اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

 مسواک زدن طولانی مدت یا انجام آن به ندرت از رایج ترین اشتباهات است. بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که از این پس می توانید برای مراقبت از سلامت دهان و دندان خود از آنها اجتناب کنید. با خواندن این مقاله که ترجمه و تالیف از mejorconsalud میباشد اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن را کشف کنید!

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

اشتباهات هنگام مسواک زدن بسیار رایج است. مراقبت از دندان یکی از مهمترین عادات بهداشتی در مراقبت شخصی است. باید آن را حداقل دو بار در روز با استفاده از خمیر و مسواک مناسب بزنید. نادیده گرفتن آن می تواند منجر به عفونت ها و بیماری های جدی شود. با این حال، حتی اگر فکر می‌کنید که آن را به خوبی انجام می‌دهید، احتمالاً مرتکب اشتباهات خاصی می‌شوید که سطح اثربخشی آن را کاهش می‌دهد. به همین مناسبت قصد داریم ۹ اشتباه رایج را به اشتراک بگذاریم تا دفعه بعد که دندان هایتان را مسواک می کنید، از آنها اجتناب کنید.

چرا خوب مسواک زدن مهم است؟

همانطور که اشاره کردیم، مسواک زدن صحیح می تواند از بیماری های دهان و دندان جلوگیری کند. در میان آنها، حفره ها و بیماری پریودنتال، ناشی از پلاک باکتریایی است. در واقع، حفره‌ها شایع‌ترین بیماری دهان هستند و در تمام سنین ممکن است دچار آن شوند. بنابراین، مسواک زدن صحیح دندان ها برای حفظ سلامت آنها برای مدت طولانی تری ضروری است. این امر در کنار سایر اقدامات بهداشت دهان و دندان مانند استفاده از دهانشویه و نخ دندان و عادات عمومی مانند کاهش مصرف شکر، تنباکو و غیره. برای پیشگیری و درمان بیماری های دهان به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

اشتباهات هنگام مسواک زدن

اکنون که می دانید چرا تمیز کردن صحیح دندان ها مهم است، به شما می آموزیم که بیشترین اشتباهات هنگام مسواک زدن چیست. این نکات را در برنامه روزانه تمیز کردن دندان خود بگنجانید!

 مسواک زدن کم یا نادرست

در حالت ایده آل، دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. علاوه بر این، تکنیکی که برای مسواک زدن استفاده می کنید، نقش بسیار مهمی در نتایج آن دارد. اگر این کار را بدون نظم انجام دهید، ممکن است از قسمت هایی از دندان که کثیفی را جمع می کنند غافل شوید.

چگونه دندان های خود را به درستی مسواک بزنیم؟

برای شروع، مسواک را طوری قرار دهید که زاویه ای ۴۵ درجه داشته باشد و به سمت لثه شما زاویه داشته باشد.
حرکات را به صورت عمودی، از لثه تا دندان، روی تمام صورت های خارجی انجام دهید. سپس مسواک به همین ترتیب از وجه های داخلی رد کنید. برای دندان های ثنایا از نوک آن استفاده کنید.
سپس سطوح جلو را با حرکات افقی عقب و جلو تمیز کنید.
در آخر، زبان را مسواک بزنید.

انتخاب مسواک نامناسب یکی از اشتباهات رایج

هنگام انتخاب مسواک، به اندازه آن نگاه کنید و مسواک مناسب دهان و دندان خود را پیدا کنید. اگر خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، باعث ناراحتی می شود که می تواند از مسواک زدن مناسب جلوگیری کند.

همچنین، باید سختی موهای مسواک را نیز در نظر بگیرید، زیرا نرم یا خیلی سفت نیست. توصیه هایی برای جلوگیری از اشتباه در هنگام مسواک زدن وجود دارد:

مسواک هایی با موهای نرم برای کودکان یا برخی از افرادی که مینای دندان ضعیف شده اند ایده آل است.
برای افراد بالای ۶۰ سال، یک مسواک با موهای نایلونی نرم و نوک گرد و همگی در یک ارتفاع توصیه می شود.
برای افرادی که محدودیت های دستی یا شناختی دارند، بهتر است از مسواک برقی استفاده کنند. در واقع مسواک برقی می تواند موثرتر از مسواک دستی باشد.
کسانی که ارتودنسی می‌کنند می‌توانند از برس‌های مخصوص با برس‌های مرتب شده در V استفاده کنند.

