بهترین درمان های خانگی برای خروپف چیست؟

بهترین درمان های خانگی برای خروپف چیست؟

*این مطلب در بهمن ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده است.

خروپف در شب می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص زمانی که در کنار شما کسی خوابیده است . واضح است که خروپف باعث ایجاد صدای غیرعادی در محیط هنگام خواب می شود. درمان خروپف چیست؟ آیا درمان خانگی برای خروپف موثر است؟

این زمانی تجربه می‌شود که جریان هوای متلاطم باعث می‌شود بافت‌های گلو و بینی در هنگام خواب ارتعاش کنند. هنگامی که این صدا شنیده می شود، جریان هوا در ناحیه خاصی در بینی، دهان یا گلو باریک می شود.

به طور مشابه، هنگامی که ما راه می رویم و صحبت می کنیم، بافت های ما در گلو و راه هوایی فوقانی کاملاً باز می شوند تا از عبور صاف هوا به داخل ریه ها اطمینان حاصل شود. در حالی که در هنگام خواب زبان و بافت نرم آرام می شوند و جریان هوا را به داخل و خارج از بدن کمی کاهش می دهند.

با این حال، اعتقاد بر این است که کاهش و انسداد جریان هوا در راه‌های هوایی باعث افزایش ارتعاش بافت‌ها می‌شود که منجر به خروپف می‌شود. علاوه بر این، مطالعات اخیر انجام شده نشان داده است که چاقی، سیگار کشیدن، احتقان بینی می تواند به خروپف نامطلوب در هنگام خواب کمک کند.

به نظر می رسد استفاده از داروهای طبیعی نقش مهمی در کنترل و درمان خروپف دارد.همچنین تصور می‌شود که خروپف ممکن است به دلیل برخی مشکلات بهداشتی اساسی در بدن انسان باشد. اگر پس از استفاده از داروهای خانگی ادامه پیدا کرد، برای مراقبت های متخصص با پزشک مشورت کنید.

ارتباط بین خروپف و آپنه خواب

خروپف به خودی خود مضر نیست. اما می تواند نشانه ای از آپنه انسدادی خواب باشد. این اختلال خواب باعث می‌شود که هر بار چند ثانیه نفس بکشید، بارها و بارها، شبانه‌روز.

اگر آپنه خواب دارید، احتمالاً بعد از یک خواب شبانه از خواب بیدار می شوید و همچنان احساس خستگی می کنید. ممکن است در طول روز خواب‌آلود باشید و در محل کار یا مدرسه مشکل تمرکز داشته باشید. برخی از افراد در طول روز با سر تکان می‌دهند که خطر تصادف خودرو یا حوادث ناشی از کار را افزایش می‌دهد.

برای افراد مبتلا به آپنه خواب، درمان خروپف یک موضوع سلامتی است. در صورت عدم درمان، آپنه خواب می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی شود، از جمله:

فشار خون بالا.
سکته.
دیابت.
مشکلات قلبی، از جمله نارسایی قلبی و حملات قلبی.

بهترین درمان های خانگی برای خروپف

۱- سیر

التهاب و تجمع مخاط در حفره بینی و ریه ها به عنوان علت خروپف گزارش شده است. سیر به دلیل ضد التهاب و آنتی اکسیدان خود شناخته شده است که می تواند عوامل افزایش دهنده خروپف و مشکلات تنفسی را از بین ببرد. بسیاری جویدن سیر خام را انتخاب می کنند در حالی که برخی از افراد از سیر به عنوان مواد غذایی استفاده می کنند. با این حال، مصرف منظم آن به از بین بردن تجمع مخاط در بینی، ریه ها و سینوس ها کمک می کند.

درمان خانگی برای خروپفدرمان های خانگی خروپف

۲- چای نستله(لاته)

مصرف چای نستله ۲ تا ۳ بار در روز برای درمان خروپف مورد توجه قرار گرفته است. چای نستله حاوی ترکیبات طبیعی است که اعتقاد بر این است که در دفع سموم و رادیکال های آزاد مسئول مشکلات تنفسی قوی هستند. برخی تحقیقات نشان داده اند که آلرژی فصلی می تواند خروپف را در مردان و زنان تقویت کند. یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک شده آشیانه را در آب جوشیده بریزید و بگذارید حدود هفت دقیقه دم بکشد و سپس هنگام خواب دمنوش نستله را مصرف کنید.

۳- نعناع

نعناع هزاران سال است که برای از بین بردن مخاط و پلاک در سوراخ های بینی و گلو استفاده می شود. به لطف وجود خاصیت ضد التهابی موجود در نعناع فلفلی. این به تسهیل روند تنفس و تسکین عملکرد تنفسی کمک می کند. ایجاد صدای غیر ضروری هنگام خواب ممکن است در نتیجه هوای سرد، خشک یا آلرژی باشد. برای مبارزه با خروپف، دو قطره روغن نعناع را در یک فنجان آب بریزید و با محلول غرغره کنید.

۴- بخار

خروپف با احتقان بینی همراه است و بخار برای درمان خروپف بسیار ارزشمند است. به طور سنتی، استنشاق بخار یک روش معمول در خانه برای رفع گرفتگی بینی است. برخی از مناطق جهان، برای درمان خروپف، اسانس‌هایی مانند روغن درخت چای را با آب جوش مخلوط کنید. سپس روزانه ۸ تا ۱۰ دقیقه دم کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

۵-عسل

عسل دارای خواص ضد التهابی است، این به خلاص شدن از شر التهاب در گلو و بینی کمک می کند تا جریان هوا را به داخل و خارج از بدن آسان کند و در نتیجه صدای غیرعادی هنگام خواب را به حداقل برساند. مصرف عسل به روان سازی و تسکین درد مرتبط با التهاب کمک می کند. می توانید قبل از رفتن به رختخواب یک یا قاشق غذاخوری عسل را به آب داغ اضافه کنید.

