گربه بریتیش شورت هیر، آشنایی با خصوصیات و انواع آن

اگر حیوان‌دوست و علاقه‌مند به نگهداری گربه در خانه هستید، حتماً این مقاله را تا انتها دنبال کنید؛ چرا که قصد داریم به معرفی گربه بریتیش شورت هیر بپردازیم. گربه‌ای که به واسطه‌ی جذابیتی که دارد، از طرفداران زیادی برخوردار است.

حال احتمالاً با این سوال مواجه شده‌اید که قرار است در این مطلب با چه مواردی از این گربه دوست‌داشتنی آشنا شوید. برای خرید هر نژاد از گربه باید به بررسی انواع گربه، خصوصیات و ویژگی‌های این حیوان پرداخته شود. این موارد برای گربه بریتیش شورت هیر از حساسیت‌های بیشتری برخوردار است. اکنون به سراغ ارائه توضیحات مفصل درباره‌ی این گربه مو کوتاه می‌رویم.

images_1658052768.png

خصوصیات گربه بریتیش

بچه گربه بریتیش شورت هیر (بریتیش کیتن)، یک گربه مهربان و وفادار است و به همین دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ضمناً همان‌طور که از اسم این گربه مشخص است، دارای موهای کوتاه بوده و قفسه سینه‌ی پهن و البته ماهیچه‌ای نیز دارد.

از دیگر خصوصیات این گربه بریتانیایی می‌توان به پنجه‌های قدرتمندی که دارد اشاره کرد و ناگفته نماند که فرم صورت جذاب این گربه فوق‌العاده آن را دوست‌داشتنی‌تر کرده است. اگر حداقل یک بار این گربه را دیده باشید متوجه‌ی کوتاهی موهایش شده‌اید که کل بدن حیوان را پوشش داده و البته این موها کت مانند و براق هستند که این گربه را در برابر سرما محافظت می‌کنند.

از لحاظ چهره همان‌طور که گفتیم، گربه بریتیش شورت هیر فوق‌العاده مهربان است. بازیگوشی در خون این نژاد از گربه‌هاست و حتی دوست ندارند لحظه‌ای شما را تنها بگذارند. بریتیش کت ها فوق العاده دوست داشتنی و مهربان هستند.

آن ها شما را در طول انجام کارهای روزمره همراهی می کنند. بعضی از آن ها حتی در سنین بالا بسیار لوس و بغلی بوده و برخی دیگر به جای بغل، دوست دارند شما رو در بازی خود شریک کنند.

این نوع گربه‌ها از چشم‌های درشت برخوردار هستند که معمولاً رنگ‌های آبی، سبز و طلایی دارند. رنگ موهایشان نیز متفاوت است و در طیف رنگ‌هایی مانند طلایی، نقره ای، کرم، نسکافه ای و سفید وجود دارند. گفتنی است که این نوع گربه‌ها حداکثر ۱۷ سال عمر می‌کنند.

ویژگی ‌های بریتیش شورت هیر

خلق و خوی گرم این گربه مورد توجه علاقه‌مندان به حیوانات قرار گرفته است و از لحاظ سر و صدا نیز می‌توان گفت که حتی بچه گربه بریتیش جزو ساکت‌ترین انواع گربه‌هاست. البته تا وقتی که قصد نداشته باشد که شما را غافلگیر کند.

گفتنی است که این گربه رابطه‌ی بسیار خوبی با کودکان دارد و می‌تواند شبانه روز را با کودکان سر کند. از لحاظ تحرک نیز گربه بریتیش شورت هیر بالغ معمولاً علاقه‌ای به جابه‌جایی‌های زیاد ندارد؛ اما اگر بخواهند سر و صدا ایجاد کنند.

موهای این نوع گربه‌ها معمولی است؛ یعنی نه به آن صورت نازک و نه ضخامت خاصی دارد. از جمله مهم‌ترین مواردی که در این خصوص جذاب است، تراکم موهای انواع گربه بریتیش است که به جذابیت‌های آن اضافه کرده است. حال اگر برایتان سوال شده است که آیا این نژاد ازین نوع گربه‌ها نیز ریزش مو دارند، باید در پاسخ عرض کنیم که بله؛ البته نسبت به دیگر نژاد های گربه خانگی، ریزش موی گربه های بریتیش شورت هیر ناچیز است. دلیل آن ها کوتاه بودن موهای گربه بریتیش است.

images_1658052779.png

بررسی وضعیت تغذیه بریتیش مو کوتاه

خوش فرم بودن این نوع گربه‌ها نشان از اصیل بودن‌شان است؛ لذا باید به میزان تغذیه‌ی این گربه‌ها توجه ویژه‌ای شود. در غیر این صورت خوش فرمی عضلات‌شان را از دست می‌دهند و ضمن این‌که ممکن است حتی اضافه وزن نیز پیدا کنند.

