آموزش آنلاین نویسندگی، کجا و چگونه بیاموزیم؟

داشتن توانایی نوشتن و قلم به دست گرفتن یکی از آرزوهای بسیاری از انسان هاست. در این مقاله در مورد آموزش آنلاین نویسندگی، نکات مهم آن و چگونگی انتخاب بهترین دوره ها، مطالب مفیدی خواهید آموخت.

آیا آموزش آنلاین نویسندگی امکان پذیر است؟

دنیا و سبک زندگی انسان ها به سرعت در حال تغییر است. روش های آموزشی مانند بسیاری دیگر از عادت های انسان تغییر کرده اند. در سال های اخیر و با شیوع کرونا، بسیاری از مشاغل به سمت آنلاین شدن رفته اند.

آموزش آنلاین نویسندگی فحوا

امروزه کم تر موضوعی پیدا می شود که به صورت آنلاین امکان یادگیری آن را نداشته باشید. در رابطه با نویسندگی نیز همینطور است.

بله، آموزش آنلاین نویسندگی امکان پذیر است. شما به راحتی و در خانه می توانید از صفر تا صد نویسندگی را بیاموزید، تمرین کنید، مقاله، کتاب و داستان بنویسید و آن ها را منتشر کنید.

چنین آموزشی البته وسوسه انگیز است. بدون خروج از خانه، اتلاف وقت در ترافیک و تنفس در هوای آلوده ی امروز شهرهای بزرگ، به راحتی در منزل با استادی مجرب در ارتباط هستید و اصول نویسندگی را می آموزید.

آنچه در آموزش آنلاین نویسندگی مهم است، این است که به صورت آنلاین با استاد خود در ارتباط باشید و به صورت کارگاهی متن هایی که می نویسید، توسط استاد شما بررسی و تصحیح شوند.

سایت فحوا، یکی از برگزار کنندگاه آموزش آنلاین نویسندگی برای کودکان و نوجوانان است. می توانید با مراجعه به آدرس fahwa.ir از شرائط ثبت نام در دوره های آموزش این مجموعه مطلع شوید.

چرا باید اصول نویسندگی را بیاموزیم؟

به تعداد انسان های روی زمین، افکار و دنیاهای گوناگون وجود دارد. هر کدام از ما باید بتوانیم آنچه که در ذهن خود داریم را بنویسیم و دیگران را با دنیای متفاوت ذهن خود آشنا کنیم.

یادگیری چگونه نوشتن، موانع ذهنی شما برای نوشتن را کنار می زند. در کنار استادی مجرب، می آموزید که چگونه بدون کمال گرایی، پیچیدگی و سخت گیری، هر آنچه می خواهید را بنویسید.

با شرکت در یک کلاس آموزش نویسندگی، شما ماهیگیری را می آموزید و پس از آن می توانید بدون نیاز به کسی، از پس این مهم به خوبی برآیید.

آموزش نویسندگی داستانی و غیر داستانی

در ابتدا فکر کنید و ببینید به کدام سبک نوشتاری بیشتر علاقه مندید. آیا دوست دارید داستان و رمان بنویسید، یا به دنبال نویسندگی غیر داستانی هستید.

نویسندگی غیر داستانی، شاخه های گوناگونی دارد:

  • مقاله نویسی
  • نوشتن کتاب های علمی و غیر علمی
  • نوشتن مقاله ی اینترنتی
  • تولید محتوای مناسب برای کسب و کار اینترنتی
  • تبلیغ نویسی
  • نوشتن محتوای توضیح محصول فروشگاهی
  • نوشتن کپشن پست در شبکه های اجتماعی
  • نوشتن محتوای پادکست
  • و …

کسب درآمد با یادگیری نویسندگی و تولید محتوا

نویسندگی یکی از حوزه های پر درآمد است. بر خلاف باور عموم، شما با داشتن مهارت نویسندگی می توانید به درآمدی غیر قابل تصور در ماه برسید.

اگر طرفدار نویسندگی داستانی، مقاله نویسی یا نوشتن و چاپ کتاب هستید، شاید همیشه به طولانی بودن پروسه ی انتشار و چاپ آن فکر کرده و از اینکه وارد این داستان بشوید منصرف شده اید.

امروزه با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن شما می توانید کتاب یا مقاله ی خود را چاپ و منتشر کنید. کافی است پس از شرکت در دوره ی آنلاین آموزش نویسندگی، نوشتن کتاب خود را آغاز کنید.

نگران هزینه های چاپ کتاب نباشید. اگر از پس هزینه های چاپ کتاب بر نمی آیید، کتاب خود را به صورت الکترونیکی بفروشید. پلتفرم های کتاب دیجیتال مانند فیدیبو، طاقچه و … به راحتی این کار را برای شما انجام می دهند.

