخوری دانه کتان ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون این ماسک موی تخم مرغ و دانه کتان یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع موخوره است. برای تقویت قدرت موی شما ، دانه های کتان و تخم مرغ با هم معجزه می کنند .

مرحله ۱: با استفاده از دستگاه آسیاب ، دانه های کتان را خرد کنید تا پودر شود. حالا یک کاسه برداشته و پودر دانه های کتان ، تخم مرغ کامل و روغن مو زیتون را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲: مواد را خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. ماسک موی شما آماده است!

مرحله ۳: خمیر را از ریشه ، پوست سر تا راهنمایی روی موهای خود بمالید.

مرحله ۴: با استفاده از خمیر به آرامی موهای خود را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

مرحله ۵: ماسک مو را به مدت ۲-۳ ساعت روشن نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. آن را با یک شامپو دنبال کنید.

بنابراین ، خانمها ، استفاده از این ماسک مو یک یا دو بار در هفته به شما کمک می کند تا از موخوره خلاص شوید و موهای خود را صاف و براق کنید!

طرز تهیه روغن مو برای شوره سر

با تهیه روغن موی اسطوخودوس و نعناع فلفلی ، از شوره سر دور شوید

اگر شوره سر شما را ناراحت کرده است ، باید این روغن موی اسطوخودوس و نعناع را امتحان کنید! ساخت این داروی خانگی برای شوره سر آسان و مثر است.

روغنهای اساسی همه برای درخشش پوست ، از بین بردن شوره سر ، رفع استرس و تقویت رشد مو بسیار مناسب هستند. روغن مو ساخته شده از مواد طبیعی به شما کمک می کند مناطقی را که بیشترین توجه را نیاز دارند هدف قرار دهید. چه در تقویت رشد مو و چه در کاهش شوره سر ، یک روغن مو ساخته شده از نعناع فلفلی و اسطوخودوس به شما کمک خواهد کرد.

در اینجا دلیل استفاده از روغن نعناع و روغن اسطوخودوس برای کاهش شوره سر وجود دارد:

این روغن از گیاه نعناع استخراج می شود ، به دلیل ترکیبی به نام متانول ، دارای رایحه مطبوعی و اثر خنک کننده در پوست سر است. اثر خنک کننده گردش مو را تقویت می کند ، در نتیجه رشد مو را تقویت می کند.

در اینجا آنچه شما برای تهیه روغن موی نعناع و اسطوخودوس نیاز دارید ، آورده شده است:

-برگ نعناع تازه یا خشک شده
-گلهای اسطوخودوس تازه یا خشک
-روغن نارگیل

مرحله ۱: در یک ظرف شیشه ای تمیز ، آب جوشانده شده بریزید ، و سپس برگ های نعناع را به آن اضافه کنید. شیشه را با روغن نارگیل پر کنید و به مدت یک هفته در یک مکان خشک و گرم نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اغلب شیشه را تکان می دهید تا روغنهای اساسی آزاد شود.

مرحله ۲: ساقه های گلهای اسطوخودوس را قطع کنید ، زیرا قرار است از برگها ، گلها و ساقه ها برای تولید روغن استفاده شود. در یک ظرف شیشه ای تمیز ، آب جوشانده ریخته ، و سپس ساقه ها ، گل ها و برگ های اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. شیشه را با روغن نارگیل پر کنید و به مدت یک هفته در یک مکان خشک و گرم نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اغلب شیشه را تکان می دهید تا روغنهای اساسی آزاد شود.

مرحله ۳: برگ ها ، ساقه ها و گل های اسطوخودوس را صاف کرده و روغن را فیلتر کنید. این کار را تکرار کنید تا برگ نعناع نیز صاف شود. دو روغن صاف شده را در یک ظرف شیشه ای جداگانه مخلوط کنید.

ماسک موی اسطوخودوس و نعناع را روی پوست سر و در طول موهای خود بمالید.

در اینجا نحوه استفاده از روغن برای تغذیه مو استفاده می شود:

مرحله ۱: یک قاشق چای خوری روغن برداشته و آن را روی پوست سر خود بریزید.

مرحله ۲: روغن را کاملاً در سر و کل طول مو خود ماساژ دهید.

مرحله ۳: روغن را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بگذارید و سپس آن را با استفاده از شامپو بشویید.

شوره سر

به یاد داشته باشید که روغنهای اساسی برای استفاده باید رقیق شوند ، زیرا روغنهای اساسی رقیق نشده می توانند باعث سوزش و سوزن شدن پوست سر شوند. همچنین می توانید از یک بطری اپلیکاتور برای هدف قرار دادن مناطق خاص استفاده کنید و به یاد داشته باشید که می توانید آن را حداقل ۵-۶ ماه در یک مکان خشک نگهداری کنید.

بنابراین خانم ها حداقل هفته ای یک یا دو بار از این روغن مو استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.