آشنایی با ۱۰ نویسنده برتر دنیا

آشنایی با ۱۰ نویسنده برتر دنیا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” آشنایی با ۱۰ نویسنده برتر دنیا ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

*این مطلب در آبان ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

۱٫گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز، که در ۱۹۲۷ در کلمبیا به دنیا آمد، کار ادبی خود را به عنوان یک خبرنگار آغاز کرد، که در آن دوران او و چند تن از نویسندگان دیگر گروه بارانکیلا را تشکیل دادند تا آثارشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و الهام بخش همدیگر باشند. بعدها گارسیا مارکز به دنیای داستان نویسی ورود کرد و رمان «صد سال تنهایی» را نوشت، اثری خیره کننده که از کشور زادگاهش و جنگی که شاهد آن بوده الهام گرفته است. این کتاب اولین اثر جدی و بزرگ این نویسنده در حوزه‌ی رئالیسم جادویی بود، آمیزه‌ای از چند ژانر که برای مدت چند دهه عمده‌ی آثار وی را تحت تاثیر قرار داد.

او همچنین «عشق در سال‌های وبا» را نوشت، داستان عاشقانه‌ی غیر سنتی که از منظری منحصر به فرد به موضوع عشق می‌پردازد. اکتشافات او در زندگی درباره‌ی روابط و انزوا برای او جایزه‌ی نوبل را به همراه آورد.

۲٫ویلیام باتلر ییتس

ویلیام ییتس،‌ اولین مرد ایرلندی تاریخ که جایزه‌ی نوبل ادبیات را برد، شاعری پیشگام و بدعت گذار بود که اثرش راهنمای بخشی از احیای هنر سلتی در بریتانیا و ایرلند بود که با عنوان احیای ادبیات ایرلندی از آن یاد می‌شود، جنبشی که در قرن بیستم با کمک ییتس و سایر نویسندگان هنر نویسندگی ایرلند را در معرض دید مخاطبان گسترده‌تری قرار داد. استفاده‌ی او از نمادگرایی در سبک شعر سنتی الهام بخش نسلی دیگر از نویسندگان شد. شعر «رجعت دوباره» او حاوی استفاده‌های قدرتمند و امروزه معروف بسیار زیادی از تصویرسازی مسیحیت در نقد اجتماعی آن است.

۳٫جورج اورول

جورج اورول نام هنری اریک بلر، نویسنده‌ی قرن بیستم بود. اورول علاوه بر رمان‌نویسی در نوشتن مقاله، نقد ادبی و گزارش‌های اجتماعی هم دست داشت. اورول در تمامی این زمینه‌ها شهرت داشت اما بیشتر او را با دو رمان مزرعه حیوانات و ۱۹۸۴ به یاد می‌آورند. هردوی این آثار از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین‌های ادبیات قرن بیستم به شمار می‌آیند.

۴٫خورخه لوئیس بورخس

خورخه لوئیس بورخس مترجم، منتقد آرژانتینی و نویسنده‌ی اشعار و مقاله‌های بسیاری بود که بیشتر به سبب داستان‌های کوتاهش مشهور است. حتی برای سرسخت‌ترین طرفداران آرژانتینی بورخس هم ممکن نیست نثر او را شرح دهند. بیشترین چیزی که می‌توان گفت این است که بورخس الهام‌بخش نویسندگان بسیاری بود.

۵٫اِستفنی مِیِر

نویسنده آمریکایی اِستفنی میر در سال ۲۰۰۵، رمان خون آشامی و یکی از بهترین آثار خود یعنی “گرگ و میش” یا همان Twighlight  را روانه‌ی بازار کرد. در طول سه سال، میر موفق شد ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب را به فروش رسانده و به عنوان پول‌سازترین نویسنده سال ۲۰۰۸ انتخاب شود. این رمان و دنباله‌هایش ماه نو، کسوف و سپیده دم به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در میان قشر نوجوان و جوان تبدیل شدند.

