خواص گل همیشه بهار چیست؟

خواص گل همیشه بهار چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خواص گل همیشه بهار چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

گل همیشه بهار

یک گونه گل است. همیشه‌بهار گیاهی از تیره مرکبان، علفی و پایا است. ساقه هوایی افراشته منشعب و دارای پرزهای غده‌ای گل آن زردرنگ می‌باشد.
گیاهی علفی، یکساله دارای ساقه ای به طول ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر است ، برگهایی ساده بیضوی ، دراز ،پوشیده از کرک ، با کناره های موجدار و به رنگ سبز، مایل به قهوه ای روشن دارد، روی ساقه منشعب آن کاپیتولهای درشت و زیبا ظاهر می گردد که به تناسب گرما و رطوبت محیط زندگی ، به طور منظم صبح ها در فاصله ساعت ۹ تا ۱۰ شکفته و سپس در بعد از ظهرها بین ساعات ۴ تا ۵ جمع می گردد. کاپیتولهای آن دارای دو نوع گل یکی لوله ای و دیگر زبانه ای به رنگ زرد مایل به نارنجی و واقع در حاشیه نهنج است.میوه فندقه و قهوه ای رنگ و سطح آن نا صاف می باشد.

معرفی

  • گل همیشه بهار، از خانواده کاسنی است، یکی از فراوان‌ ترین گیاهان جهان به شمار می‌ آید و علاوه بر استفاده تزئینی، خاصیت‌های دارویی زیادی دارد.
  • این گیاه خاستگاه مدیترانه دارد ولی در ایران در نقاط مختلف کشور به عنوان یک گل زینتی کاشته می شود.
  • گیاهی است با برگ های تحتانی قاشقی شکل و برگ های فوقانی سرنیزه ای،. گل ها همواره زرد تا نارنجی رنگ بوده و میوه های فندقی آن خمیده و قلابی شکل می باشند.
  • گل همیشه بهار گل‌های کوچک و پر از گلبرگی هستند که به رنگ‌های نارنجی و زرد رشد می‌کند. این گلبرگ‌ها را بعد از چیدن، خشک می‌کنند و برای مصارف دارویی گوناگون به‌کار می‌برند.
خواص گل همیشه بهار چیست؟
خواص گل همیشه بهار چیست؟

گل همیشه بهار  و بهبود دستگاه گوارش

دمنوش گل همیشه بهار برای تسکین علائم بیماری‌های روده التهابی یا کولیت بسیار مفید است. همچنین این گیاه برای درمان ورم معده، رفلاکس معده، زخم معده، کاهش معده درد و دردهای قاعدگی نیز بکار می‌رود؛ بنابراین، به افرادی که از اختلالات گوارشی رنج می‌برند توصیه می‌شود که از دمنوش این گیاه به صورت روزانه استفاده کنند.

گل همیشه بهار و مقابله با سرطان

دمنوش گل همیشه بهار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه، تاثیر رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کرده و از بروز بیماری‌های مزمن مانند سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در گل همیشه بهار، خطر ابتلا به التهابات استخوان و آرتریت روماتوئید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

پاکسازی کبد و گل همیشه بهار

گل همیشه بهار به پاکسازی موثر کبد از مواد زائد کمک می‌کند. همچنین این گیاه صفرای تولید شده در کبد را تقویت می‌کند؛ بنابراین افراد می‌توانند به منظور تقویت عملکرد کبد از دمنوش گل همیشه بهار استفاده کنند.

گل همیشه بهار و درمان زخم و سوختگی

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از گل همیشه بهار، استعمال آن روی پوست تحریک شده و آسیب دیده است. از این گیاه برای کاهش خارش، قرمزی التهاب، خشکی و ورم استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که گل همیشه بهار به رشد بافت‌های جدید و سالم کمک کرده و گردش خون را در ناحیه آسیب دیده افزایش می‌دهد.

منبع:ایمنا،دکتر ساینا،طبایع

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.