۴ نکته مهم که برای درمان سوختگی ناشی از آتش باید بدانید

۴ نکته مهم که برای درمان سوختگی ناشی از آتش باید بدانید

سوختگی در نتیجه شرایط متفاوتی می‌تواند رخ دهد، از ریختن مایعات داغ تا آتش و از مواد شیمیایی تا حتی آفتاب تند. در برخی موقعیت‌ها لازم است در اسرع وقت برای بررسی وضعیت سوختگی به پزشک مراجعه کنید، اما آیا می‌دانید چه زمانی باید زودتر با پرشک مشورت کنید؟

اگر بالای ۶۰ سال دارید!

اگر فردی که دچار سوختگی شده است، بالای ۶۰ سال دارد، بهتر است برای بررسی سوختگی، ولو این که در نگاه اول جدی به نظر نمی‌رسد، باز با پزشک مشورت کند، چرا که با افزایش سن پوست نازک‌تر و در نتیجه آسیب‌پذیرتر می‌شود. پس افراد راحت‌تر می‌توانند دچار سوختگی عمیق‌تر شوند و البته درمان سوختگی هم در این سنین ممکن است سریع جواب ندهد.

اندازه سوختگی را جدی بگیرید

اگر بخشی که دچار سوختگی شده بیش از ۵ سانتی‌متر شده است، در مراجعه به پزشک تعلل نکنید. البته در سالمندان، در سوختگی‌های کمتر از این میزان هم بهتر است نظر پزشک درباره نکات مهم پرسیده شود. به ویژه اگر سوختگی در مناطق حساس روی داده است.

4 important points you need to know to treat burns caused by fire
سوختگی همراه با تاول

اگر صورت، دست‌، بازو، پا، کشاله ران، باسن، مفاصل و اندام‌های جنسی دچار سوختگی شده و تاول زده است، توصیه می‌شود فرد در اولین فرصت به پزشک مراجعه کند. در صورتی که سوختگی با بلند شدن لایه‌ پوست همراه شده است، از خوددرمانی خودداری و حتما به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است لازم باشد از دارو برای پیشگیری از عفونت استفاده کنید.

اگر بیماری‌های دیگری دارید

اگر بیماری‌هایی چون اختلال در سیستم ایمنی یا دیابت دارید یا تحت شیمی‌درمانی هستید، موضوع سوختگی را جدی بگیرید و از درمان‌های خانگی خودداری و به پزشک مراجعه کنید.

نویسنده : شیوا رضایی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.