تغذیه ی صحیح گربه های بریتیش بسیار مهم است. این گربه ها از نظر گوارشی حساس تر از گربه های خیابانی هستند. تغذیه باید کامل استاندارد باشد تا گربه ی زیبای شما نه دچار چاقی شود و نه به دلیل سوء تغذیه مبتلا به مشکلات گوارشی و ریزش مو شود.

به طورکلی این نژاد گربه به تقریباً روزانه ۶۰ الی ۷۰ کالری نیاز دارد. که طبیعتاً باید از برندهای معتبر تهیه شود. ضمن این‌که علاوه بر این باید به تحرکات این گربه نیز دقت شود تا همیشه یکجا ساکن نباشند. بنابراین باید هم برای تغذیه و هم برای ورزش و تحرک گربه بریتیش شورت هیر وقت گذاشت.

بررسی سلامت و نگهداری گربه بریتیش

به طورکلی گربه‌های این نژاد مشکل خاصی ندارند و معمولاً سالم هستند؛ اما ممکن است دچار مواردی مانند هموفیلی B، اختلال خونی ارثی، کاردیومیوپاتی و هایپروتروفی شوند و با توجه به اینکه اصولاً این نوع گربه‌ها کم تحرک هستند، احتمال بروز چاقی در آنها نیز وجود دارد.

بنابراین برای اینکه این نوع نژاد از گربه‌ها در معرض بیماری‌های عنوان شده نباشند حتماً مراقبت از آنها را در دستور کارتان قرار دهید. ضمناً مواردی مانند بیماری‌های لثه را نیز در این نوع گربه‌ها بررسی کنید تا در غذا خوردن‌شان مشکلی پیش نیاید.

بررسی لوازم گربه بریتیش شورت هیر

این گربه باید در بهترین شرایط نگهداری شود. برای این منظور نیاز به در نظر گرفتن لوازم مختلف است. در واقع اگر گربه نژاد بریتیش دارید و از لوازم ضروری این گربه بی‌اطلاع هستید، لازم است که در ادامه به این موارد اشاره کنیم:

  •  خاک مخصوص گربه: گربه ها تمیز ترین حیوانات خانگی در دنیا هستند. آن ها تنها حیوانات خانگی ای هستند که به شدت به نظافت خود اهمیت می دهند. این حیوانات دوست داشتنی از کودکی به صورت غریزی می آموزند که در خاک مخصوص دستشویی کرده و پس از آن روی ادرار و یا مدفوع خود را می پوشانند. شما باید به نظافت خاک گربه تان توجه داشته باشید و به صورت مرتب آن را تمیز کنید.
  •  شانه و برس مخصوص: گربه بریتیش شورت هیر نسبت به گربه های پرشین نیاز به شانه ی کمتری دارد. اما این مسأله نباید باعث شود که شما نسبت به آن بی تفاوت باشید. حتما شانه مخصوص گربه خانگی را تهیه و در هفته حد اقل دوبار گربه ی بریتیش شورت هیر خود را شانه کنید. شانه کردن گربه خانگی باعث کنترل ریزش موی آن نیز می شود.
  • قلاده: گربه ها حیوانات مستقلی هستند و علاقه ای به محدود شدن ندارند. اگر از سن کودکی گربه ی شما به قلاده عادت نکرده باشد، بعید است بتوانید در سنین بالاتر آن ها را به بستن قلاده عادت بدهید.
  • ظرف غذا: همانطور که اشاره شد، نظافت برای گربه ها بسیار مهم است. حتما دقت داشته باشید که به طور مرتب ظرف غذای گربه ی خود را شسته و تمیز کنید.
  • جای خواب: اگر در پت شاپ ها چرخی زده باشید، با انواع و اقسام جای خواب برای گربه ها روبرو شده اید که خیلی از آن ها شما را قانع به خرید می کنند. اما گربه ها خودشان انتخاب می کنند که کجا بخوابند. گاهی خوابیدن در یک کارتن بی ارزش را به یک تشک گرم و نرم ترجیح می دهند. پس ابتدا سلیقه ی گربه ی خود را تشخیص دهید.

images_1658052789.png

بررسی هزینه نگهداری گربه بریتیش شورت هیر

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، ممکن است به این نژاد گربه علاقه‌مند شده باشید که در این صورت باید از مراکز معتبر نسبت به خرید گربه بریتیش شورت هیر اقدام کنید.

برای این منظور کافی است که از خدمات سایت بریتیش کیتن (https://britishkitten.ir) بهره ببرید. این مجموعه با در نظر گرفتن پرورش بچه گربه نژاد بریتیش توانسته است خدمات ارزنده‌ای را به علاقه‌مندان ارائه دهد.

حال اگر شما هم در حال حاضر به اطلاعات بیشتری در خصوص این گربه با نژاد خارق‌العاده و نحوه‌ی خرید آن نیاز دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با مشاوران همیشه فعال تیم تخصصی بریتیش کیتن در ارتباط باشید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.