با این نکات ساده شوره سر را به طور طبیعی از بین ببرید

شوره سر یک مشکل رایج پوست سر است که می تواند بسیار تحریک کننده و شرم آور باشد. پوسته های سفید روی شانه ها و خارش پوست سر فقط مشکلات طبیعی مو نیستند. آنها همچنین می توانند باعث خارش شوند، لکه های سفید قابل مشاهده روی لباس های تیره شما باقی بمانند و اعتماد به نفس شما را نیز تضعیف کنند. چندین محصول در بازار هستند که ادعا می کنند نتیجه می دهند، اما مملو از مواد شیمیایی هستند که در طولانی مدت وضعیت را بدتر می کند.

بنابراین، بهترین راه حل شوره سر چیست؟

خوب، ما مطمئن نیستیم که کسی تا به حال به شما گفته است که چگونه شوره سر را به طور دائمی در خانه درمان کنید. اما، به ما اعتماد کنید که این درست است.

در اینجا در مورد چگونگی خلاص شدن از شر شوره سر به طور طبیعی و برخی از درمان‌های سریع شوره سر که خودتان انجام دهید، صحبت خواهیم کرد.

چه چیزی باعث شوره سر می شود؟

مهم است که دلایل اساسی ایجاد شوره سر را قبل از اقدام به روش های درمان آن کشف کنید. شوره سر ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود، مانند:

مالاسزیا:

این نوعی مخمر است که معمولاً در پوست سر انسان وجود دارد. از روغن های پوست سر تغذیه می کند. مالاسزیا بیش از حد باعث شوره سر می شود.

پوست خشک:

خشکی پوست سر منجر به تشکیل پوسته هایی می شود که منجر به شوره سر می شود.

درماتیت سبورئیک:

این یک بیماری پوستی معمولی است که مسئول قرمزی است. پوست چرب با پوسته های سفید یا زرد.

تمیز نکردن مرتب موها:

هنگامی که فرد به طور مکرر موها را شستشو نمی دهد، منجر به تجمع چربی بیش از حد و سلول های مرده پوست می شود که منجر به شوره سر می شود.

استفاده از محصولات زبر مو:

برخی از انواع محصولات مراقبت از مو که دارای مواد شیمیایی بسیار قوی هستند ممکن است باعث خارش پوست سر و حتی شوره سر شوند.

با توجه به اینکه دلایل شوره سر در اینجا به خوبی توضیح داده شده است، اجازه دهید برخی از داروهای خانگی جالب ضد شوره را برای مبارزه موثر و طبیعی با آن بررسی کنیم.

 

بهترین راه حل شوره سر چیست؟

درمان خانگی برای شوره سر

درمان شوره سر را می توان در خانه با برخی از داروهای طبیعی ساده که می توان در خانه انجام داد و در صورت استفاده صحیح نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

آب پیاز:

درمان آب پیاز به طور قابل توجهی یک درمان موثر برای شوره سر است. آب پیاز حاوی موادی با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. آب پیاز را می توان با اضافه کردن آب به پیازهای خرد شده و مخلوط کردن آنها و سپس فیلتر کردن آب تهیه کرد یا خمیر مخلوط را می توان مستقیماً روی پوست سر استفاده کرد. قبل از استفاده از یک شامپوی سبک، آن را به مدت سی دقیقه روی پوست سر خود بمالید تا آن را بشویید. این عطر خوشایند نیست اما ارزش نتیجه را دارد.

همچنین می‌توانید شامپو پاک‌کننده مو پیازی را امتحان کنید که برای پوست سر شما بسیار ملایم است و به کاهش شوره سر کمک می‌کند، ریشه‌های مو را تغذیه می‌کند و بافتی ابریشمی و براق به موهایتان می‌دهد. همراه با شامپو، می‌توانید نرم‌کننده مو پیازی آن‌ها را نیز امتحان کنید که رشد مو را تقویت می‌کند، عفونت پوست سر را درمان می‌کند و رطوبت پوست سر را حفظ می‌کند و در نهایت منجر به عدم شوره سر می‌شود.

فواید روغن پیاز برای مو ،از ریزش مو تا شوره سر

 

 سرکه سیب:

سرکه سیب کاربردهای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به مبارزه با رشد بیش از حد شوره سر اشاره کرد. برای انجام این کار، مقدار مساوی آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید سپس آن را روی پوست سر خود بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید، بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند. سرکه سیب سطح PH پوست سر را عادی می کند و رشد قارچ های مولد شوره سر را کاهش می دهد.

ماست:

ماست به طور طبیعی به عنوان نرم کننده مو و درمان شوره سر عمل می کند. مقداری کشک روی پوست سر و موهایتان بگذارید، سی دقیقه بگذارید بماند و با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست سر را غنی می کند.

