خواص سوره های کوثر،قدر و ناس

خواص سوره های کوثر،قدر و ناس

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خواص سوره های کوثر،قدر و ناس ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

فضائل و خواص سوره کوثر

از حضرت سرور کائنات(ص) روایت است: هر کس این سوره را بخواند خدای متعال او را از «نهر کوثر» و تمامی نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد و به‌ تعداد هر قربانی که بندگان خدا در روز عید قربانی می‌کنند پاداش به ‌او عطا می‌فرماید.

و حضرت امام صادق‌(ص) در روایتی می‌فرماید: کسی که سوره مبارکه‌ی «کوثر» را در نمازهای واجب و مستحب خود بخواند خداوند در روز قیامت او را از آب کوثر سیراب خواهد کرد و در زیر درخت طوبی در بهشت همدم و هم‌صحبت پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.

و در خواص آن از حضرتش مروی است: کسی که در شب جمعه صد مرتبه سوره‌ی مبارکه را تلاوت کند به ‌شرطی که طعام حلال خورده باشد به‌ یاری حق‌تعالی، پیغمبر اکرم(ص) را در خواب خواهد دید.و بنا بر قولی دیگر هزار مرتبه آن را بخواند و باید که با طهارت بخوابد.

دیگر از خواص آن؛ چنانچه کسی آن را بنویسد و همراه خود داشته باشد از دشمنان ایمن و بر ایشان غالب می‌گردد و تا زمانی که این سوره‌ی مبارکه همراه اوست به ‌یاری خدا هیچ زیانی متوجّه وی نخواهد شد.

و نیز کسی که جهت غِنا و توانگری روز چهارشنبه دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز چهل مرتبه سوره‌ی کوثر را قرائت کند به ‌یاری حق به ‌مراد می‌رسد.

قران

آثار و بركات سوره قدر

امام باقر علیه السلام در جواب شخصی كه كه توان ادای قرض را نداشت فرمودند: زیاد استغفار كن و سوره قدر را  فراوان بخوان.

امیرالمؤمنین علیه علیه السلام می فرمایند: بهترین رفیق آدمی سوره قدر است كه به و سیله آن می تواند قرضش را ادا كند.

 امام صادق علیه السلام نقل شده است: هر كس كه دردی دارد كوزه ای نو بگیرد و در آن آب بریزد و این كار را خود به عهده گیرد سپس سوره قدر را به شیوه ترتیل سی بار بر آن آب بخواند . آنگاه از آن آب بنوشد و با آن وضو بگیرد و به وسیله آن سر و صورت خود را مسح كند و هر مقدار كه از آب كم شد بر آن بیفزاید سه روز بر او نمی گذرد مگر اینكه به اذن خداوند درد او درمان می شود.

 امام صادق علیه السلام آمده است: هر كس سوره قدر را بر آب بخواند و از آن اب بنوشد خداوند نوری در چشمان او قرار می دهد .

 امام باقر علیه السلام فرمودند: هر وقت كه زن وارد ماه نهم شد ، سوره قدر را با مشك و زعفران بنویس و آن را شسته و به او بنوشان.

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر كس بعد از نماز عشا ۱۵ بار سوره قدر را قرائت نماید تا شب آینده در امان الهی خواهد بود. و هر كه ۷ بار این سوره را پیش از خواب قرائت نماید تا صبح در امان الهی خواهد بود.

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر سوره قدر را بر سفالی جدید نوشته و با آب باران شسته شود سپس مقداری شكر بر آن اضافه كنند و كسی كه درد كبد دارد آن را بنوشد به اذن خداوند خوب می شود.

فضیلت و خواص سوره های ناس

 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس این سوره را در هنگام کسالت و برای درد و بیماری تلاوت کند، با اجازه خداوند دردش تسکین خواهد یافت، و نیز گفته شده هر کس این سوره را برای دردی تلاوت کند، شفا خواهد یافت.

در همین تفسیر آمده است: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس این سوره را در هنگام خواب قرائت کند، تا صبح در پناه خداوند خواهد بود، و داروی هر درد و آفتی است و برای تلاوت کننده شفا است.

نیز در همین تفسیر آمده است: امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر کس سوره ناس را هر شب در منزلش تلاوت کند، از بسیاری بیماری‌های روحی در امان خواهد بود، و هر کس سوره ناس را بنویسد و آن را همراه کودکان قرار دهد، با اذن خداوند، بیماری‌های روحی کودک، درمان خواهد شد.

در کتاب خواص القرآن آمده است: هر کس در هنگام خواب، سوره ناس را تلاوت کند، یا کسی برای او قرائت نماید، تعبیرش این است که از مشکلات رهایی یابد، و بر دشمنانش پیروز شود، وسعت روزی، شادی و سرور به او روی خواهد آورد.

نیز از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که خداوند تلاوت کننده سوره ناس را از شر ابلیس در امان قرار خواهد داد.

در کتاب لب اللباب آمده است: هر کس سوره ناس را قرائت کند، از کید و مکر شیطان در امان خواهد بود.

منبع:پارسینه،تبیان،مسجدهدایت

4.5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.