کوچک ترین سایز کولر گازی

امروزه یکی از کاربردی ترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی در خانه ها و محل کار کولر گازی ها هستند که در انواع مدل، برند و ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند. معمولا انتخاب کولر گازی بر اساس سلیقه، نیاز مصرف کننده و شرایط فضای موردنظر دارد. در برخی مواقع خریداران ممکن است به خاطر کمبود فضا یا کوچک بودن محیط به کوچیک ترین سایز کولر گازی نیاز داشته باشندو به همین جهت وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر در این مقاله قصد دارد تا به معرفی کوچک ترین سایز کولر گازی بپردازد بنابراین با ما همراه باشید

پس از این که به معرفی کوچک ترین سایز کولر گازی پرداختیم، به جهت آشنایی بیشتر به توضیح مختصری درباره نحوه عملکرد این دستگاه، ویژگی ها و انواع آن خواهیم پرداخت تا بر اساس شرایطی که دارید بتوانید مناسب ترین کولر گازی را برای کاربری های مختلف مثل ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی انتخاب نمایید.

سایز کولر گازی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باید فضای لازم را برای نصب آن در نظر بگیرید. کوچک ترین سایز کولر گازی می تواند شما چند مدل دستگاه باشد که یک از آن کولرگازی ۹۰۰۰ دیواری و کولر گازی پرتابل است. البته در برخی موارد کولر گازی ۱۲۰۰۰ دیواری نیز برای یک اتاق یا دفتر کوچک نیز کاربرد دارد و می توان آن را نیز جزو یکی از کوچک ترین سایز کولر گازی نیز به حساب آورد. علت استفاده از کولر گازی کوچک مشکل کمبود فضا و متراژ پایین فضای موردنظر است که به دلیل کوچک بودن فضا، اسپلیت هایی با ظرفیت پایین برای آنها مناسب می باشد.

درست است که کولر گازی ۹۰۰۰ و یا ۱۲۰۰۰ بی تی یو به دلیل ظرفیت پایین تر انرژی کمتری مصرف می کنند اما بازهم خرید نوع اینورتر این دستگاه به مصرف کنندگان پیشنهاد می شود. اگر حتما نیاز به کوچک ترین سایز کولر گازی دارید و نمی دانید باید کولر گازی دیواری ۹۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ یا کولر گازی پرتابل را تهیه کنید بهتر است که ابتدا شرایطی که دارید را بررسی کنید.

کولر گازی های پرتابل در ظرفیت ۱۲۰۰۰ بی تی یو موجود هستند و از لحاظ قدرت سرمایش بین این سه محصول تفاوت چندانی وجود ندارد. تنها فرق آنها این است که کولر گازی دیواری ۹۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ بی تی یو از دو قسمت یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده اند و یونیت داخلی آنها را باید بر روی دیوار نصب کنید و بعد از نصب قابلیت جابه جایی ندارند. همچنین باید لازم است که برای یونیت خارجی آن فضایی را در محیط بیرون در نظر بگیرید.

اما کولر گازی پرتابل دارای قابلیت جابه جایی بوده و از یک قسمت تشکیل شده است و برای نصب حتما نیاز به پنجره برای خروج هوای گرم دستگاه از طریق لوله و به طرف بیرون می باشند. این سه دستگاه برای کاربری های مسکونی تا متراژ ۲۰ الی ۲۵ متر و برای کاربری های اداری و تجاری تا متراژ ۲۵ الی ۲۰ متر را پاسخگو خواهند بود.

آشنایی با کولر گازی

آشنایی با کولر گازی و نحوه عملکرد آن

کولر گازی که با عنوان اسپلیت نیز در بازار تهویه مطبوع شناخته می شود، یک سیستم سرمایشی و گرمایشی است که بر اساس موقعیت نصب به انواع مدل دیواری، پرتابل، استاده و کاستی تقسیم می گردد. همچنین کولر گازی ها در ظرفیت های هوادهی ۹۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰ بی تی یو تولید و عرضه می گردند. کولر گازی ها از دو بخش یونیت داخلی (اواپراتور) و یونیت خارجی (کندانسور) تشکیل شده اند که همانظور که از نامشان مشخص است یونیت داخلی در فضای داخلی و یونیت خارجی در محیط بیرون مانند تراس یا پشت بام نصب می کردد.