تا کنون بیش از صد میلیون نسخه از  این رمان خون آشامی در جهان به فروش رسیده است، همچنین  مجموعه فیلم‌هایی که با اقتباس از این کتاب ساخته شدند نیز، به نوبه خود به فروشی خیره کننده دست یافتند. اکنون بلّا، ادوارد و دیگر شخصیت‌های این کتاب برای دوست داران ادبیات تخیلی نام‌هایی شناخته شده هستند. مجموعه این عوامل دست به دست هم داده و این نویسنده را به چهره‌ای شناخته شده، محبوب و ثروتمند تبدیل کردند.

آشنایی با 10 نویسنده برتر دنیا
آشنایی با ۱۰ نویسنده برتر دنیا

۶٫تام کلنسی

رمان نویس آمریکایی و استاد ادبیات جاسوسی- تخیلی تام کلنسی، در سال ۱۹۸۲ پا به عرصه‌ی ادبیات و داستان نویسی نهاده و با انتشار کتاب “شکار اکتبر سرخ” در سال ۱۹۸۴ به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد، کتابی که به اولین عنوان پرفروش او تبدیل شد. به دنبال این موفقیت، دیگر آثار او در همین ژانر همچون “بازی وطن پرستان”، “خطر آشکار” و “مجموعه‌ی  تمام ترس‌ها” به بازار آمد.

داستان‌هایی که بر مبنای آنها فیلم‌های موفق و پرفروشی با بازی الک بالدوین، هریسون فورد و بن افلک ساخته شد. متأسفانه این کارشناس متبحر ادبیات علمی، نظامی و جاسوسی، در اکتبر ۲۰۱۳ دار فانی را وداع گفت. ارزش دارایی که او برای خانواده‌اش برجای گذاشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار است، به علاوه دیگر متعلقات از جمله عمارتی که دو میلیون دلار قیمت دارد نیز از جزئی از این ارثیه قابل توجه است.

۷٫دانیل استیل

دانیل استیل را شاید بتوان یکی از معروف‎ترین و شناخته شده‌ترین نویسنده‌های رمان‌های عاشقانه غربی در بین مخاطب ایرانی و به ویژه قشر نوجوان و جوان دانست.

او که با نام اصلی “دانیل فرناندز دومینیک شولین استیل” به دنیا آمد، با نام هنری دانیل استیل خالق آثار مطرح و پر فروش متعددی شد. او اکنون با فروش ۸۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش به عنوان بهترین نویسنده‌ی در قید حیات جهان و همچنین چهارمین نویسنده‌ی مطرح و محبوب همه زمان‌ها انتخاب شده است. استیل آثار محبوب بسیاری به نگارش در آورده که همگی به ۲۸ زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار علاقمندان در اقصی نقاط جهان قرار گرفته‌اند، همچنین ۲۲ برداشت تلویزیونی نیز در کارنامه دارد که دو تای  آنها نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بودند. رمان‌های او اغلب مملو است از شخصیت‌های متعدد که درگیر اتفاقات یا گرفتار تنگنا هستند.

۸٫جِی. کِی. رولینگ

و بالاخره نوبت به ثروتمندترین نویسنده‌ی جهان رسید، نویسنده‌ای که به لطف خلق دنیایی جادویی و پسرکی با چشمان سبز بر قلّه موفقیت گام نهاده و در شمار ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفته است.

جوآن “جو” رولینگ با عناوینی همچون رابرت گالبریث (Robert Galbraith ) و جی.کی.رولینگ، خالق مجموعه کتاب‌های موفق و پر فروش هری پاتر است. فانتزی تخیلی رولینگ توجه جهان را به خود معطوف نموده و برنده جوایز متعدد ادبی شد، کتابی که بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از آن در سطح جهان به فروش رسیده است. این مجموعه به عنوان بهترین و پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های جهان در کل تاریخ شناخته شده و فیلم‌هایی که با اقتباس از آن ساخته شدند نیز به عنوان یکی از سودآورترین فیلم‌های تاریخ  جهان شناخته شدند.

آشنایی با 10 نویسنده برتر دنیا
آشنایی با ۱۰ نویسنده برتر دنیا

۹٫فردریک داگلاس

فردریک داگلاس، که قبل از فرارش به سوی آزادی در دنیای بردگی به دنیا آمد، چراغ راه جنبش الغای بردگی قرن نوزدهم بود و نوشته‌هایش به او این امکان را می‌داد که به سرتاسر دنیا سفر کند و از برابری و عدالت حرف بزند. او سه خودشرح‌حال نوشت که زندگی و سفرهایش را به تصویر می‌کشیدند و هر یک از آن‌ها یک اثر کلاسیک به شمار می‌آیند: روایت زندگی فردریک داگلاس – یک برده‌ی آمریکایی، اسارت و آزادی من – و زندگی و اوقات فردریک داگلاس.

