ترکیبات آسان و معجزه آسای عسل

ترکیبات آسان و معجزه آسای عسل

تقویت سیستم ایمنی |

در صورتی که سیستم ایمنی بدن‌تان ضعیف باشد، احساس خستگی مفرط می کنید و بیشتر مستعد ابتلا به بیماری خواهید بود. بنابراین مصرف منظم عسل، به‌دلیل خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند باعث تقویت چشمگیر سیستم ایمنی‌تان شود.

Easy and miraculous ingredients of honey

تقویت حافظه |

آنتی‌اکسیدان‌های عسل تاثیر شگفت‌‌انگیزی بر تغذیه سلول‌های مغز دارد و مغز را در بهترین وضعیت نگه می‌دارد. همچنین به جذب کلسیم در مغز، حفظ حافظه و پیشگیری از زوال عقل در سالمندی کمک می‌کند.

تسکین مشکلات مزمن ریه |

با ایجاد لایه‌ای محافظ، سوزش گلو یا دهان را درمان می‌کند. عسل مانند دکسترومتورفان، ماده اصلی در داروهای درمان سرفه، در بهبود سرفه و مشکلات تنفسی ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی بسیار مؤثر است.

کاهش حساسیت‌ها |

عسل با فعال‌کردن سیستم ایمنی بدن به‌طور طبیعی ماده‌ ایمنی ضدحساسیت ایجاد می‌کند. مصرف عسل محلی در فصل آلرژی تاثیر بسزایی در پیشگیری از حساسیت فصلی دارد، چون گرده گیاهان محلی منجر به حساسیت می‌شود.

تقویت سلامت روده |

دارای خواص ضدباکتری و منبع غنی از پروبیوتیک‌هاست که به افراد سالمند در کنترل سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین عسل حاوی آنزیم‌های خاصی است که فرایند هضم را آسان می‌کند و برای سالخوردگانی که مشکلات دستگاه گوارش دارند بسیار مفید است.

کاهش فشار خون و بهبوصد کلسترول |

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در عسل با کاهش فشارخون ارتباط دارد، ضمن این که میزان کلسترول بد یا LDL بالای فرد را بهبود می بخشد. خوردن روزانه عسل، خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مثل حملات قلبی، سکته‌های مغزی و انواع خاصی از سرطان را کاهش می ‌دهد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.