استفاده مجدد از جوراب های قدیمی با این روش ها

با جوراب های قدیمی چه می توانید بکنید؟ جورابها به راحتی فرسوده می شوند و سوراخ می شوند. بیشتر اوقات آنها را دور می اندازیم. لباسهای قدیمی به سطل زباله ختم می شوند . ما همچنین به دلیل وجود جوراب های ناهماهنگ و گم شده ، ممکن است خیلی زود آنها را دور بیاندازیم . خبر خوب این است: شما می توانید جوراب های قدیمی را به راحتی بازیافت کرده یا به محصولات مفید تبدیل کنید. در اینجا چند راه آسان برای خلاص شدن از شر جوراب های قدیمی به شیوه سازگار با محیط زیست آمده است:

۸ روش آسان برای استفاده مجدد از جوراب های قدیمی

۱- از جوراب های قدیمی برای نظافت چند منظوره استفاده کنید

اکثر جوراب ها با مواد جاذب مانند پشم یا پلاستیک ساخته می شوند. در نتیجه ، آنها پارچه های عالی برای پاک کردن و پاک کردن ایجاد می کنند. از جوراب های قدیمی یا جوراب های نامناسب برای پاک کردن پیشخوان آشپزخانه ، کف ، کاشی حمام ، وان و غیره استفاده کنید. این یک راه عالی برای خلاص شدن از شر جوراب های قدیمی به جای دور انداختن آنها است.

۲-جوراب های قدیمی را به کمپرس های ضد درد تبدیل کنید

این روش استفاده از جوراب قدیمی برای درمان دردها در خانه فوق العاده است. شما باید از جوراب قدیمی بدون سوراخ در آن استفاده کنید. جوراب را با یک فنجان برنج یا دانه های دیگر مانند گندم ، ارزن و غیره پر کنید و انتهای باز جوراب را با استفاده از یک گره ساده ببندید. کمپرس جوراب را به مدت چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید. شما اکنون آماده استفاده از کمپرس برای تسکین دردهای قاعدگی  و کشیدگی های قاعدگی هستید.

۳- با عروسک های جورابی خلاق باشید

ساده ترین راه برای استفاده مجدد از جوراب های قدیمی این است که آنها را به شکل عروسکی درآورید. بچه ها این فعالیت آسان صنایع دستی را دوست دارند و شما نیازی به چسب ، جوراب قدیمی و دکمه ندارید. عروسک ها سالهاست که وجود دارند و به راحتی می توانید یک نمایش عروسکی جالب با جوراب های قدیمی ترتیب دهید. کرمیت قورباغه معروف ترین و محبوب ترین شخصیت عروسکی است و اکثر بچه ها او را می شناسند.

در اینجا چند ایده جوراب برای ساخت عروسک وجود دارد:

برای ساختن عروسک جورابی ، از جورابی به اندازه ای استفاده کنید که ساعد خود را بپوشاند. سعی کنید از جوراب هایی استفاده کنید که طرف مقابل خود را از دست داده اند اما مطمئن شوید که سوراخی در آنها وجود ندارد.

می توانید اشکال اصلی را از جوراب مانند تن فیل ، گوش میمون ، بینی سگ و غیره جدا کنید.

گاهی اوقات ، شما باید جوراب ها را به هم بچسبانید ، اما اکثر عروسک های جورابی را می توان با دوخت ساده دست تهیه کرد. دوخت ساده ترین راه است اما بچه ها هنگام استفاده از سوزن ، قیچی و وسایل تیز باید از بزرگسالان کمک بگیرند.

۴- یک عروسک ساده جورابی ایجاد کنید

شما می توانید یک عروسک جورابی زیبا برای استفاده مجدد از چند جوراب پاره شده قدیمی با سوراخ هایی در آنها بسازید.

یک جوراب بزرگ بگیرید.
جوراب های قدیمی تر ، کوچکتر و پر از سوراخ را داخل جوراب بزرگتر قرار دهید.
انتهای جوراب بزرگ را بدوزید تا از بیرون آمدن جوراب های دیگر جلوگیری شود.
حالا دو دکمه بزرگتر را برای چشم ها بدوزید.
برای دهان ، دکمه های کوچکتر خطی یا منحنی زیر چشم را بدوزید.
برای مو ، چند تکه نخ یا پشم را در بالای سر بدوزید.