۶- بابونه

برای بهره مندی از بابونه، چند گل بابونه را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۲ تا ۱۶ دقیقه روی حرارت قرار بگیرد. گل ها را از مایع جدا کنید، یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. چای گرم را قبل از خواب میل کنید. گفته می شود بابونه حاوی خواص ضد التهابی است که عضلات و اعصاب منقبض بینی و گلو را تسکین می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چی برای رفع باد گلو زدن خوبه؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

۷- روغن زیتون

برای مبارزه با خروپف روزانه ۳ جرعه روغن زیتون میل کنید بدون اینکه چیز دیگری به آن اضافه کنید. غلظت بالای ترکیبات فعال زیستی در روغن زیتون به پاکسازی پلاک های موجود در مجاری تنفسی کمک می کند. انسداد و التهاب در گلو و راه هوایی، خروپف.

۸- هل

یکی از فواید دارویی هل، توانایی آن در پاکسازی حفره بینی و گلو مسدود شده است. این با ترکیبات طبیعی موجود در هل مرتبط است. هل به شکستن و باز کردن مجرای بینی کمک می کند، که باعث صاف شدن مجاری تنفسی می شود. هل را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، از جمله افزودن چند هل به یک فنجان آب و نوشیدن هنگام خواب.

۹- زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن آنتی بیوتیک، عامل ضد التهابی و ضد عفونی کننده که در حفظ سلامتی شما موثر است، به طور گسترده ای شناخته شده است. آنها در مقابله با خروپف شدید فعال هستند. زردچوبه اغلب با شیر مخلوط می شود تا از رشد میکروب های مسئول خروپف جلوگیری کند. دو قاشق چای خوری زردچوبه را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید و قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

 درمان خروپف چیست؟
درمان خروپف چیست؟

۱۰- کاهش وزن

اضافه وزن به عنوان یکی از دلایل خروپف شدید مشاهده شده است. کاهش وزن به منظور پیشگیری و کاهش خروپف توصیه می شود.

خروپف باعث ایجاد سر و صدای غیر ضروری در هنگام خواب می شود و افراد حاضر در اتاق را ناراحت می کند. مصرف غذا می تواند نقشی اساسی در مهار آن ایفا کند، به ویژه آنهایی که دارای خواص آنتی هیستامین، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

ادامه درمان های خانگی برای خروپف

راه های مختلفی برای مقابله با خروپف وجود دارد، بسته به اینکه چه چیزی باعث آن می شود. در اینجا چند درمان خانگی وجود دارد که به شما کمک می کند تا خروپف را به طور طبیعی متوقف کنید.

۱۱-رفع گرفتگی

در افراد مبتلا به احتقان مزمن بینی، داروهایی مانند آنتی هیستامین ها یا اسپری های بینی استروئیدی می توانند به شما کمک کنند تا راحت نفس بکشید – و در هنگام سر و صدای شب، صفحه را پایین بیاورید.

۱۲-موقعیت خود را تغییر دهید

سعی کنید سر تخت خود را بالا نگه دارید. و چرت زدن به پهلو به جای پشت نیز ممکن است باعث خروپف کمتر شود. (عجیب اما واقعی: برخی افراد با دوختن یک توپ تنیس به پشت پیراهن خود سعی میکنند تا از غلتیدن آنها در شب به پشت خود جلوگیری کنند.)

۱۳-بینی خود را باز کنید

باز کردن مجرای بینی در شب می تواند به کاهش خروپف کمک کند. نوارهای چسبنده بینی که روی پل بینی شما قرار می گیرند، سوراخ های بینی شما را باز می کنند تا جریان هوا بهبود یابد. گزینه دیگر گشاد کننده های بینی است که برای بازتر شدن دهانه بینی آنها را در سوراخ های بینی خود قرار می دهید. هم نوارها و هم گشادکننده ها ارزان هستند و به راحتی در داروخانه پیدا می شوند.

۱۴-سیگار نکش

ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. علاوه بر کاهش فشار خون و افزایش سطح انرژی، می تواند به کاهش خروپف شما کمک کند. چرا؟ این احتقان بینی شما را بهبود می بخشد، که اثر موج دار بر خروپف شما دارد.

نادیده گرفتن خروپف آسان است – بالاخره زمانی که شما خواب هستید این اتفاق می افتد. اما اگر طرف مقابلتان شما را به اتاق مهمان تبعید کرده است، احتمالاً زمان آن رسیده که گزینه های درمان خروپف را بسنجید.

برای اینکه به سر و صدای شبانه خود برسید، با پزشک صحبت کنید. آنها می توانند به دنبال علل زمینه ای مانند احتقان مزمن یا انسداد بینی باشند. پزشک شما ممکن است یک مطالعه خواب را توصیه کند. شما شب را در یک آزمایشگاه خواب سپری می کنید تا پزشکان بتوانند شما را در هنگام خواب تحت نظر داشته باشند.

دکتر ریزمن می گوید: «این مهم است که یک تمرین جامع انجام دهید تا بفهمید چه چیزی باعث خروپف شما می شود. “اگر آپنه دارید، مطمئن شوید که برای مراقبت از سلامت طولانی مدت خود، درمان لازم را دریافت کنید.”

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “بهترین درمان های خانگی برای خروپف چیست؟

محتوای خیلی خوب و جذابی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.