درست استفاده کردن از ماسک از جنس آن مهم‌تر است

درست استفاده کردن از ماسک از جنس آن مهم‌تر است

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”درست استفاده کردن از ماسک از جنس آن مهم‌تر است” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

ممکن است برخی افراد بخواهند خودشان ماسک بسازند و برایشان سوال باشد چه نوع موادی بهتر می‌تواند جلوی ورود ویروس و باکتری را بگیرد؟

 

محققان آزمایشگاه ملی آرگون این کار را کرده و مواد مختلفی را به منظور خواص فیلتراسیون مکانیکی و الکترواستاتیکی آزمایش کرده‌اند.

 

این تیم دریافت که استفاده از چند لایه و ترکیب بافت‌ها و پارچه‌های گوناگون می‌تواند به فیلتر بهتر کمک کند، اما نامناسب بودن ماسک (از نظر قرارگیری روی صورت) می‌تواند همه چیز را خراب کند.

 

آن‌ها این تحقیقات را روی چندین پارچه از جمله پنبه، ابریشم، چیفرون، فلانل، الیاف مصنوعی و ترکیب آن ها با یکدیگر انجام دادند.

آن‌ها دریافتند که استفاده از چندین پارچه مختلف می‌تواند محافظت قابل توجهی در برابر ذرات آئروسل ایجاد کند.

این دانشمندان با انجام آزمایش‌هایی دریافتند که پارچه‌های ترکیبی مانند کتان-ابریشم یا کتان-فلانل قادر به تصفیه ۸۰ درصد ذرات ریزتر از ۳۰۰ نانومتر و ۹۰ درصد ذرات بزرگ تر از ۳۰۰ نانومتر بودند.

اما تمام این دستاوردها بی‌فایده خواهد بود اگر ماسک را به درستی استفاده نکنید. پژوهشگران در قسمت دوم آزمایش خود، سوراخ‌هایی را در ماسک ایجاد کردند که نتایج به دست آمده خوشایند نبود. این مطالعه نشان داد که وجود شکاف و سوراخ در ماسک (استفاده نادرست از ماسک) می‌تواند تا ۶۰ درصد موجب کاهش بازدهی ماسک شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.