 آب لیمو:

آب لیمو حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است که به از بین بردن شوره سر کمک می کند. فقط می توانید از آب لیمو استفاده کنید، بگذارید حدود پنج تا ده دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. آب لیمو سرشار از اسید برای حفظ تعادل در pH پوست سر است و در نتیجه شوره سر را کاهش می دهد.

این درمان های طبیعی در از بین بردن شوره سر بسیار مفید هستند. با این حال، پیشگیری بهتر از درمان است و از این رو مراقبت منظم از پوست سر برای جلوگیری از عود مجدد شوره سر ضروری است.

برای کاهش شوره سر از روال صحیح مراقبت از پوست سر پیروی کنید

استفاده از شامپو شوره سر می تواند کمک زیادی به کاهش شوره سر کند. در اینجا چند مرحله کلیدی برای گنجاندن در مراقبت روزانه مو آورده شده است:

شامپو زدن منظم:

شستن منظم موهای خود ضروری است زیرا عدم انجام این کار ممکن است منجر به تجمع چربی و سلول های مرده پوست روی پوست سر شود. شامپوی ملایم و بدون سولفات را انتخاب کنید که برای موهای حساس به شوره سر مناسب باشد.

ماساژ پوست سر:

شما می توانید با ماساژ دادن آن با نوک انگشتان به افزایش جریان خون در پوست سر کمک کنید، که ممکن است در جلوگیری از شوره سر نیز موثر باشد.

آبرسانی:

به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید، به طور منظم غذا بخورید. چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو، ماهی اسید چرب امگا ۳ و گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید که نه تنها شوره سر را کاهش می دهند بلکه به افزایش رشد موهای شما نیز کمک می کنند.

مدیریت استرس:

استرس می تواند شوره سر را تشدید کند. برای جلوگیری از شکستگی مو، برخی از تمرینات کاهش استرس مانند یوگا، مدیتیشن و تمرینات منظم را انجام دهید.
محصولات طبیعی را برای موهای خود انتخاب کنید.

 

درمان خانگی برای شوره سر

سوالات متداول در مورد کنترل شوره سر:

۱٫ آیا می توانم شوره سر را به طور دائم در خانه درمان کنم؟

با توجه به اینکه روتین مراقبت از مو فلفلی همراه با درمان های طبیعی دنبال می شود، می توان آن را به طور موثر کاهش داد و تا حد زیادی مدیریت کرد. درمان دائمی آن می تواند برای چند نفر به دلیل سبک زندگی یا ماهیت پوست سر چالش برانگیز باشد. از این رو نگهداری منظم از مو و پوست سر می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند.

۲٫ آیا کمبود ویتامین باعث شوره سر می شود؟

خشکی یا چربی پوست، و همچنین شوره سر، ممکن است به دلیل کمبود برخی ویتامین های B مانند B6، بیوتین و نیاسین ایجاد شود، در حالی که روی نیز ممکن است به همان نوع بیماری کمک کند. از این رو نشان می دهد که داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ مو و پوست شما مهم است.

۳٫ آیا شوره سر در زمستان بیشتر است؟

در طول زمستان، هوای سرد خشک می تواند منجر به خشکی پوست سر شود که می تواند شوره سر را تشدید کند. در این زمان، مردم معمولاً دوش آب گرم می گیرند که باعث حرکت دادن روغن های طبیعی موجود در پوست سر می شود و آن را از بین می برد و مستعد تشکیل پوسته پوسته می شود. نگهداری صحیح مو با استفاده از روغن و سرم مو به کاهش شوره سر کمک می کند.

۴٫ آیا افزایش شوره سر منجر به ریزش مو می شود؟

شوره سر به خودی خود دلیل مستقیم ریزش مو نیست، اما در صورت ادامه یافتن یا بدتر شدن علل زمینه ای، ممکن است تبدیل به یکی شود. هنگامی که شوره سر وجود دارد، معمولاً بسته به شدت، منجر به خارش و متورم شدن پوست سر می‌شود و ممکن است فرد به‌طور ناگهانی و شدید پوست سر خود را خراش دهد و در درازمدت به فولیکول‌های مو آسیب برساند.

۵٫ آیا ماسک مو لیمو و ماست شوره سر را کاهش می دهد؟

بله، ماسک موی ساخته شده از آب لیمو و ماست یک راه حل خانگی عالی برای کاهش/از بین بردن شوره سر است. با این حال، نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است و استفاده مداوم از این ماسک برای مشاهده نتایج قابل مشاهده اهمیت دارد.

مقابله با شوره سر سخت نیست. این فقط مشکل ساز است! درمان شوره سر به طور طبیعی توسط خودتان با اطلاعات و پشتکار امکان پذیر است. سعی کنید علت اصلی شوره سر را در مورد خود درک کنید و از درمان مناسبی استفاده کنید که به شما کمک می کند پوست سر و موی سالم تری داشته باشید. مطمئن شوید که به یک رژیم مراقبت از پوست سر سالم متشکل از محصولات ضد شوره کاملاً طبیعی ادامه می‌دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.