تبدیل آشپزخانه به فضایی گرم و صمیمی

تبدیل آشپزخانه به فضایی گرم و صمیمی

طراحی کابینت

در صورتی که شیوه و سبک زندگی شما طوری است که زمان زیادی را در آشپزخانه هستید، می توانید برای راحتی سایر اعضای خانواده، امکانات رفاهی را در آن جا قرار بدهید. وقتی یک میز را در آشپزخانه بگذارید؛ برخی از افراد می توانند از آن به عنوان میز کار استفاده کنند و حتی والدین می توانند به تکالیف کودکان رسیدگی کنند. این امر در این دنیای پر از تکنولوژی، فاصله ها را کم می کند و روابط را صمیمی تر می نماید.

برای این تغییر در دکور و محیط آشپزخانه نیاز به یک طراحی دکور می باشد که توانایی پشتیبانی از این سبک را داشته باشد. حال در این مقاله به شرح چگونگی طراحی ها می پردازیم و یک سری نکات را بیان می کنیم.

طراحی کابینت سه بعدی

قبل از شروع به طراحی کابینت این سوالات را پاسخ بدهید: دوست دارید کابینت ها چه رنگی باشند؟ در مورد مدل شان، چه مدلی را می پسندید؟ در مورد نحوه چیدمان و قرار گرفتن هر یک از اجزای آشپزخانه چطور فکر کرده اید؟

تمامی این سوالات را می توان با شبیه سازی طراحی کابینت، پاسخ داد و همه آنچه را که در ذهن تان دارید را به واقعیت تبدیل کنید. داشن یک طرح سه بعدی این کمک را به ما می کند.

آشپزخانه و به خصوص طراحی کابینت آن، همیشه یکی از دغدغه های مهم برای خانم های خانه می باشد. اینکه بتوانند یک استفاده بهینه از فضا داشته باشند و علاوه بر آن راحتی و آرامش خاصی را نیز برایشان ایجاد کند. همه این معیارها با طراحی کابینت سه بعدی امکان پذیر است.

معیارهای زیر را در هنگام طراحی باید در نظر گرفت.

طراحی کابینت سامان چوب به چند دسته تقسیم بندی می شود و بر اساس آشپزخانه ای که در اختیار دارید می توان برای شما انواع طراحی را به انجام رساند. برای طراحی یک آشپزخانه شیک و مدرن باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید، چرا که طراحی دکوراسیون آشپزخانه با توجه به نیازی که شما دارید با عکس هایی که برروی ژورنال های مشاهده می کنید بسیار تفاوت دارد.

کابینتی که برای دکوراسیون آشپزخانه طراحی می شود باید دقیقا مطابق با خواسته های مشتری باشد، اما گاهی اوقات ممکن است آن چیزی که مشتری انتظار دارد که تحویل بگیرد قابل اجرا بر روی آشپزخانه وی نباشد، در این صورت طراح با توجه به تکنیک هایی که فرا گرفته می تواند یک طراحی بی نظیر را ارائه دهد.

در طراحی کابینت لاکچری باید فضاهای آشپزخانه را مد نظر داشته باشید و ویژگی هر نوع آشپزخانه ای اعم از ال شکل، یو شکل یا اپن باید مورد بررسی قرار داد، که همگی برای اجرای کابینت باید طراحی مختلفی را برای آن ها استفاده کرد. قبل از توضیح طراحی کابینت ویژگی انواع آشپزخانه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طراحی کابینت سه بعدی

آشپزخانه یو شکل

گاهی اوقات کابینت های آشپزخانه ها را به نحوی انجام می دهند که شکل U می گیرد، این نوع از طراحی برای تمامی آشپزخانه ها می تواند مناسب باشد. این مدل را می توان به زیبایی تمام برای آشپزخانه هایی که محیطی مربعی دارند به کار برد.  با اجرای طرح کابینت یو شکل فضای بیشتری از آشپزخانه گرفته خواهد شد.

در نتیجه باید در این طرح آشپزخانه هایی را مد نظر داشت که خیلی بزرگ باشند و بتوان به راحتی کابینت ها و میزها را درون آن قرار داد به نحوی که مانع تردد و رفت و آمد به آشپزخانه نشود. در این طراحی کابینت کلاسیک با فاصله خیلی کمی کنار هم قرار خواهند گرفت.

آشپزخانه کلاسیک

این مدل با توجه به نوع چوب به سه مدل خاص تقسیم می شود. این مدل یک ویژگی منحصربفرد دارد و آن هم، وجود طرح های منبت کاری شده مانند: گل منبت چوبی و پایه جزیره چوبی. این چوب کار یهای زیبا را می توانید بر روی درب های کابینت ها مشاهده کنید. سرستون های چوبی کلاسیک بر روی دیوارهای کابینت قرار دارند.

وجود این کنده کاری های چوبی، نمایی فوق العاده جذاب و لاکچری را به فضای آشپزخانه تان می بخشد.

ویژگی های کابینت کلاسیک

  • درهای کابینت منبت کاری شده دارند.
  • تک رنگ هستند.
  • گل منبت و سرستون های چوبی استفاده می شود.
  • ماده اصلی آن چوب است اما به دلیل هزینه بالای آن از ام دی اف با روکش چوبی یا PVC استفاده می شود.
  • طراحی کابینت آشپزخانه آن به سبک های رومی و مدل قدیمی است.

