۲۰ ایده برای کسب و کار دوستداران محیط زیست

۲۰ ایده برای کسب و کار دوستداران محیط زیست

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”۲۰ ایده برای کسب و کار دوستداران محیط زیست” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

آیا می خواهید همزمان  هم شغلی راه اندازی کنید و هم از محیط زیست محافظت کنید؟ این ایده ها برای کسب وکار به شما کمک می کند دقیقاً این کار را انجام دهید.امروزه ، مصرف کنندگان به همان اندازه که به محصولات و خدمات یک شرکت علاقه مند هستند ، به مسئولیت اجتماعی آن شرکت نیز علاقه مند هستند.ما ۲۰ ایده تجاری تجاری سازگار با محیط زیست را برای کسب درآمد و صرفه جویی در کره زمین به طور همزمان بیان کرده ایم.

تجارت صنعت سبز چیست؟

تجارت صنعت سبز ، مشاغلی است که از مواد پایدار برای تولید محصولات خود استفاده می کند. هدف کسب و کارهای صنعت سبز این است كه در هنگام كاهش انتشار كربن ، از آب ، انرژی و مواد خام هر چه كمتر استفاده كنند ، یا راه هایی برای استفاده از این مواد به روشهای تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست می یابد. مثلا در بعضی موارد ، اگر زباله تولید شود ، دوباره به عنوان انرژی یا ماده اولیه استفاده می شود.

مدل کسب و کار سبز چیست؟

با استفاده از یک مدل تجاری سنتی ، یک شرکت بودجه مواد اولیه ، فرآیندهای طراحی و روشهای ارائه خدمات یا توزیع محصول را به طور خلاصه بیان می کند. یک مدل کسب و کار سبز ، ضمن اطمینان از درآمد کافی ، به جای به حداکثر رساندن سود ، به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی شرکت اولویت دارد. این ممکن است شامل استفاده محدود از سوخت های فسیلی در حالی که تأکید بر انرژی تأمین شده توسط صفحات خورشیدی و سایر روش ها برای کاهش شدید مصرف انرژی است نیز باشد.

ایده برای کسب و کار

چگونه می توانم یک تجارت سبز راه اندازی کنم؟

با توجه به توجه بیشتر مردم به محیط زیست ، تعداد بیشتری از مشاغل سبز ظهور کرده اند ، اما مشکلاتی که تغییرات آب و هوایی ایجاد می کند نیاز به راه حل های زیادی دارد. بنابراین ، برای شروع یک تجارت سبز ، ابتدا یک سرویس سازگار با محیط زیست را شناسایی کنید که در حال حاضر هیچ کس در بازار آن را ارائه نمی دهد. همانطور که کسب و کار سبز خود را راه اندازی کردید ، سبک زندگی خود را تغییر دهید تا ارزش ها و خدمات تجارت شما را منعکس کند.

چه شرکت هایی سازگار با محیط زیست هستند؟

شرکت های سازگار با محیط زیست ممکن است شامل مارک های پوشاک ، مشاغل تولید بطری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد ، شرکت های تمیز کننده سازگار با محیط زیست ، مشاغل نصب صفحات خورشیدی ، بازیافت و سایر مشاغل بالقوه دیگر باشند. اگر به دنبال ایجاد مشاغل دوستدار محیط زیست و صنعت سبز خود هستید ، از ۲۳ ایده زیر هر یک را در نظر بگیرید.

ایده برای کسب و کار سازگار با محیط زیست

۱- تجارت پر کردن جوهر

شروع یک کار پر کردن جوهر نه تنها می تواند یک تصمیم بسیار سودآور باشد ، بلکه می تواند یک تصمیم آگاهانه از نظر محیط زیست نیز باشد. ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا با توجه به مقدار هدر رفته کاغذ در هر سال ، پر کردن مجدد کارتریج های جوهر به محیط زیست کمک می کند یا خیر؟ با این حال ، با استفاده مجدد از کارتریج های جوهر قدیمی ، زباله های غیر قابل تجزیه زیست تجزیه پذیر در محل های دفن زباله کمتر می شوند. کاغذ هنوز در دنیای تجارت ضروری است ، اما ظروف خالی جوهر مورد نیاز نیست.

