ترفندهای زیبایی برای پوست تیره 

در دنیای زیبایی و مراقبت از پوست، هر رنگ پوستی جذابیت خود را دارد. با این حال، وقتی از پوست تیره صحبت می کنیم، افراد زیادی به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند که آن را با غرور به رخ بکشند!از سلبریتی ها گرفته تا مردم عادی ، همه به دنبال آن رنگ پوست برنزه و تیره هستند – شاید این یکی از دلایل اوج گرفتن صنعت برنزه کردن باشد.اگر شما را به عنوان یک زیبایی پوست تیره تشخیص دهید، هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند! با این حال، این ده نکته و ترفند زیبایی به شما کمک می کند زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید.

نکات و ترفندهای زیبایی برای رنگ پوست تیره

اجازه دهید به ده نکته زیبایی برای افرادی که دارای پوست تیره تر هستند برای بهبود پوست خود نگاه کنیم!

۱- هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

مقدار بالاتر ملانین ممکن است تا حدی از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت کند. با این حال، محافظت کامل به خصوص در برابر اشعه های UVA و UVB را تضمین نمی کند.

علاوه بر این، اینترنت مقالات مختلفی در مورد اینکه چگونه پوست تیره و تیره می تواند از شما در برابر بیماری های مربوط به پوست محافظت کند، وجود دارد، اما هیچ تحقیق علمی برای اثبات آن وجود ندارد.

بنابراین، اگر این مرحله را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود نادیده بگیرید، استفاده از ضد آفتاب ضروری است. با این حال، کرم‌های ضدآفتاب با رنگ‌های سفید، خاکستری یا خاکستری نخرید زیرا می‌توانند بیش از آنکه مفید باشند، مضر باشند.

رنگ پوست تیره 

۲- از زدن پودر تالک روی صورت خودداری کنید.

در حالی که افراد با پوست روشن‌تر می‌توانند با جایگزین کردن پودر صورت با پودر تالک معمولی بدن خود را ترک کنند.

استفاده از پودر تالک روی صورت، منافذ پوست را مسدود می کند. به نوبه خود، پوست شما قادر به تنفس نخواهد بود – به این معنی که سلول های مرده پوست تقریباً همیشه در پوست شما به دام می افتند.

به جای آن، در صورت نیاز از پودر فشرده یا پودر صورت استفاده کنید. با این حال، مطمئن شوید که این محصول با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد تا از ابری مصنوعی به نظر نرسد.

۳- توجه ویژه ای به لایه برداری داشته باشید.

بازسازی سلول های پوست با گذشت زمان کند می شود. دکتر وانیتا راتن که در یوتیوب با نام دکتر V شناخته می شود، توضیح می دهد –

اگر ۳۷ سال سن دارید، حدود ۳۷ تا ۴۰ روز طول می کشد تا سلول های جدیدتر پوست ظاهر شوند. پوست یک کودک ۳ ساله سه روز طول می کشد تا سلول های جدید پوست بازسازی شوند.

او همچنین می افزاید: «هر چه سن ما بالاتر می رود، روند کندتر می شود. بنابراین آنچه در نهایت اتفاق می‌افتد این است که سلول‌ها ساخته می‌شوند. سلول های مرده پوست روی سطح پوست شما گیر کرده و آن را کدر نشان می دهد.

بنابراین، باید به آرامی صورت و بدن خود را با یک پاک کننده ملایم لایه برداری کنید.

۴- هنگام استحمام از آب ولرم استفاده کنید.

حمام کردن در آب ولرم فواید متعددی دارد، مانند حفظ چربی طبیعی پوست، جلوگیری از هرگونه سوزش، سوزش و خشکی و غیره.

اما چرا این امر به خصوص برای رنگ های تیره پوست ضروری است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، رنگ های تیره پوست سریعتر از سایر رنگ های پوست خشک می شوند. در نتیجه پوست شما پوسته پوسته و ناهموار به نظر می رسد.

آب ولرم به جلوگیری از چنین تجربیات ناخوشایندی کمک می کند. به آرامی به پاک کننده اجازه می دهد تا بدون برهم زدن تعادل pH روی پوست کار کند. علاوه بر این، می توانید یک شستشوی سریع با آب سرد نیز انجام دهید تا منافذ را ببندید.