نحوه عملکرد اسپلیت نیز به این صورت می باشد که کمپرسور که از اجزای اصلی این سیستم می باشد با وارد شدن گاز مبرد به دروم خود آن را متراکم کرده و با تحت فشار قرار دادن کندانسور، گرمای خود را از دست می دهد. این گاز به مایع تبدیل شده و از طریق شیر انبساط عبور می کند تا به اواپراتور برسد. در اینجا دوباره مایع به گاز تبدیل شده و گاز به وسیله اواپراتور سرد می گردد.

این چرخه سبب ایجاد سرمایش لازم برای محیط و از طریق کولر اسپلیت می گردد. اما اگر بخواهید از سیستم سرمایشی کولر گازی استفاده نمایید، نحوه عملکرد آن فرق داردو به این صورت که به جای تبدیل گاز به مایع گاز مبرد به شکل مستقیم وارد یونیت داخلی می گردد. این کار سبب از دست دادن گرمای گاز شده و گرما به وسله یونیت داخلی به محیط انتقال می یابد.

کوچک ترین سایز کولرگازی

مزایا و کاربرد کولر گازی

استفاده از کولر گازی ها مزایای زیادی به دنبال دارد. به عنوان مثال این دستگاه مجهز به فیلتر های ضد حساسیت بوده و در ظرفیت های بالا با امکان تامین سرما و گرما طراحی شده اند. کولر گازی صدای کمی تولید می کند و اگر مدل اینورتر آن را تهیه کنید در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر آن بهره مندی از امکاناتی نظیر کمترل از راه دور، قابلیت تنظیم خودکار دما، امکان نصب ترموستات دمایی، صرفه جویی در مصرف آب، خنک کنندگی در مدت زمان کوتاه و تیجاد هوایی سالم اشاره نمود.

کولر گازی ها برای مکان های زیادی از جمله بیمارستان ها، باشگاه های ورزشی، هتل ها، مساجد، دانشگاه ها، مدارس، خوابگاه ها و… کاربرد دارد که به خاطر تنوع ظرفیت و سایز دستگاه این امکان برای شما فراهم شده تا از کوچیک ترین کولر گازی تا بزرگ ترین آن که ظرفیت های بالا موجود هستند را بر اساس متراژ محیط انتخاب نمایید. نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کنید ظرفیت سنجی درست محیط و انتخاب ظرفیت دستگاه بر اساس آن می باشد.

زیرا اشتباه در تعیین ظرفیت کولر گازی باعث می شود تا دستگاهی را انتخاب کنید که محیط را کاملا خنک یا گرم ننماید و مجبور به روشن نگه داشتن دستگاه بیش از اندازه باشید، یا حتی بیش از اندازه این کار را انجام دهد و شما مجبور باشید به طور مداوم دستگاه را خاموش و روشن کنید، که این کار پس از مدتی علاوه بر استهکاک دستگاه و کاهش طول عمر کولر گازی سبب ایجاد هزینه های زیاد و ناخوشایندی برای شما خواهد داشت.

مزایا و کاربرد کولر گازی

کلام آخر

یکی از بزرگترین مراجع خرید انواع اسپلیت از جمله کوچک ترین سایز کولر گازی وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر می باشد که به صورت آنلاین و حضوری تامین کننده انواع برند، ظرفیت و مدل های سیستم سرمایشی و گرمایشی موردنیاز خریداران می باشد. این مجموعه در استان تهران، شهر تهران، خیابان طالقانی، پلاک ۱۵، فروشگاه تهویه مهاجر واقع می باشد. شما عزیزان می توانید از طریق ایمیل info@mohajer-co.gmail.comو یا شماره تماس های ۷۷۵۳۲۵۳۷-۷۷۶۵۳۵۶۲ به جهت راهنمایی بیشتر از جمله استعلام قیمت، شرایط خدمات پس از فروش، ظرفیت سنجی و خرید کولر گازی با کارشناس با تجربه ما در تماس باشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.