این نشانه ها یعنی فرزندتان به توجه بیشتری احتیاج دارد

مطمئنا به عنوان والدین شما بهترین ها را برای فرزندتان می خواهید. شما می خواهید آنها در زندگی شاد، سالم و موفق باشند. با این حال، گاهی اوقات، سخت است که به آنها تمام توجهی را که نیاز دارند ارائه دهیم. بعضی از کودکان دچار کم توجهی از سوی والدین میشوند البته نگران نباشید این کودکان علائمی را از خود نشان میدهند که این علائم گویای احتیاج فرزندتان به توجه بیشتری است.

نشانه های کمبود توجه در کودک

دکتر Chandni Tugnait روان‌درمانگر نشانه های کمبود توجه در کودک را برایتان بازگو میکند:

۱- گوشه گیر هستند یا در جمع مضطرب هستند

اگر کودک شما به طور معمول برون گرا است اما گوشه گیر شده یا در جمع مضطرب شده است، ممکن است نشانه این باشد که آنها به توجه شما نیاز دارند. آنها ممکن است احساس کنند که باید برای جلب توجه شما رقابت کنند و بنابراین ممکن است از دیگران کناره گیری کنند.

۲- آنها در مدرسه و خانه رفتارهای غلط دارند

کودکی که نیاز به توجه بیشتری دارد می تواند کمبود خود را به طرق مختلف نشان دهد، مانند شیطنت زیاد در کلاس، درگیری با خواهر و برادر، یا عصبانیت. اگر این کارها برای فرزند شما عادی است، ممکن است نشانه آن باشد که او به زمان بیشتری با شما نیاز دارد.

۳-فرزندتان از شما جدا نمیشود

یکی از نشانه هایی که ممکن است کودک شما به توجه بیشتری نیاز داشته باشد:

اگر کودک شما به طور غیرعادی میچسبد ، ممکن است به توجه بیشتری از جانب شما نیاز داشته باشد. آنها ممکن است بخواهند همیشه بغل شما بنشینند، در تخت شما بخوابند، یا ممکن است بخواهند همیشه در کنار شما باشند. آنها همچنین ممکن است سعی کنند وقتی با دیگران صحبت می کنید یا درگیر فعالیت های دیگری هستید، حرف شما را قطع کنند.

۴- نسبت به اطرافیان شما حسادت می کنند

اگر فرزند شما نسبت به اطرافیانی که مورد توجه شما هستند حسادت می کند (مثلاً یک خواهر یا برادر کوچکتر)، نشانه آن است که او نیز توجه بیشتری را از شما می خواهد. مهم است که کودک از اینکه مورد توجه و حمایت شما است خیالش راحت باشد.

۵-آنها به راحتی گریه می کنند یا اغلب اوقات ناراضی به نظر می رسند

آنها ممکن است احساس کنند مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته اند و تصور کنند که شما برای آنها وقت ندارید. این می تواند منجر به احساس ناامنی و اعتماد به نفس پایین شود. و همین موضوع باعث گریه های مکرر کودک در هنگام برخورد با مسائل مختلف و یا حتی بی اهمیت است.

۶- آنها تمایل دارند زیاد رویاپردازی کنند یا به طور مکرر از خود حقیقی فاصله بگیرند

این می تواند به این دلیل باشد که اگر حوصله شان سر برود، ذهن آنها سرگردان و نگران کم توجهی از سوی والدین شان است. بی حوصلگی اغلب زمانی اتفاق می افتد که فرد از نظر ذهنی به اندازه کافی تحریک نمی شود. اگر کودک شما به اندازه کافی در خانه تحریک ذهنی دریافت نمی کند، می تواند یکی از دلایل فاصله گرفتن او از خانه باشد. سعی کنید چند فعالیت سرگرم کننده و تعاملی با آنها انجام دهید که ذهن آنها را درگیر می کند و به جلوگیری از کسالت کمک می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چند نکته مهم در ارتباط با لجبازی کودک” را نیز مطالعه بفرمایید.

۷-آنها همیشه به دنبال تایید هستند

اگر فرزند شما همیشه به دنبال تایید است، چه از طرف شما، دوستانش یا حتی غریبه ها، ممکن است به این دلیل باشد که او احساس ناامنی و کم توجهی می کند. این گاهی اوقات می تواند خود را به عنوان یک رفتار سرکش نشان دهد زیرا کودک سعی می کند واکنشی را از بزرگسالان زندگی خود دریافت کند. اگر متوجه این رفتار در فرزندتان شدید، ارتباط واقعی را تشویق کنید و زمان بیشتری را صرف نشان دادن عشق و محبت به او کنید تا بداند برایش ارزش قائل هستند.

نتیجه پایانی درباره کمبود توجه در کودک

اگر هر یک از این علائم را در کودک خود مشاهده کردید، ممکن است نشان دهنده این باشد که او نیاز به توجه بیشتری از جانب شما دارد. در دنیای پرمشغله امروزی، آسان است که اجازه دهیم فرزندانمان تنها باشند، زیرا ما مشغول کار، تحصیل و سایر تعهدات خود هستیم . با این حال، فرزندان ما به همان اندازه که ما به آنها نیاز داریم به ما نیاز دارند. پس مطمئن شوید که برای دادن فضا، توجه و عشقی که سزاوار و آرزوی آنهاست به آنها زمان می‌دهید!

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.