هر زمان که نوشتن کتاب تمام شد، کافی است نسخه ی دیجیتال را برای این پلتفرم ها بفرستید و پس از مدتی کوتاه کتاب شما در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

با آموزش آنلاین نویسندگی، در حوزه های دیگر نیز می توانید درآمدی قابل توجه کسب کنید. تعداد فروشگاه های اینترنتی، سایت های مبتنی بر محتوا و پیج های فروشگاهی در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر می شود.

صاحبان کسب و کار ها در بیشتر مواقع، یا توان نویسندگی و تولید محتوا ندارند و یا فرصت کافی برایشان مهیا نیست. کافی است پس از اتمام کلاس آنلاین نویسندگی، توانایی خود را به کارفرماها نشان دهید. آن ها بسیار تمایل دارند با سفارش تولید محتوا، این کار را برون سپاری کنند.

چگونه فرصت های شغلی برای نویسندگی پیدا کنیم؟

اگر در یک دوره آموزش نویسندگی شرکت کرده اید و به دنبال فرصت شغلی با درآمد مناسب می گردید می توانید در سایت های کاریابی اینترنتی ثبت نام کنید و با تعداد زیادی از کارفرما ها در زمینه های مختلف در ارتباط باشید.

پلتفرم هایی مثل پونیشا و جابینجا دو نمونه ی خوب در این زمینه هستند. در این پلتفرم ها روزانه تعداد زیادی از کارفرما ها برای تولید محتوا به دنبال نویسندگان کاربلد هستند. کافی است پس از اتمام دوره آنلاین نویسندگی سری به این سایت ها بزنید.

اهمیت آموزش آنلاین نویسندگی برای کسب و کار اینترنتی

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به خوبی می دانند که زنده ماندن فروشگاه اینترنتی در گرو تولید محتوا و نوشتن مقاله ی اینترنتی است.

مهم نیست چقدر برند شما در میان مردم محبوب و شناخته شده باشد، به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی، باید بی وقفه محتوا تولید کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با بازدید روزانه ی میلیونی، هر روز مقاله های جدید در دیجی کالا مگ می نویسد و منتشر می کند.

طبیعتا بیش از ۹۰ درصد مدیران این فروشگاه ها، اصلا فرصت نوشتن مقاله و تولید محتوا ندارند و ترجیح می دهند این کار را برون سپاری کنند.

شما پس از آموزش آنلاین نویسندگی، به راحتی می توانید با مدیران فروشگاه های اینترنتی مختلف کار کنید. یا اینکه نویسنده ی فروشگاه اختصاصی خودتان باشید.

تأثیر مستقیم تولید محتوا در فروش اینترنتی

شرکت در یک آموزش آنلاین نویسندگی، آنقدر اهمیت دارد که بدانید بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از طریق نوشتن مقاله، درصد زیادی از مشتریان خود را جذب می کنند.

نوشتن مقاله های خوب در زمینه ی راهنمایی برای خرید لوازم مختلف، راهنمایی و آموزش های کوتاه و مفید در رشته های مختلف، مخاطب را به طرفدار شما تبدیل می کند.

همچنین، داشتن توضیحات صحیح و معرفی کامل و جامع برای محصولات یک فروشگاه، درصد فروش را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

پس، شرکت در یک دوره آنلاین نویسندگی به شما در این زمینه کمک می کند تا فروش آنلاین شاپ خود، یا فروشگاه کارفرمای خود را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهید.

بهترین آموزش آنلاین نویسندگی کدام است؟

بهترین آموزش آنلاین نویسندگی و داستان نویسی آن است که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • شما را با اصول نویسندگی آشنا کند
  • استاد، در طی دوره ی آموزش نویسندگی و پس از آن در کنار شاگردان باشد
  • فضای آموزش شما را به نوشتن زیاد ترغیب کند
  • مطالب ارائه شده، دقیق، حساب شده و هدفمند در جهت نیاز شما باشند
  • کلاس های دوره به صورت آنلاین باشد تا بتوانید در لحظه، با استاد در ارتباط باشید

سایت فحوا، یکی از مجموعه های بسیار کارآمد و معتبر در زمینه ی آموزش آنلاین نویسندگی است. همین الان می توانید fahwa.ir را در گوگل جستجو کرده و در دوره های آنلاین نویسندگی این مجموعه ثبت نام کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “آموزش آنلاین نویسندگی، کجا و چگونه بیاموزیم؟

مرسی، بخش های مربوط به کسب درآمدش مفید بود. تا حالا بهش فکر نکرده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.