با این ۷ فعالیت ، پیاده روی را برای خود جذاب کنید

برای اینکه پیاده‌روی کمی جذاب‌تر به نظر برسد، در اینجا ۱۲ فعالیت مختلف و هیجان انگیز همراه با پیاده روی وجود دارد که می‌توانید هنگام پیاده‌روی انجام دهید تا این ورزش برایتان کسل کننده و یکنواخت نشود.

چگونه پیاده روی جذاب تری داشته باشیم؟

به یک کتاب صوتی یا موسیقی گوش دهید

اگر از خواندن لذت می برید اما به نظر نمی رسد زمانی را برای خواندن یک کتاب خوب پیدا کنید، پس چرا هنگام پیاده روی به یک کتاب صوتی گوش ندهید؟

کتاب های صوتی به طور فزاینده ای محبوب می شوند و دلیل خوبی هم دارد. آنها به شما این امکان را می دهند که کاملاً در یک داستان غوطه ور شوید و در عین حال کارهای دیگری را هم انجام دهید. می‌توانید هنگام آشپزی، تمیز کردن خانه، ورزش کردن یا رانندگی به کتاب‌های صوتی گوش دهید – اما پیاده‌روی ممکن است لذت‌بخش‌ترین و سودمندترین راه برای گوش دادن به یک کتاب باشد.بیرون رفتن برای پیاده روی در حالی که به کتاب خود گوش می دهید یک راه سرگرم کننده و سالم برای گرفتن وقت من است.

چگونه پیاده روی جذاب تری داشته باشیم؟

ذهن آگاهی را تمرین کنید

برای افکار ما آسان است که سرگردان شوند و چیزهایی که نگران آنها هستیم یا تحت استرس قرار می گیرند در خط مقدم ذهن ما قرار می گیرند، مهم نیست چقدر سعی می کنیم روی زمان حال تمرکز کنیم. اما تمرکز حواس راهی عالی برای مقابله با این موضوع است، زیرا این تکنیکی است که تماماً در مورد جلب توجه شما به لحظه حال است.تمرین تمرکز حین راه رفتن بسیار ساده است: همه چیز در مورد تمرکز بر لحظه و مشاهده مناظر مختلف، صداها و بوهایی است که با آنها روبرو می شوید.

حین پیاده روی ، زبان یاد بگیر

اگر می خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید اما در گذشته با مشکل مواجه شده اید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیاده روی می تواند توانایی های یادگیری شما را تقویت کند.مطالعات نشان می دهد که هیپوکامپ – بخشی از مغز که مسئول یادگیری و حافظه است – با ورزش رشد می کند و تناسب اندام می شود. تحقیقات دیگر حتی نشان می‌دهد که راه رفتن در حین یادگیری زبان باعث می‌شود تا واژگان جدید و حفظ اطلاعات را آسان‌تر کنید.

خود را در یک موضوع جدید غرق کنید

اگر علاقه خاصی به یادگیری زبان ندارید، اما همچنان می خواهید از مزایای گسترش ذهن خود در حین حرکت بهره مند شوید، می توانید از زمان پیاده روی خود برای یادگیری چیز دیگری استفاده کنید.برای مثال، شاید بخواهید در مورد سهام و تجارت بیاموزید، به دنیای فیزیک بپردازید، یا درباره سلامت و تغذیه اطلاعات بیشتری کسب کنید. فوایدی که پیاده روی بر حافظه و حفظ دارد صرف نظر از آنچه در حال یادگیری است اعمال می شود. چه کسی می داند، شاید این می تواند به یک علاقه مادام العمر یا حتی یک حرفه جدید منجر شود؟

        پیشنهاد می کنیم مقاله “شما هم از آمپول می ترسید؟ این مقاله را بخوانید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

عکاسی را تمرین کنید

مهم نیست که چقدر منطقه محلی خود را می شناسید، می تواند از طریق منظره یاب کاملاً متفاوت به نظر برسد – و گرفتن عکس در حین راه رفتن راهی عالی برای دریافت دیدگاه جدیدی از محله شما است.می‌توانید پیاده‌روی کنید و ببینید چه چیزی شما را شگفت‌زده می‌کند – یا می‌توانید با یک موضوع خاص مانند درختان، اتومبیل‌ها، ساختمان‌های قدیمی، عابران پیاده و غیره راه بروید. فرصت ها بی پایان هستند و هنگامی که خلاقیت شروع به جریان می کند، ممکن است متوجه شوید که زمان از شما فرار می کند.

با این 7 فعالیت ، پیاده روی را برای خود جذاب کنید

زباله ها را جمع کنید تا به محیط زیست کمک کنید

برداشتن زباله در حین راه رفتن به دلایل مختلفی می تواند یک فعالیت مفید باشد.واضح‌ترین دلیل این است که می‌تواند به شما حس هدفمندی بدهد و به شما کمک کند تا با جامعه خود ارتباط بیشتری داشته باشید. وقتی ابتکار عمل را برای جمع آوری زباله به دست می آورید، نشان می دهید که به محیط اطراف خود اهمیت می دهید و مایلید برای بهبود آنها اقدام کنید.

جمع کردن زباله همچنین می تواند ذهن آگاهی را تشویق کند. همانطور که راه می روید و محیط اطراف خود را برای یافتن زباله بررسی می کنید، مجبور می شوید توجه خود را بر لحظه حال متمرکز کنید، که می تواند به شما کمک کند آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید و حتی ممکن است سطح استرس را کاهش دهید.

قدردانی را تمرین کنید و از پیاده روی لذت ببرید

قدردانی نوعی خوش بینی است که ما را تشویق می کند تا احساس شادی و رضایت بیشتری داشته باشیم و به ما کمک می کند به جای تثبیت روی چیزهایی که از دست داده ایم، روی چیزهایی که داریم تمرکز کنیم. قدردانی می‌تواند مهارت بسیار مهمی باشد که در هنگام مواجهه با چالش‌های زندگی باید داشته باشیم، زیرا می‌تواند به ما در حفظ تعادل عاطفی کمک کند.

از آنجا که پیاده روی اغلب یک فعالیت انفرادی است، می تواند یکی از بهترین زمان ها برای تمرین شکرگزاری باشد. رفتن به یک پیاده‌روی واضح صبحگاهی می‌تواند باعث شود که برای چیزهایی که اغلب نادیده می‌گیرید احساس قدردانی کنید – برای مثال، زیبایی هوای مه‌آلود صبح زود، و قدرت بدنتان در حین قدم زدن. این می‌تواند تشخیص همه چیزهای مثبت دیگری را برای شما آسان‌تر کند: خانه‌ای گرم، شاید یک دوست دوست داشتنی حیوان، یا فرصت‌هایی برای آینده.

نشان داده شده است که تمرین قدردانی باعث بهبود سلامت جسمی و روانی، بهبود خواب، ایجاد انعطاف‌پذیری و کاهش استرس می‌شود. بنابراین گنجاندن قدردانی در پیاده‌روی‌های روزانه‌تان می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های زندگی شما پاداش‌های قابل توجهی به همراه داشته باشد و پیاده روی را هم برای شما جذاب کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.