بازی‌های رایانه‌ای برای سالمندان؟ شاید خوب باشد!

بازی‌های رایانه‌ای برای سالمندان؟ شاید خوب باشد!

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بازی‌های رایانه‌ای برای سالمندان؟ شاید خوب باشد!” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم . 

تحقیقات ثابت کرده ‎است حضور در محیط‌هایی که افراد را درمعرض محرک‎های جدید قرار می‎دهد،

برای توانایی‎های شناختی به‎ویژه حافظه مفید است.

سالمندانی که از نظر فیزیکی امکان تغییر فضا ندارند یا در شرایط ویژه‎ای مثل شیوع ویروس کرونا مجبور هستند در خانه بمانند، چطور می‌توانند با محرک‎های تازه روبه‎رو شوند؟ خبر خوب این‎که این محرک‎ها به فضای بیرون از خانه محدود نمی‎شوند.

محققان در مطالعه‎ای تازه روی افراد ۶۰ تا ۸۰ساله متوجه شده‎اند بازی‎های ویدئویی (درحکم محرک‎های جدید) می‌توانند بر توانایی‎های شناختی سالمندان تأثیر مثبت بگذارند. یافته‎های این پژوهش در مجله Behavioural Brain Research منتشر شده‎است.

شرکت‎کنندگان در این تحقیق به‎مدت چهار هفته، روزی ۳۰ تا ۴۵دقیقه بازی‎های ویدئویی انجام دادند و در این مدت به‎طور مرتب از آن‎ها آزمون حافظه گرفته می‎شد.

درنهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که جدید بودن این تجربه برای سالمندان، به‎علاوه قرارگرفتن آن‎ها در محیط‎ سه‎بعدی بازی، توانایی شناختی آن‎ها را ارتقا می‎دهد. مداخله به‎منظور افزایش قابلیت‎های شناختی برای سالمندان اهمیت ویژه‎ای دارد چون این گروه سنی در معرض کاهش ظرفیت‎های شناختی قرار دارند. گرچه بازی‎ ویدئویی جایگزین ایده‎آلی برای تجربه در دنیای واقعی نیست اما می‎تواند به‎عنوان یک روش جانبی و سرگرم‎کننده استفاده شود.

نویسنده : الهه توانا،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.