بهترین مخزن برای نگهداری آب چیست

بهترین مخزن برای نگهداری آب چیست

به گزارش از خبرگزاری ایرنا: مخازن ذخیره سازی جهت ذخیره ی مایعات و سیالات مختلف از جمله نفت خام، بنزین، گازوئیل و همچنین سایر محلول های قلیایی، استفاده می شوند. گستره ی استفاده از این مخازن به عنوان نگهدارنده، از مایعات خطرناک تا آب آشامیدنی را شامل می شود. بنابراین هرکدام، طبق عملکرد و کارایی آن باید از مشخصات و ویژگی های خاصی برخوردار باشد تا آسیبی به محلول داخل مخزن یا دیواره های مخزن وارد نشود. در ادامه بررسی کوتاهی بر روی مواد بکار رفته در ساخت این مخازن،‌ خواهیم داشت.

مخازن خشک و مخازن مایع

اولین نکته، تفاوت مخازن خشک و مخازن مایع می باشد. چراکه امروزه انواع بسیاری از مواد صنعتی به صورت خشک، نیمه خشک و مایع در مخازن بزرگ نگهداری می شوند. بنابراین بهتراست نگاه کوتاهی بر تفاوت های گوناگون آنها بیاندازیم.

بهترین مخزن برای نگهداری آب چیست

واحد های اندازه گیری

اولین موردی که در تفاوت بین مخازن خشک و مایع باید بررسی شود واحد اندازه گیری حجم ماده ای است که می خواهیم ذخیره کنیم. مواد خشک با واحد های تن یا کیلوگرم محاسبه می شوند و حجم مایعات در واحد های گالن یا متر مکعب مورد محاسبه قرار می گیرد.

میزان تخریب و خوردگی جنس مخزن در مقابل مواد داخل آن

مورد بعدی که باید بررسی شود، تخریب شوندگی متریال استفاده شده در دیواره ی مخازن می باشد. در حالت کلی مواد خشک باعث خوردگی و زنگ زدگی دیواره های مخزن نمی شوند؛ تنها در شرایطی شاهد خوردگی و تخریب خواهیم بود که مواد خشک، مستعد جذب رطوبت؛ حتی در میزان کم باشند.

مایعات و گاز های فشرده دلیل خوردگی و تخریب مخزن می باشند و زمانیکه خوردگی و تخریب از جانب ماده ی ذخیره شده دیده شود، در می یابیم که مواد داخل مخزن علت خوردگی هستند و مستعد جذب رطوبت می باشند، پس در این هنگام به یک مخزن مخصوص نگهداری مایعات نیاز داریم. البته در ابتدای تهیه ی مخزن مایع باید میزان خوردگی ماده را در نظر بگیریم و بررسی های لازم را برآورد کنیم.

جنس و متریال مخازن مایعات

امروزه تامین و نگهداری آب آشامیدنی و آب مصرفی جوامع از اصلی ترین نیاز های انسان ها می باشد.

آب آشامیدنی را باید در مخازنی کاملا بهداشتی و به دور از آلودگی نگهداری کرد. اگر بخواهیم نگاه کلی به جنس و متریال مورد استفاده در ساخت مخازن مایعات و آب اشامیدنی بیاندازیم؛ از چهار متریال در ساخت این مخازن استفاده می شود که عبارتند از مخازنی از جنس پلی اتیلن، بتن مسلح، فولاد و فایبر گلاس. در ایران، یکی از موفق ترین شرکت های فعال در زمینه تولید انواع مخازن پلی اتیلنی، تهران پلیمر یارا می باشد که از جمله با دوام ترین و مقاوم ترین مخازن پلی اتیلنی را در این صنعت تولید و عرضه می نماید.

مخازن ذخیره سازی پلی اتیلن

از انواع دیگر مخازن ذخیره سازی سیالات و مواد شیمیایی به مخازن ساخته شده از پلی اتیلن اشاره می نماییم. مخازن پلی اتیلن نوعی از مخازن پلاستیکی یا پلیمری هستند که در ایران به دلیل قیمت مقرون به صرفه ی آن نسبت به سایر متریال های به کار برده در مخازن، محبوبیت بالایی دارند. این مخازن در انواع شکل ها در دسترس متقاضیان می باشند و طول عمر بالایی دارند و در اندازه های بزرگ نیز تولید میشوند.

به طور عمده این متریال برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعات در صنعت ساختمان، صنایع شیمیایی بخصوص و کشاورزی کاربرد دارد. مخازن ذخیره سازی پلی اتیلن، به دلیل به صرفه بودن اقتصادی، در ایران بسیار محبوب و کار بردی می باشند و متقاضیان به آسانی می توانند از سایت شرکت تهران پلیمر یارا  (tpy.ir) با مناسب ترین قیمت، آن را تهیه نمایند.

لینک منبع خبر

سایت بکوریتی ( خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی ) پلتفرمی برای دسترسی به وب سایت های با کیفیت و با اتوریتی بالا همچون سایت ما می باشد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.