۲- انتشارات محیطی

اگر عاشق نوشتن هستید ، انتشارات خود را با فکر محیط زیست شروع کنید. اقدامات شما می تواند تغییر بزرگی در جهان ایجاد کند. با نوشتن درباره محیط زیست و به اشتراک گذاشتن حقیقت در مورد دنیایی که در آن زندگی می کنیم ، می توانید به مصرف کنندگان کمک کنید تا در مورد تأثیر اعمالشان روی کره زمین تجدید نظر کنند.

۳-ایده برای کسب و کار، امور مالی سبز

امور مالی سبز بر حمایت از پروژه های محلی با تأکید بر کشاورزی پایدار و سازگار با محیط زیست متمرکز است. امور مالی سبز نیز معمولاً به ایجاد فرصت های آموزشی ، بودجه برای کارهای هنری و پروژه هایی که از بوم شناسی محلی حمایت می کنند ، مربوط می شود.

امور مالی سبز مشغول سودآوری اجتماعی است. در حالی که سود پول باقی می ماند ، هدف مالی سبز حمایت از پروژه های مفیدی است که ارزش جامعه محلی و زیست محیطی را فراهم می کند.

۴-فروش مصالح ساختمانی پایدار

شاید تصور نکنید که ساخت و ساز پایدار است ، اما برخی از شرکت ها اکنون مواد بازیافتی را برای استفاده در پروژه هایی مانند تعمیر زیرساخت ها ارائه می دهند.

به عنوان مثال Axion با محصولات سازگار با محیط زیست امیدوار است که بتواند طرز تفکر شرکت ها در مورد بازسازی زیرساخت های آمریکا را تغییر دهد. اتصالات و ستون های راه آهن این شرکت از پلاستیک بازیافتی استفاده های مصرفی و صنعتی ساخته شده است تا مواد غیرقابل دوام مانند فولاد و بتن. Axion در حال حاضر با شرکای بزرگی مانند Long Island Rail Road برای بهبود زیرساخت های ایمن و پایدار در ایالات متحده همکاری می کند.

۵- تاسیس رستوران با منوی ارگانیک

یک راه عالی برای غذاخورداران دوستدار محیط زیست برای اشتیاق خود به غذا و محیط زیست ، ایجاد یک شرکت پذیرایی ارگانیک است. با پذیرایی از رویدادهای محلی و ناهارهای تجاری با غذاهایی حاوی مواد آلی و محلی ، گوشت های آزاد ، و گزینه های غذای سبزیجات ، بدون گلوتن ، علاقه مندان به طبیعت و علاقه مندان به سلامتی را مجذوب خود می کنند.

اگرچه اطمینان حاصل کنید که با اجتناب از مواد پلاستیکی و کاغذی تا حد ممکن  ، تأثیر خود را بر محیط به حداقل برسانید.

ایده برای کسب و کار

۶- ایده برای کسب و کار،سالن زیبایی سازگار با محیط زیست

اگر لوازم آرایشی و بهداشتی علاقه شماست ، یک کسب و کار زیبایی که مورد تأیید مادر طبیعت است را شروع کنید. محصولات ارایش و زیبایی مو در همه جا مورد استقبال هستند. راهی برای اینکه این روند برای شما مفید واقع شود ، افتتاح یک سالن زیبایی سازگار با محیط زیست است. شما می توانید یک آرایشگاه را که از شامپوها و نرم کننده های طبیعی استفاده می کند یا یک آرایشگاه ناخن که از لاک های طبیعی و درمان های آبگرم استفاده می کند ، باز کنید.

۷- محوطه سازی محیط زیست

ممکن است محوطه سازی حرفه ای چمن و باغ شما را زیبا جلوه دهد ، اما همه این موارد لزوماً برای محیط زیست عالی نیستند. با استفاده از برخی توصیه ها و دانش دوستدار محیط زیست ، می توانید به صاحبان خانه کمک کنید تا حیاط خانه های خود را به معنای واقعی و به صورت سبز تر کنند. چمن مصنوعی ، گیاهان مقاوم در برابر خشکسالی و درختانی که از نظر استراتژیک قرار داده شده اند را با چمنی که موجب صرفه جویی در مصرف آب ، انرژی و پول می شود ، تغییر دهید.

۸- برنامه ریزی برای رویدادها با دیگاه حفاظت از محیط زیست

چه بزرگ و چه کوچک ، جلسات و رویدادها می توانند مقدار زیادی زباله تولید کرده و منابع ارزشمندی را مصرف کنند. برنامه ریزان رویداد سبز از مهارت برنامه ریزی رویداد خود برای یافتن مکان ها ، مواد و محل های سازگار با محیط زیست استفاده می کنند.

