آشنایی با امام رضا (ع)به واسطه این کتابها

آشنایی با امام رضا (ع)به واسطه این کتابها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آشنایی با امام رضا (ع)به واسطه این کتابها ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ولادت

«ولادت»، نخستین کتاب از مجموعه‌آثاری است که سعید تشکری، نویسنده و نمایشنامه‌نویس صاحب‌سبک خراسانی قصد تالیف آن را داشته و دارد و موضوع آن به هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از مدینه به مرو، پذیرش ولایتعهدی و شهادت ایشان می‌پردازد، با این تفاوت که تشکری در این اثر به‌دنبال روایت صرف چندین‌باره داستان زندگی و هجرت امام رضا(ع) که به تعبیر خود به‌دنبال بازنمایش تاثیر حضور معنوی این دو معصوم در زندگی و منش ایرانیان است، نیست.نویسنده: سعید تشکری

 آموزه های مهدوی در کلام رضوی

آخرین اثر استاد معظم نجم الدین طبسی در ارتباط با احادیث امام رضا در مورد امام زمان و مهدویت است. این کتاب در ۷۲ صفحه و به مناسبت ایام با سعادت دهه کرامت منتشر شده است.

 امام رضا (ع)‌ به روايت اهل سنت

اين اثر با  استفاده از ۲۰۰ كتاب از منابع اهل سنت شخصيت درخشان و دانش بي مانند امام رضا(ع)‌ را مورد بررسی قرار داده و مي توان آن را گام جديدي در عرصة شناخت جامع زندگي هشتمين وصي پيامبر اكرم (ص) دانست. نویسنده این کتاب محمد محسن طبسی آن را در ۳۷۲ صفحه تالیف نموده است.

 گزارش لحظه به لحظه  از سفر امام رضا (ع) به ايران

نویسنده کوشیده است که اتفاقات این سفر از آغاز سفر از مدینه، آخرین حج، ورود به ایران ، منازل مختلف اقامت درطول سفر، ورود به نیشابور و طوس و بالاخره پایان سفر در قالب داستان ارائه کند آن گونه که خوانندگان، خود را همسفر ایشان بدانند و از هر واقعه ای درسی بیاموزند. این کتاب در ۶۴ صفحه توسط محمدرضا انصاری تالیف گردیده است.

۳۵۰ پرسش در محضر امام رضا (ع)

کتاب «۳۵۰ پرسش در محضر امام رضا (ع)» اثر علیرضا زکی زاده است که در انتشارات عصرطهور منتشر شد. این کتاب مجموعه روایاتی از امام رضا (ع) در زمینه‎های مختلف عقیدتی، تفسیری، فقهی و اخلاقی است که به‌صورت پرسش و پاسخ گردآوری شده است.

آثار حضور و برکات امام رضا (ع) در ایران

کتاب «آثار حضور و برکات امام رضا (ع) در ایران» در انتشارات سلسله منتشر شده است. این کتاب با مختصری درباره زندگی امام رضا (ع) آغاز شده، در پی آن با ذکر حکایت‌های متعدد، از آثار و پیامد‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، عقیدتی حضور آن حضرت در ایران سخن گفته است. گزیده‌ای از احادیث و روایات امام رضا (ع) و شرح فضایل و کرامات آن بزرگوار در پایان کتاب درج شده است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۸۱ با تیراژ ۳ هزار نسخه منتشر شد.

پرتیتراژترین کتاب درباره امام رضا(ع)

مطابق جدیدترین آمار پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب از ابتدای سال جاری، ۹۱ عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع) منتشر شده که در این بین کتاب «یک قمقمه دریا: صد قصه و نکته از زندگی امام رضا (ع)» اثر محمدهادی زاهدی با ۲۵۰ هزار نسخه در چاپ نخست خود، دارای بیشترین شمارگان است.

منبع:مشرق نیوز،باشگاه خبرنگاران جوان،خبرآنلاین،حدیث نت

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.