آموزش پخت خورش خلال

آموزش پخت خورش خلال

مواد مورد نیاز:
گوشت قرمز – ۳۰۰گرم
 پیاز  – یک عدد
 رب گوجه فرنگی – ۲ قاشق غذاخوری
 گلاب – ۵ قاشق غذاخوری
 زعفران دم کرده – یک دوم پیمانه
 چوب دارچین – ۲ عدد
 نمک و زردچوبه – به میزان لازم
 لیمو عمانی – ۲ عدد

دستور پخت خورش خلال:

پیاز را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید . وقتی پیاز نرم و طلایی شد گوشت ها را که به قطعات ریز خرد کرده اید به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را بیفزایید .  شش پیمانه آب جوش به غذا اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا با حرارت ملایم بپزد. خلال بادام ها را بشویید و حدود یک ساعت در آب گرم خیس کنید تا نرم شود و سپس از آب بیرون بیاورید و درون زعفران دم کرده خیس کنید تا رنگ بگیرد.  وقتی آب خورش کم شد، خلال بادام، زرشک، زعفران،چوب دارچین، گلاب، لیمو عمانی ونمک  را با هم اضافه کنید . باید به اندازه یک بند انگشت روی خورش آب باشد. در این مرحله حدود ۳۰ دقیقه خورش را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا جا بیفتد.بعد از پایان پخت چوب دارچین را خارج کنید و نمک غذا را بچشید .این غذا را همراه برنج و سبزی خوردن میل کنید.

خواص بادام

 جلوگیری از یبوست
 بادام سرشار از فیبر است و مثل دیگر غذاهای دارای فیبر می‌تواند از یبوست جلوگیری کند. البته لازم است بعد از مصرف بادام، آب بنوشید تا روند جذب با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.  نیاز نیست که روزانه مقدار زیادی بادام بخورید، خوردن چهار یا پنج عدد کافی است تا هضم بهتری داشته باشید و حرکات روده منظم شود. مانند دیگر فیبرها، بادام هم موارد منع مصرف دارد. بادام دارای اگزالات است.
  اگزالات اضافی سبب ایجاد کریستال می‌شود و می‌تواند مشکلات مختلفی در بدن به وجود آورد. به‌عنوان مثال، بیمارهای کلیوی یا افراد با مشکلات کیسه‌ صفرا که این افراد نباید بادام مصرف کنند.
نویسنده : سید جواد غفوریان |سرآشپز بین المللی(خراسان)
امیدواریم از مقاله “آموزش پخت خورش خلال” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.