۶ نکته هنگام مراجعه به پزشک که باید بدانید
بیماران هنگام مراجعه به پزشک باید نکاتی را رعایت کنند و در توضیح بیماری خود صداقت داشته باشند ، در واقع باید به پزشک برای تشخیص و درمان بیماری کمک کنند . در ادامه به نکاتی در این باره اشاره می کنیم :
۱- در بیان درد خود کاملا صادق باشید
وقتی بیماران علایم، انتخاب سبک زندگی، سطح درد یا عوارض جانبی را کم اهمیت می پندارند یا اغراق میکنند، معمولا متوجه نمیشوند که این موضوع میتواند بر کیفیت درمانی تاثیر بگذارد.
۲- از سخن خصمانه یا کنایه آمیز اجتناب کنید
اگرچه مردم میدانند که پزشکان افراد منظمی هستند، اما برخی معتقدند پزشکان هرگز مجاز به اشتباه نیستند. بیماران باید بدانند که گفتار تند و زننده فقط به رابطه آنها با پزشک آسیب میرساند.
۳- از سایر پزشکان شکایت نکنید
هنگامی که بیماران از پزشکان دیگر شکایت میکنند، ناخواسته این پیام را به پزشک خود منتقل میکنند که این فرد یک بیمار پرچالش است در نتیجه سبب میشوند پزشک گاهی از معالجه و درمان بیمار خودداری کند.
۴- از واکنش زیاد برای هر دردی خودداری کنید
پزشکان به دلیل ماهیت شغل شان، باید همدلی نشان دهند و گاهی اوقات مجبورند خبرهای بدی را به بیمارانی بدهند که پس از آن واکنشهای شدید احساسی را تجربه میکنند، بنابراین باید از احساسات شدید وعکسالعمل زیاد در برابر حوادث جزئی مانند بریدگی، خراش یا موارد پیش پا افتاده خودداری کنید.
۵- بیش از حد درخواست نکنید
همان طور که اشاره شد ،پزشکان شریک بیماران در مراقبتهای بهداشتی هستند نه خدمه آنها، بنابراین درخواست مداوم معالجه، آزمایش، دارو و ارجاع میتواند آزاردهنده باشد.
۶- بیان نکته اصلی را به لحظه آخر موکول نکنید
بیماران باید همیشه ابتدا نگرانیهای خود را مطرح کنند تا اطمینان حاصل شود که زمان و توجه کافی را دریافت میکنند.
منبع،خراسان