۵- استفاده از یک تونر را برای جلوگیری از آکنه در نظر بگیرید.

راه دیگر کنترل آکنه استفاده از تونر مناسب است. این مرحله به خصوص برای پوست های تیره تر ضروری است، زیرا پوست آنها بیشتر مستعد آکنه و علائم هایپرپیگمانتاسیون است.

دکتر وی پیشنهاد می کند از تونرهایی استفاده کنید که حاوی سرامیدها، پپتیدها، نیاسینامید هستند، زیرا آبرسانی و آبرسانی بیشتری به بدن می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه چند مدل لوسیون خانگی بدن” را نیز مطالعه بفرمایید.

۶- به محصولات غیر کومدون زا تغییر دهید.

محصولات غیر کومدوژنیک به جلوگیری از بسته شدن منافذ و شکستن پوست کمک می کنند.

همانطور که در این مقاله ذکر شد، پوست تیره بیشتر از پوست های سفید پوستی یا روشن تر مستعد ابتلا به مشکلات پوستی روزانه است.

بنابراین، روی آوردن به محصولات غیر کومدون زا باعث می شود که پوست به زیبایی نفس بکشد و رشد کند.

با این حال، تشخیص اینکه آیا یک محصول غیر کومدون زا است یا خیر، می تواند دشوار باشد. بنابراین، توصیه می شود قبل از خرید چنین محصولاتی با متخصص پوست خود صحبت کنید.

۷-مطمئن شوید که هر ذره آرایش را پاک کرده اید.

اگر عاشق آرایش در منزل هستید، ممکن است بیشتر از افراد دیگر از آن استفاده کنید. با این حال، پاک کردن آرایش پس از یک روز طولانی برای سلامت پوست شما حیاتی است.

درست مانند اکثر محصولات مراقبت از پوست، بیشتر محصولات آرایشی حاوی تن ها و تن ها مواد شیمیایی در آنها هستند که ممکن است برای استفاده طولانی مدت مناسب نباشند. علاوه بر این، بسیاری از شما می دانید که آرایش بیش از هر محصول دیگری منافذ را مسدود می کند.

۸- قبل از فکر کردن به لیزر درمانی دو باره فکر کنید.

لیزر درمانی یک روش محبوب برای رفع موهای زائد طولانی مدت است. با این حال، این روش حذف موهای زائد برای پوست های تیره تر و تیره تر مناسب نیست. دلیل ش چیه؟

لیزر درمانی معمولا لایه بالایی پوست را از بین می برد. این به نوبه خود، مواد شیمیایی مختلفی را آزاد می کند که ممکن است باعث سوختگی، اسکار، لک و رنگدانه روی پوست تیره تر شود.

از این رو، برخی از متخصصان مراقبت از پوست به عنوان یک اقدام احتیاطی توصیه می کنند از لیزر برای پوست های تیره تر خودداری کنید.

با این حال، همیشه می توانید قبل از اقدام با متخصص پوست خود مشورت کنید، زیرا عوامل ژنتیکی هر نوع پوست را متفاوت می کند.

۹- لوازم آرایشی مناسب را بر اساس ته رنگ پوست خود انتخاب کنید.

 پوست تیره 

آخرین اما نه کم اهمیت، نوع محصولات آرایشی که خریداری می کنید نقشی حیاتی در ظاهر شما ایفا می کند.

در حالی که خرید این اقلام برای رنگ پوست روشن‌تر ممکن است در دسترس‌تر باشد، اما دستیابی به برخی از محصولات عالی برای زیبایی‌های تاریک چندان دشوار نیست.

با بررسی رنگ رگ های خود می توانید ته رنگ خود را بررسی کنید. اگر آنها در سایه سبز هستند، شما یک ته رنگ گرم دارید. به همین ترتیب، اگر رگ‌هایتان آبی‌تر یا بنفش‌تر باشد، ته‌رنگ‌های سردتری دارید.

هنگامی که ته رنگ خود را بشناسید، تطبیق محصولاتی مانند کرم پودر، رژ لب و سایه چشم برای بهبود ویژگی های خود آسان تر خواهد بود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.