نکات مهم طراحی کابینت سه بعدی

یک طراح کابینت حرفه ای نکات زیر را همیشه مدنظر خود دارد تا خروجی کارش تبدیل به یک کابینت زیبا و مشتری پسند گردد. قیمت طراحی کابینت به عوامل زیادی بستگی دارد: به متراژ، نوع متریال، سبک انتخابی و زمانی که برای آن گذاشته می شود.

  1. می توان از کشوهای بزرگ استفاده نمود تا فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهند.
  2. ایجاد یک فضای خالی ۱۲۰ سانتی متری بین کابینت هایی که روبروی هم قرار دارند.
  3. مثلث کار را حتما در نظر بگیرید. یعنی دسترسی آسان به گاز، یخچال و سینک ظرفشویی.
  4. انتخاب یک رنگ مناسب، باعث بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه می گردد.
  5. نحوه و شیوه نورپردازی نیز در زیبایی و نمای آشپزخانه، امری بسیار حیاتی است.

حال در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد ساخت کمد دیواری صحبت کنیم که یکی از المان های اصلی در خانه ها می باشد.

امروزه با توجه به کوچک بودن فضای داخلی خانه ها نیاز بسیار بالایی به نظم دهی حس می گردد. نصب کمد دیواری یکی از بهترین روش برای نظم دادن به فضای داخلی منازل است و فضای عمودی اتاق با استفاده از طبقه بندی های کمد دیواری به بهترین صورت ممکن مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش ساخت کمد دیواری ریلی ساده شامل بسیاری از نکات ریز و درشت در مورد معماری خانه ها و اتاق ها، نحوه کار با چوب و انتخاب متریال مناسب و شیوه اندازه گیری است.

چگونه یک کمد دیواری بسازیم؟

شاید اولین مرحله ساخت کمد دیواری ، تصمیم برای ساخت آن باشد. گاهی تصمیم برای ساخت کمد دیواری، مشکل است وقتی که به آلبوم جدید ترین مدل های موجود نگاهی بیندازیم این تصمیم مشکل تر هم خواهد شد. بهترین کار در ابتدا، تعیین نوع کمد دیواری مدنظر است. آیا کمد رخت خواب نیاز دارید یا کمد لباس ؟ قفسه بندی های کمد دیواری  و حتی طراحی درب آن بستگی به نوع کمد دیواری دارد. برای مثال درب های ریلی برای کمد جالباسی مناسب تر هستن درحالی که درب های لولایی برای رخت خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

آموزش ساخت کمد دیواری

مراحل ساخت کمد دیواری

۱-  انتخاب مدل

همان طور که گفته شد انتخاب نوع کمد دیواری بسته به نوع کاربرد و استفاده آن، یکی از مراحل محسوب می شود. در آموزش ساخت کمد دیواری ریلی مدل های گوناگون با جزئیات زیاد را مشاهده می کنید.

۲-  اندازه گیر ی محل قرار گرفتن کمد دیواری

معمولا کمد دیواری را برای اتاق خواب می سازند. در هنگام ساخت ساختمان در برخی از اتاق ها، فضایی که دارای فرو رفتگی است برای کمد دیواری در نظر می گیرند در غیراین صورت، از یک ضلع اتاق برای نصب کمد دیواری استفاده می شود.

برای این کار ابتدا عرض و طول ضلع دیوار را اندازه گیری می کنیم. گاهی دریچه کولر یا ستون وجود دارد که هنگام طراحی و نقشه کشی باید به آنها دقت کرد. ساخت کمد دیواری مهارت خاصی نیاز ندارد و با کمی دقت می توانید بهترین کمد دیواری را بسازید.

۳-  طراحی کمد دیواری

در آموزش ساخت کمد دیواری سامان چوب، طراحی، نقش بسزایی دارد. این قسمت شامل تعیین قفسه های داخلی، تعداد درب ها و کشوها می باشد. طرح مدنظر را با توجه به اندازه گیری های حاصل روی کاغذ ترسیم می کنیم. درنظر گرفتن قناصی و کانال کولر در زمان اجرا اهمیت زیادی دارد و معمولا عمق کمد جالباسی حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر و عمق آن ۹۰ سانتی متر است.

۴- خرید وسایل اولیه مناسب

مهم ترین مرحله که نیاز به دقت خاصی دارد، خرید مواد اولیه مرغوب و با کیفیت است. معمولا کمد ها از جنس ام دی اف (پی وی سی) و های گلاس می باشند. با توجه به نوع کمد دیواری وسایل و ابزار متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد . رایج ترین کمد دیواری ها از جنس ام دی اف هستند که قیمت مناسی دارند؛ همچنین مواردی که از جنس پی وی سی به دلیل خاصیت ضد آبی، قیمت بالاتری دارند.

۵-  برش و اتصال قطعات

پس از انجام مراحل اندازه گیری، طراحی و تهیه مواد اولیه باید براساس ارقام بدست آمده، قطعات چوب را برش زد. هر چقدر دقت در برش زدن بالاتر باشد، کیفیت خروجی کار افزایش پیدا می کند.

۶-  رنگ آمیزی

آخرین مرحله آموزش ساخت کمد دیواری حرفه ای رنگ آمیزی آن است. جنس ام دی اف، تنوع رنگ بسیار زیادی دارد، اگر آن ها را انتخاب کنیم دیگر نیاز به رنگ آمیزی وجود ندارد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.