۱۰٫خوزه مارتی

خوزه مارتی، قهرمان ملی کوبا، اغلب به خاطر نوشته‌ها و کار سیاسی‌اش که در آن به بحث در مورد استقلال کوبا از اسپانیا در قرن ۱۹ام می‌پردازد، «پدر استقلال کوبا» نامیده می‌شود. نوشته‌های او بیشتر به گرفتن حق حاکمیت از تمام حاکمان خارجی من جمله ایالات متحده اختصاص یافته بود. مارتی در عملیاتی در ۱۸۹۵ در گذشت، یعنی سه سال قبل از آنکه کوبا به رویای استقلال خود دست پیدا کند.

۱۱٫ استیون کینگ

استیون ادوین کینگ نویسنده آمریکایی رمان های ترسناک، جنایی، علمی-تخیلی، تخیلی فراطبیعی، تعلیق، و فانتزی است. کتاب های او بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه فروخته اند و بسیاری از آنها در فیلم، سریال های تلویزیونی و مینی سریال اقتباس شده اند.

استفن ۶۴ رمان و پنج کتاب غیرداستانی منتشر کرده است که هفت کتاب را با نام مستعار ریچارد باخمن منتشر کرده است. او جایزه جهانی فانتزی، جایزه برام استوکر و جایزه انجمن فانتزی بریتانیا را دریافت کرده است.

۱۲٫النا فرانته

 

 

النا فرانته نام قلم نویسنده چندین رمان است که در اصل به زبان ایتالیایی منتشر شده است. یکی از شناخته شده ترین آثار او رمان های ناپلی است، یک اثر چهار جلدی درباره دو دختر متولد ناپل. از آنجایی که هویت واقعی نویسنده ناشناخته است، هیچ چیز در مورد زندگی نامه او مشخص نیست.

ناشناس بودن فرانته به نفوذ او لطمه ای وارد نکرده است. در سال ۲۰۱۶، مجله تایم او را یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار سال نامید. او معتقد است که دور نگه داشتن نامش از کارش برای روند نوشتن او حیاتی است. دوست درخشان من یکی از معروف ترین آثار او و بخشی از مجموعه رمان های ناپلی است. تئوری های زیادی در مورد هویت واقعی فرانته آشکار شده است، اما هنوز مخفی مانده است. بنابراین سن و ملیت او به طور کامل مشخص نیست.

۱۳٫جورج ساندرز

جورج ساندرز تقریباً همه چیز می نویسد، از جمله کتاب های کودکان، رمان ها، داستان های کوتاه و مقالات. او در سال ۱۹۵۸ در تگزاس به دنیا آمد و در مدرسه معادن کلرادو تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه سیراکیوز گرفت. او در دانشگاه سیراکیوز نویسندگی خلاق تدریس می کند و دریافت کننده بورسیه گوگنهایم و بورسیه مک آرتور است.

ساندرز آثار برنده جوایز زیادی دارد. کتاب دهم دسامبر او که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد برنده جایزه فولیو شد و همچنین در سال ۲۰۱۷ جایزه بوکر را برای لینکلن در باردو دریافت کرد. او همچنین در بسیاری از مجلات معروف از جمله جی کیو، نیویورکر و هارپر همکاری می کند.

امروزه ساندرز ۱۱ کتاب به نام خود دارد. او عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و آکادمی علوم و هنر آمریکا است. مجله تایم در سال ۲۰۱۳ او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان معرفی کرد و او در چندین برنامه گفتگو از جمله The Colbert Report حضور داشته است.

۱۴٫مرلین رابینسون

مریلین رابینسون رمان نویس آمریکایی است که جوایز زیادی به نام خود دارد. او در سال ۱۹۴۳ در آیداهو به دنیا آمد و در کالج پمبروک و دانشگاه واشنگتن تحصیل کرد. او دارای مدرک دکترای افتخاری از آکسفورد و ییل است.