مسواک را محکم فشار ندهید

یک مسواک زدن خوب به معنای اعمال نیرو بر روی دندان ها نیست. بنابراین، تنها چیزی که به دست خواهید آورد یک مسواک زدن آسیب زا است که به مینای دندان و لثه آسیب می رساند. موهای برس را با جارو کشیدن تمیز می کنند، یعنی برای انجام وظیفه تمیز کردن خود نیاز به فشار زیادی ندارند.

صرف زمان بسیار کم برای مسواک اشتیاه رایج هنگام مسواک زدن

صرف کمتر از دو دقیقه روی آن یکی دیگر از اشتباهات هنگام مسواک زدن است. این باعث افزایش شانس باقی ماندن باکتری بین دندان ها و لثه ها می شود. زمان توصیه شده بین دو تا سه دقیقه است. در مصرف آن نیز نباید زیاده روی کرد زیرا ممکن است به مینای دندان آسیب برساند.

 عدم تعویض مسواک

استفاده از مسواک آسیب دیده یکی از رایج ترین اشتباهات هنگام مسواک زدن است. دیدن موهای فرسوده مسواک یا باز دلیل کافی برای جایگزینی آن با موهای دیگر است. اگر به استفاده از آن به همین ترتیب ادامه دهید، دندان های شما را به خوبی تمیز نمی کند. بنابراین باید هر سه یا چهار ماه یکبار آن را عوض کنید.

بعد از خوردن غذاهای اسیدی مسواک نزنید

یکی از اشتباهات هنگام مسواک زدن این است که بلافاصله بعد از خوردن غذاهای اسیدی این کار را انجام دهید. در آن زمان دندان ها حساس هستند و مسواک زدن می تواند منجر به فرسایش دندان شود. عاقلانه ترین کار این است که با آب بشویید و یک ساعت صبر کنید تا بزاق اسیدیته باقی مانده در دهان را از بین ببرد.

نخ دندان مکمل مسواک زدن

پشت دندان ها و فضاهای بین آنها باعث تجمع پلاک و باکتری می شود که باید با عناصر دیگری غیر از مسواک پاک شوند. استفاده از نخ دندان برای تکمیل بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از پریودنتیت ضروری است. استفاده از آنها یک بار در روز توصیه می شود. همچنین، می توانید از دهانشویه ای با خواص فلوراید یا ضد باکتری استفاده کنید. دندانپزشک شما مناسب ترین را برای دهان شما توصیه می کند.

نشستن مسواک یکی از اشتباهات رایج

برای جلوگیری از تکثیر باکتری ها، شستن مسواک پس از اتمام بهداشت ضروری است. این احتمال وجود دارد که بقایای غذا بین موهای آن گیر کرده باشد. شما باید آنها را تمیز کنید تا محیط مناسبی برای میکروارگانیسم ها ایجاد نکنند. می توانید آن را زیر آب جاری بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود. همچنین از قرار دادن آن در یک لیوان با برس های خانواده خودداری کنید زیرا باعث تبادل باکتری می شود.

مراحل عصب کشی دندان چیست؟آیا خیلی دردناک است؟

سایر محصولات را جایگزین خمیر دندان نکنید

اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

هیچ ترکیب خانگی نمی تواند جایگزین خمیردندان های حاوی فلوراید شود. اگرچه در صورت مصرف زیاد می تواند سمی باشد، اما بهترین متحد برای جلوگیری از پوسیدگی است. متخصصان جوش شیرین، خاک رس یا روغن های ضروری را نشان نمی دهند. اینها می توانند ساینده باشند و باعث حساسیت دندان شوند. راه ایده آل برای جلوگیری از اشتباه در هنگام مسواک زدن، استفاده از خمیر دندان فلوراید با بیش از ۱۰۰۰ قسمت در میلیون (ppm) فلوراید است. می توانید آن را در توضیحات روی خمیر دندان  جستجو کنید. مقدار توصیه شده به اندازه یک نخود است.

برای مراقبت از سلامت دهان و دندان خود ثابت قدم باشید

اگر می خواهید از دندان ها و لثه های خود مراقبت کنید، مهم است که هنگام مسواک زدن از این اشتباهات اجتناب کنید. همانطور که دیدید، اتخاذ عادات خاصی که به شما امکان می دهد سلامت دهان و دندان خود را افزایش دهید، آسان است. مهمترین چیز این است که در مسواک زدن هر روز، حداقل دو بار، ثابت قدم باشید. همچنین از نخ دندان برای جلوگیری از باکتری بین آنها، نزدیک لثه استفاده کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.