این ایده برای کسب و کار مزایای مالی خوبی دارد ، به علاوه باعث ایجاد تصویری مثبت برای سازمان دهندگان رویدادها ، فروشندگان و ذینفعان می شود ضمن اینکه باعث افزایش آگاهی در اقشار متفاوت جامعه میشود.

۹-ایده برای کسب و کار، تعمیر و نوسازی دوچرخه

دوچرخه سواری در مسافت های کوتاه به جای رانندگی برای محیط زیست و سلامتی شما بهتر است. مانند اکثر روش های حمل و نقل ، دوچرخه ها گهگاه به تنظیم نیاز دارند.

شما می توانید دوچرخه سوارانی متخصص باشید که دوچرخه های آنها به تعمیر یا نگهداری نیاز دارند. اگر فضای اضافی دارید ، می توانید دوچرخه های ارزان قیمت قدیمی بخرید ، آنها را درست کنید و برای سود بفروشید.

ایده برای کسب و کار

۱۰- فروش محصولات کاملاً طبیعی / ارگانیک دست ساز

صابون ها ، مواد آرایشی و تمیز کننده ها تنها تعدادی از محصولات خانگی است که می توان با استفاده از مواد آلی رایج تهیه کرد.

مطمئناً ، هرکسی می تواند یک دستورالعمل برای یک اسکراب قند یا محلول تمیز کننده مبتنی بر سرکه پیدا کند و خود آن را انجام دهد ، اما اگر آنها را بسته بندی کنید ، مشتریان شما به راحتی آن محصولات کاملاً طبیعی را در دستان خود دارند. بازارهای محلی و رویدادها مکان خوبی برای فروش است ، در غیر این صورت می توانید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

۱۱-مشاور زیست محیطی

آیا شما در زمینه زندگی سبز متخصص هستید؟ خدمات مشاوره زیست محیطی را شروع کنید. مشاوران خانه ها و ادارات را ارزیابی می کنند و راه حل هایی برای سازگاری بیشتر آنها با محیط زیست ارائه می دهند.شما می توانید به مشتریان در مورد تعویض لوازم منزل خود به ماشین آلات کم مصرف یا اجرای برنامه بازیافت توصیه کنید. برای افزایش اعتبار بیشتر ، به یک مشاور زیست محیطی معتبر تبدیل شوید.

۱۲- فروشنده محصولات کشاورزان

به لطف جنبش ارگانیک ، کسانی که علاقه به این کار دارند این فرصت طلایی را دارند که با فروش محصولات غیر ارگانیک و عاری از سموم دفع آفات در بازار کشاورزان محلی خود درآمد کسب کنند.

فروش میوه ها و سبزیجات که به طور طبیعی رشد کرده اند ، مزیت متمایزی نسبت به تولیدکنندگان رقیب که از روش های معمول کشاورزی ، از جمله آفت کش ها استفاده می کنند ، به شما می دهد. قبل از شروع فروش لازم است ابتدا توسط هیئت بهداشت محلی خود تأیید شوید و یا مجوز دریافت کنید.

ایده برای کسب و کار

۱۳-خدمات خانه داری سبز

برای والدین شاغل ، نظافت منزل می تواند در پایین لیست کارهای هفتگی باشد. با ارائه خدماتی که از تمیز کردن گرد و غبار سبک گرفته تا کارهای سنگین مانند نظافت آشپزخانه و حمام ، فقط با استفاده از فقط محصولات تمیز کننده کاملاً طبیعی و سازگار با محیط زیست ، خود را به عنوان راه حل سبز برای مشکلات خانه داری آنها عرضه کنید.

به یاد داشته باشید ، مشتریان شما به شما امکان دسترسی به خانه هایشان را می دهند پس قبل از تبلیغ برای غریبه ها با افرادی که ابتدا می شناسید اعتبار قابل اعتمادی ایجاد کنید.

۱۴-ایده برای کسب و کار،فروش مبلمان قدیمی

مبلمان قدیمی و شکسته خود را بیرون نریزید. با استفاده از الگوهای اساسی و دسترسی به ابزارهای برقی ، می توانید صندلی ها ، میزها و کمدها را به قطعات جدیدی تقسیم کرده و دوباره رنگ کنید و بفروشید. واحدهای قفسه بندی و ذخیره سازی از قراضه های چوب به راحتی ساخته می شوند و بسته به مورد حتی ممکن است بتوانید یک مبلمان منحصر به فرد و با ارزش را به طور کامل بازسازی کنید.