رابینسون آثار متعددی دارد که به خاطر نوشتن آنها مشهور است، اما گیلاد یکی از محبوب‌ترین اوست که در سال ۲۰۰۵ جایزه پولیتزر را برای داستان نویسی دریافت کرد. برخی از ایده های الهیاتی او در یک اثر داستانی. او همچنین جک، لیلا، خانه و خانه داری را نوشت.

در سال ۲۰۱۶ رابینسون جایزه ادبیات داستانی آمریکایی کتابخانه کنگره را دریافت کرد. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار مجله تایم انتخاب شد. او علاوه بر رمان‌هایش، اغلب مقالاتی با موضوعات دین، علم، تاریخ و سیاست منتشر می‌کند.

۱۵٫ورونیکا راث

ورونیکا راث، متولد ۱۹۸۸، یکی از نویسندگان تأثیرگذار جوان قرن بیست و یکم است. مجموعه‌های فانتزی دیستوپیایی بزرگسال جوان او، سه‌گانه‌های واگرا، معروف‌ترین اثر اوست، و او اولین کتاب را در مورد تعطیلات زمستانی در حین تحصیل در دانشگاه نورث وسترن نوشت. او در حال حاضر در منطقه شیکاگو ساکن است.

Divergent و دنباله های آن تا سال ۲۰۱۳ بیش از پنج میلیون نسخه فروخت و زن جوان را به سمت موفقیت سوق داد. او چندین داستان کوتاه از دنیای واگرا منتشر کرد، همچنین رمان‌ها و داستان‌های کوتاه بزرگسالان جوان، از جمله حک کردن علامت، که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. رمان های بزرگسالان این نویسنده به شهرت و موفقیت او کمک کرد.

ثروتمندترین زنان آمریکا

۱۶٫جنیفر ایگان

جنیفر ایگان نویسنده داستان کوتاه و رمان اهل آمریکا است. او در سال ۱۹۶۲ در شیکاگو به دنیا آمد و در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کمبریج تحصیل کرد. او یک بار با استیو جابز از اپل و مکینتاش قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸، او رئیس مرکز قلم آمریکا بود.

ایگان برای چندین نشریه از جمله نیویورکر، هارپر و زئوتروپ کار کرد. او اولین رمان خود، سیرک نامرئی را در سال ۱۹۹۵ منتشر کرد و بعداً به فیلمی با همین نام تبدیل شد. دیداری از جوخه گون یکی از مشهورترین آثار اوست که در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه پولیتزر و حلقه ملی منتقدان کتاب شد.

ایگان علاوه بر جوایز دیداری از جوخه گون، برنده مدال اندرو کارنگی برای تعالی در داستان برای ساحل منهتن، رمان سال ۲۰۱۷ او شد. همچنین به عنوان کتاب نیویورک سیتی یک کتاب، یک نیویورک خوانده شده در آن سال انتخاب شد. او همچنین فینالیست جایزه ملی کتاب برای کتابش در سال ۲۰۰۱ به من نگاه کن بود.

۱۷٫ وینفرید گئورگ سبالد

 

 

دبلیو جی سبالد نویسنده آلمانی بود که در سال ۱۹۴۴ به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۱ در سن ۵۷ سالگی درگذشت. اگرچه بسیاری از آثار او در قرن بیستم منتشر شد، اما او به دلیل نقشی که اوسترلیتز (آسترلیتز) آخرین رمانش دارد، سزاوار جایگاهی در این فهرست است. که در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. برنده جایزه ملی منتقدان کتاب شد و در زمان مرگش، منتقدان ادبی او را یکی از بزرگترین نویسندگان زنده یاد کردند.

سبالد در دانشگاه فرایبورگ و دانشگاه فریبورگ ادبیات خوانده است. هنگامی که آثار او از آلمانی به انگلیسی ترجمه شد، او به دقت بر کار نظارت داشت تا اطمینان حاصل کند که نوشته‌هایش تا حد امکان به اصل نزدیک می‌ماند. سبالد علاوه بر آسترلیتز، حلقه های زحل، سرگیجه و مهاجران را منتشر کرد. او همچنین سه دفتر شعر نوشت.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.