این اشتباهات را در پیاده روی مرتکب نشوید

این اشتباهات را در پیاده روی مرتکب نشوید

پیاده‌روی یکی از ورزش‌های کم‌هزینه و پرطرفدار در جهان است. این ورزش بین خانم‌ها هم بسیار محبوب است.اما آیا پیاده‌روی فقط راه رفتن به مدت طولانی‌ است؟

 

Do not make these mistakes while walking
در ادامه به نکاتی که باید در پیاده‌روی رعایت کنید،خواهیم پرداخت.

انتخاب کفش

حتما می‌دانید که کفش پاشنه بلند انتخاب درستی برای پیاده‌روی نیست و به مهره‌های کمر شما آسیب خواهد رساند.

کفش‌های مخصوص دویدن انتخاب مناسبی هستند. اگر کفش دویدن ندارید، شما باید ازکفشی باکفی مناسب ،دارای تهویه و ضدآب برای پیاده‌روی استفاده‌کنید.

همچنین کفش‌های شما باید کاملا اندازه پای تان باشد. کفش بزرگ می‌تواند باعث پیچ‌خوردگی پا و کفش کوچک منجر به آبله یا میخچه شود.

مسیر متفاوت

اگر هر روز در یک مسیر تکراری راه بروید، ممکن است خسته شوید و علاقه خود را به پیاده‌روی از دست بدهید. مسیر پیاده‌روی خود را هر چند وقت یک‌بار تغییر دهید. این‌کار نه تنها برای روحیه شما مفید است ، بلکه عضلات و مفاصل شما را هم تقویت می‌کند. انتخاب سربالایی و سرپایینی‌ها هم در مسیر پیاده‌روی، می‌تواند باعث تقویت عضلات ران ، همسترینگ و باسن شود.

صدای مناسب

اگر از آن دسته افرادی هستید که تنهایی پیاده‌روی می‌کنند، احتمالا هنگام راه رفتن به پادکست یا موزیک گوش می‌دهید. اما یادتان باشد صدای هندزفری باید مناسب باشد. صدای خیلی بلند ممکن است باعث شود صدای اطراف مثل اتوبوس ، بوق ماشین و آژیر آمبولانس را نشنوید.

دقت کنید

بیشتر از ۶۰ درصد حوادثی که برای افراد پیاده پیش می‌آید، به دلیل پرت شدن حواس‌شان است. هنگام پیاده‌روی به صفحه گوشی خود خیره نشوید و به مسیر دقت کنید.

لباس مناسب

لباس‌های خیلی تنگ هنگام پیاده‌روی، راه رفتن شما را سخت می‌کنند. لباس شما باید گشاد و راحت باشد و هوا از میان آن به راحتی عبور کند تا از عرق یا رطوبت خیس نشوید . بهترین نوع لباس پوشیدن هنگام ورزش، پوشیدن چند لباس نازک روی هم است تا اگر احساس گرما کردید،یک لایه از لباس خود کم کنید یا وقتی هوا سرد شد دوباره آن‌ها را اضافه کنید. برای محافظت خودتان در برابر آفتاب (حتی در روزهای ابری یا زمستان) کلاه ، عینک آفتابی و ضد آفتاب را فراموش نکنید.

وضعیت بدنی مناسب

اگر تمام روز پشت رایانه می‌نشینید ،ممکن است پشت شما حالت خمیده داشته باشد. اما یادتان باشد در پیاده روی باید با وضعیت درست و صاف راه بروید. حالت درست راه رفتن می تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر و طولانی تر راه بروید و از آسیب دیدگی جلوگیری کند. سعی کنید ستون فقرات خود را طوری نگه دارید که انگار رشته ای از بالای سر شما را به سمت بالا می‌کشد. چشمان شما باید رو به جلو و شانه‌ها به سمت پایین باشد. دستان شما باید به صورت طبیعی و آزادباشند و پا را به آرامی از پاشنه بر زمین بگذارید.

نویسنده : مهساکسنوی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.