ختم مجرب برای رفع حاجت با خواندن سوره یس

سوره یس که نام های دیگرش «عزیزه؛ معمّه(شامل شونده)، مدافعه قاضیه(دفع کننده برآورده) است ، سی و ششمین سوره قرآن است که مکی و دارای ۸۳ آیه است. از رسول گرامی اسلام روایت شده قرائت کننده این سوره نزد خداوند شریف خوانده می شود و این سوره برای قاری خود شفاعت می کند.با خواندن این مقاله با خواص سوره یس و همچنین نحوه توسل با سوره یس برای برآورده شدن حاجت آشنا میشوید البته که مطمئنا این چند خط قطره ای است از دریای عظیم و پر از رمز و راز سوره های قرآنی و مشخصا سوره عظیم الشان یس.

چرا یس قلب قرآن است؟

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «وَ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ إِنَّ لِكُلِّ شَیْ‏ءٍ قَلْباً وَ قَلْبُ الْقُرْآنِ یس. برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره یاسین است». همانطور که می دانید قلب عضو حیاتی و مهم برای هر موجود زنده است که بدون آن نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد. اگر قرآن را به یک موجود زنده شبیه کنیم، سوره یس قلب آن است. دلیل اینکه سوره مبارک یاسین قلب قرآن است،  این موضوع است که سوره یس به مهم ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به دین اسلام از جمله: اعتقادات مانند: توحید، نبوت، قیامت و آفرینش، توجه و اشاره دارد و این مسائل قلب دین اسلام است، از این رو سوره یاسین لقب، قلب قرآن گرفته است

فضیلت سوره یس در کلام پیامبر اکرم (ص)

در فضیلت این سوره از حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس سوره «یس» را قرائت نماید مانند آن است که ده بار قرآن را ختم نماید.

ایشان همچنین فرمودند: هر کس سوره «یس» را برای رضای خدا بخواند خداوند او را خواهد بخشید و اجری همانند ۱۲ ختم قرآن به او خواهد داد و اگر برای مریض در شرف مرگی خوانده شود، به تعداد حروف این سوره ۱۰ فرشته نزد او به صف شده و برای او استغفار کرده و شاهد قبض روحش بوده و جنازه اش را تشییع می کنند و بر او نماز گزارده و شاهد دفنش هستند.

ثواب قرائت سوره یس از زبان امام محمد باقر (ع)

از جابر جعفی روایت شده که امام باقر علیه السلام فرمودند:

هر کس سوره یاسین را در عمر خود یک بار بخواند خداوند به شماره تمام آفریده هایش در این جهان و آن جهان و آنچه در آسمان است به عد هر یک ۲۰۰۰ حسنه در نامه عملش ثبت فرماید و به همین مقدار از گناهان او محو سازد و دچار تنگدستی و زیان و بدهکاری و خانه خرابی نشود و بدبختی و دیوانگی نبیند و مبتلا به جذام و وسواس و دودلی و بیماری های مضر نگردد و خداوند سختی و دشواری مرگ را بر او آسان کند و خود متصدی و مباشر قبض روح او باشد و از جمله کسانی خواهد بود که خداوند فراخی زندگی او را به عهده گرفته و ضامن خوشحالی او هنگام مرگ گردیده و خشنودیش را آخرت تضمین کرده و همه فرشتگان آسمان و زمین را خطاب فرموده که من از بنده راضی هستم پس برای او آمرزش بطلبید.

ختم مجرب برای رفع حاجت

ختم مجرب برای رفع حاجت با خواندن سوره یس

۱) یکی از برزگان و عارفان می گوید:
سوره یاسین را بسیار می خواندم و هر حاجتی که داشتم به تلاوت این سوره به این شکل مداومت می نمودم.

در سوره یس هفت «مبین» وجود دارد؛ به هر مبین که رسیدی این دعا را ۳مرتبه بخوان:

«بسم الله الرحمن الرحیم، سبحان المنفّس عن کل مدیون، سبحان المفرج عن کل محزون، سبحان الناصر عن کل مظلوم، سبحان المخلص عن کل مسجون، سبحان من جعل خزائنه بین الکاف و النون، سبحان انما امره اذا اراد شیئاً ان یقول له کن فیکون، سبحان الذی بیده ملکوت کل شی و الیه ترجعون.»

۲) از حضرت سلمان فارسی رحمة الله روایت شده اگر کسی ده روز بعد از نماز صبح قبل از سخن گفتن با کسی، سوره یس را بخواند و این دعا را قبل از تلاوت سوره مزبور ده مرتبه بخواند بعد سوره را بخواند هر حاجتی را که بخواهد انجام شود. انشاءالله زیرا که اسم اعظم خداوندی در این دعا است:

«بسم الله الرحمن الرحیم، یا قدیم یا دائم یا حی و یا قیوم یا فرد و یا وتر یا واحد یا احد یا صمد یا من لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً احد و صلی الله علی محمد و اله اجمعین برحمتک یا ارحم الراحمین.»

        پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه به امام کاظم(ع)متوسل بشوم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

آثار و برکات سوره يس

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم به امیرالمؤمنین فرمودند:ای علی! «یس» را بخوان که در آن ده اثر است:هر که آن را قرائت کند:
۱. نزد میت خوانده نمی‌شود مگر اینکه خدا بر او آسان گیرد؛
۲. جهت امنیت یافتن
۳. عزب باشد، ازدواج کند؛
۴. زندانی باشد، نجات یابد؛
۵. گمشده داشته باشد، گمشده اش را پیدا کند
۶. گرسنه باشد سیر گردد؛
۷. مریض باشد، عافیت یابد؛
۸. عریان باشد، پوشانیده گردد؛
۹. مسافر باشد، در سفرش یاری شود؛
۱۰. داشتن قلبی نیرومند و ذهن قوی
۱۱. تشنه باشد، سیراب گردد؛
۱۲. رفع فقر: برای رفع فقر هر صبح «آیه ۶۸ یس» را قرائت کند.
۱۳. برای دیدن پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم در خواب:جهت دیدن پیامبر اسلام (ص) در خواب، سه شب و هر شب سی مرتبه «آیه ۴۲ یس» را خوانده شود

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.