کرونا با روان مبتلایان چه می‌کند؟

کرونا با روان مبتلایان چه می‌کند؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” کرونا با روان مبتلایان چه می‌کند؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

نتایج یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد که بهبودیافتگان کرونا چند ماه بعد از ابتلا به این بیماری دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس انجام شد، نشان می‌دهد که برخی از بهبودیافتگان کرونا سه ماه بعد از ابتلا به این بیماری با خطر بالای ابتلا به یک بیماری روانی روبه‌رو می‌شوند.

«پل هریسون» استاد روان شناسی دانشگاه آکسفورد در انگلیس گفته: «مردم نگران بودند که بهبودیافتگان کووید۱۹، با خطر بیشتر ابتلا به مشکلات سلامت روانی روبه رو شوند که یافته های مطالعه ما این احتمال را تایید می‌کند».

نحوه انجام این پژوهش

محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه پرونده الکترونیکی سلامت بیش از ۶۹ میلیون بیمار آمریکایی را بررسی کردند ؛ ۶۲ هزار و ۳۵۴ نفر از این افراد از اواخر ماه ژانویه تا اول آگوست به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. پیگیری افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود، نشان داد که در مدت سه ماه، در یک نفر از هر پنج نفر بهبود یافته کرونا، برای اولین بار ابتلا به اضطراب، افسردگی یا بی‌خوابی به وجود آمده است. محققان گفتند که این احتمال تقریباً دو برابر بیشتر از دیگر گروه‌های بیماران در همان دوره بود. این مطالعه همچنین نشان داد که خطر ابتلا به کووید ۱۹ در افرادی که از قبل به بیماری‌های روانی مبتلا بودند نسبت به افراد فاقد این بیماری‌ها ۶۵ درصد بیشتر بود.

کرونا بر روان هم تاثیر می‌گذارد

متخصصان بهداشت روان که در این مطالعه شرکت نداشتند، معتقدند که یافته‌های این مطالعه تاییدی است بر مدارک در حال افزایش مبنی بر این که کرونا بر مغز و روان مبتلایان تاثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به یک سری بیماری‌های روانی را افزایش می‌دهد. محققان متوجه شدند که شایع‌ترین میزان ابتلا به اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی در میان بهبودیافتگان کووید۱۹ بود که مشکلات سلامت روانی داشتند. آن‌ها همچنین متوجه شدند که خطر ابتلا به زوال عقل که خطر قابل توجه بالاتری از زوال عقل که با کاهش عملکردهای مغز مانند حافظه و تفکر مشخص می‌شود، در این افراد به مراتب بالاتر است. این مطالعه نشان داد ۲۰ درصد از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، در مدت ۹۰ روز به یک اختلال روانی دچار می‌شوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.