۵- از جوراب های قدیمی به عنوان گرم کننده فنجان/لیوان/بطری استفاده کنید

این ساده ترین روش برای استفاده مجدد از جوراب های قدیمی است. با این حال ، مطمئن شوید که از جوراب های ضخیم ، پشمی یا فازی برای این پروژه استفاده می کنید. برای شروع فقط یک قیچی و جوراب نیاز دارید. لیوان مورد نظر خود را داخل جوراب قرار دهید. جوراب اضافی را در قسمت پایین و همچنین قسمتی از جوراب که دسته لیوان را می پوشاند ، ببرید. و همین است! شما انجام دادید.

البته می توانید سوراخ جوراب را در پایین بخیه بزنید. با این حال ، یک جوراب محکم را می توانید همانطور که در اطراف لیوان است بدون هیچ بخیه ای بگذارید. این یک پروژه فوق العاده بدون دوخت است که می توانید با بچه ها بسازید و همچنین از جوراب های بچه استفاده مجدد کنید.

استفاده از جوراب

۶- با جوراب های قدیمی یک توپ استرس درست کنید

این ایده استفاده مجدد از جوراب قدیمی به جورابی بدون سوراخ نیاز دارد. برای تزیین جوراب نیز به تعدادی خودکار نیاز دارید. ترجیحا از جوراب سفید روشن یا ساده استفاده کنید. در مرحله بعد ، برای بستن توپ تنش به چند پین نیاز دارید. در نهایت ، برای پر کردن داخل توپ تنش به مقداری دانه (برنج ، ارزن و غیره) نیاز دارید.

با افزودن یک فنجان دانه در جوراب شروع کنید.
قسمت بلندتر جوراب را بچرخانید و آن را با گره ببندید.
لبه باز را در قسمت توپي جوراب پر شده پايين بياوريد.
همچنین می توانید از پین برای بستن لبه باز جوراب استفاده کنید.

۷-دستکش بدون انگشت از جوراب های قدیمی

در زمستان ، این دستکش ها دستان شما را گرم نگه می دارند در حالی که انگشتان دست شما برای گرفتن اشیا آزاد است. این یک پروژه بدون دوخت برای از بین بردن جوراب های قدیمی است که از آنها خسته شده اید. مطمئن شوید که یک جفت جوراب متناسب برای پروژه دارید:

نوک را از هر دو جوراب جدا کنید.
بعد ، یک شکاف کوچک در جوراب جایی که پاشنه پا است برش دهید. این شکاف برای انگشت شست است.
می توانید از این روش بدون دوخت برای ساخت چندین جفت دستکش بدون انگشت استفاده کنید تا روی لباس های مختلف عالی به نظر برسد! برای دریافت ایده دقیق ، ویدئو را اینجا تماشا کنید. در صورتی که بخواهید یک جفت دستکش درجه یک با لباس مشکی زیبا و شیک خود بسازید ، می توانید پروژه را با جوراب های مشکی قدیمی انجام دهید. تعدادی سنجاق سینه ، مروارید یا دیگر تزیینات را روی جوراب ها بدوزید و کار تمام است!

پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.

استفاده از جوراب

۸-یک زیرانداز با جوراب قدیمی بسازید

این یک پروژه زیبا و آسان برای خلاص شدن از شر جوراب های قدیمی است. می توانید از جوراب های نامناسب و حتی جوراب هایی با سوراخ در آنها برای این جوراب های قدیمی آسان استفاده کنید.

همه جورابهای قدیمی را جمع کنید. برای این پروژه حداقل به ۱۵-۲۰ جوراب قدیمی نیاز دارید.
شروع به بریدن هر جوراب به نوارهایی با عرض حدود ۱ اینچ کنید.
هر نوار را بردارید و با قرار دادن آن در اطراف انگشتان خود حلقه کنید. همانطور که در این ویدئو نشان داده شده است ، دو نوار را با هم ببافید. هنگام استفاده از نوارهای جورابی ، از همه نوارها به شیوه مشابه استفاده کنید و بافت نوارهای مفصلی را فر کنید.
هنگامی که نوارهای جوراب را در حلقه های متحد المثل می پیچید ، آن را محکم بدوزید.
می توانید از همین روش برای تهیه یک لحاف بزرگتر یا یک پتو از جوراب های قدیمی استفاده کنید. به طور طبیعی ، برای این پروژه به جوراب بیشتری نیاز دارید.

از این ایده های جوراب های جالب برای خلاص شدن از شر جوراب های قدیمی استفاده کنید و آنها را به چیزی مفید تبدیل کنید.

2/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.