متناوباً ، می توانید صندلی ها و کاناپه های قدیمی را دوباره تعمیر کنید و به آنها روح تازه ای ببخشید. خرید دست دوم وسایل فقط پس انداز کردن نیست بلکه به محیط زیست نیز کمک می کند.

۱۵- فروشگاه دست دوم

چیزهای جدید معمولاً گران هستند و نیاز به هزینه زیاد دارند. به عنوان مثال ، قیمت یک کتاب جدید ممکن است ۱۵ تا ۳۰ دلار باشد ، در حالی که کتاب استفاده شده معمولاً فقط دو دلار است.

افتتاح فروشگاه دست دوم نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه مشتریان می شود ، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است. به جای ریختن یک کالای کاملاً خوب به سطل زباله ، مصرف کنندگان را تشویق کنید که وسایل استفاده شده خود را به شما اهدا کنند تا شخص دیگری بتواند از آن کالای ارزش کسب کند. می توانید لباس ، کت ، کتاب ، لوازم آشپزخانه و مبلمان دست دوم بفروشید.

۱۶- نصب پنل خورشیدی

بسیاری از صاحبان خانه های سبز فکر ، صفحه های خورشیدی را بر روی خانه های خود نصب کرده اند و بسیاری دیگر از آنها تمایل دارند. اگر می دانید چگونه این کار را انجام دهید ، این سرویس را در منطقه زندگی خود ارائه دهید.

۱۷-نظافت محیط زیست

محصولات تمیزکننده رایج حاوی مواد شیمیایی هستند که به آلودگی کمک می کنند و به افراد و حیوانات که با آنها در تماس هستند آسیب می رسانند. شروع یک کار تمیز کردن سازگار با محیط زیست این مشکل را برطرف می کند. تجارت تمیزکاری دوستانه محیط زیست شما می تواند به طور انحصاری از محصولات غیر سمی استفاده کند یا از مارک هایی استفاده کند که استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف را به حداقل می رساند.

۱۸-بطری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد

پلاستیک های یکبار مصرف بدون چون و چرا دلیل اصلی نگرانی محیط بانان است. با راه اندازی یک تجارت در صنعت سبز که بطری های پلاستیکی قابل استفاده مجدد را طراحی ، تولید و فروش می کند ، راهی برای نوشیدن آب در سفر و بدون ایجاد آلودگی پلاستیکی به مردم پیشنهاد دهید. با استفاده از مواد جایگزین مانند فلز یا شیشه ، بطری های ساخته شده از پلاستیک بازیافت شده یا پلاستیک های تجدید پذیر از مواد مانند نشاسته ذرت یا خاک اره کاوش کنید.

۱۹- ایده برای کسب و کار،تدریس تأثیرات زیست محیطی و انتشار کربن

بسیاری از مردم از میزان تولید کربن در فعالیتهای روزانه و تأثیر این فعالیتها بر محیط آگاهی ندارند. کلاسهایی را برای آگاهی دادن به مردم در مورد نحوه رانندگی ، استفاده از تهویه مطبوع در تابستان ، روشن نکردن چراغهای بی مورد ، پرواز و سایر فعالیتها در انتشار کربن برگزار کنید. همچنین می توانید به مردم بیاموزید که چگونه تأثیرات زیست محیطی این فعالیت ها را کاهش دهند.

۲۰-تجارت محلی بازیافت، سازگار با محیط زیست

این احتمال وجود دارد که شهرداری شهر شما بر یک برنامه بازیافت عمومی نظارت داشته باشد ، اما بسیاری از کارشناسان می گویند آنچه که شما در سطل بازیافت خود قرار می دهید همیشه بازیافت نمی شود. برخی از شهرداری ها انواع ظروف قابل بازیافت را نمی پذیرند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر به طور کامل بازیافت جمع آوری شده را مرتب نکنند.یک کسب و کار بازیافت در منطقه ای که زندگی میکنید ایجاد کنید و به هم محله ای های خود اطمینان دهید که کالاهای آنها را بازیافت می کند.

خوشحال میشویم که نظرات خود را درباره کسب و کارهای حامی محیط زیست با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.