کامل ترین لیست خرید سیسمونی برای دوقلوها

کامل ترین لیست خرید سیسمونی برای دوقلوها

انتظار ورود نوزادان دوقلو بسیار هیجان انگیز است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه چیزهایی را باید در الویت خرید برای دوقلوی دلبندتان قرار دهید و از کنار چه چیزهایی عبور کنید. آیا واقعاً هنگام خرید سیسمونی به یک جفت از همه ی وسایل نیاز دارید؟ این یک باور اشتباه است ، قبل از خرید کالاهای مختلف به این فکر کنید که کدام کالاها برای هر دو نوزاد قابل استفاده است که نیازی به خرید دوتا از آنها وجود ندارد و کدام کالاهای ضروری را حتما باید به صورت جفت بخرید. برای خرید کالاهای کودک برای سیسمونی دوقلوها از این راهنما استفاده کنید.

لباس و پوشاک

چند دست لباس سرهمی، پیرهن نخی و تعدادی تی‌شرت، شلوار و زیردکمه دار آستین دار کوتاه و بلند سایز ۰-۳ برای اغلب نوزادان کفایت می‌کند. تعدای پیش‌بند، کلاه نوزادی، جوراب و ناف بند نیز لازم دارید. هنگام خرید لباس حتما جنسیت آنها را در نظر بگیرید و برای دوقلوهای پسر و دختر همه‌ی لباس‌ها را یک رنگ و یک مدل نخرید.

هرچیزی که به خوابیدن یا حمل کردن نوزادان دوقلو برمی‌گردد باید دو تا باشد. یعنی یک قنداق و یک پتو به صورت جداگانه برای هر کودک لازم دارید. حتما باید چند ملحفه برای هر یک از تخت‌های نوزادان داشته باشید. در صورت سرد بودن هوا، هر کودک حداقل یک لباس گرم، یک کلاه و شال گردن و یک کاپشن سرهمی نیاز دارد. حوله، خشک کن (دورپیچ نوزاد) این‌ها وسایلی است که نمی‌توانید بینشان به صورت مشترک استفاده کنید.

خرید سیسمونی برای دوقلوها

وسایل لازم برای تغذیه دوقلوها

چناچه دوقلوها شیرمادر را نمی خورند و یا شیر مادر برای سیر کردن هر دوی آنها کافی نیست، تغذیه کودک با شیرخشک ضروری است. پس حتما از قبل شیشه شیر را تهیه کنید، زیرا نوزاد از همان بدو تولد به شیر نیاز حیاتی دارد.

بعضی از وسایل حتما باید به صورت مجزا تهیه شوند مانند: شیشه شیر، سرشیشه،  قاشق و چنگال (حرارتی و معمولی)، لیوان آبمیوه خوری و آب و ظروف غذاخوری، پستانک.

بعضی از اقلام هم به صورت مشترک قابل استقاده هستند: مانند استریل و گرم کننده شیشه شیر، شیردوش، برس شیشه و سرشیشه شور.

خرید سیسمونی برای دوقلوها

مبلمان اتاق دوقلوها

یکی از وسایلی که می تواند بین نوزادان برای چندین ماه به اشتراک گذاشته شود تخت خواب کودک و باسینت است. در واقع بعضی نوزادان از خوابیدن در فضای مشترک لذت خواهند برد و راحت تر به خواب می‌روند. علاوه بر تخت خواب نوزاد، بسیاری از دیگر مبلمان و فضای ذخیره سازی که می‌خواهید برای نوزادان خریداری کنید، مانند کمد و دراور قابل اشتراک گذاری هستند. بهتر است کمد و دراور را بزرگ و جادار انتخاب کنید تا با کمبود جا برای ذخیره سازی و چیدن لباس ها و وسایل دوقلوها مواجه نشوید. همچنین درصورت داشتن بودجه کافی برای دوقلوهای بزرگتر میتوانید با خرید تخت دوطبقه کشویی از فضای زیرتخت نهایت استفاده را ببرید.

اگر قصد خرید دو تخت‌خواب برای دوقلوها دارید، علاوه بر بودجه باید فضا و دکوراسیون اتاق دوقلوها را در نظر بگیرید، در اتاق های طویل و باریک می‌توانید تخت‌ها در طول یکدیگر و به صورت قطاری قرار دهید. فراموش نکنید تخت‌ها را باید به گونه ای در اتاق قرار دهید که فضای کافی برای عبور و مرور و چک کردن هر دو کودک به خصوص در طول شب را داشته باشید.

یک راه حل اقتصادی عالی خرید تخت کودک نوجوان است. تخت‌ کودک نوجوان که به تخت‌های چند منظوره یا تخت تبدیل شونده نیز معروف هستند، بسیار به صرفه و اقتصادی هستند، یک بار خریداری می‌شوند و تا مدت ها نیاز دوقلوی عزیزتان را برطرف میکنند. این تخت‌ها قابلیت تبدیل شدن به تخت نوجوان، تخت پارک، صندوق یا دراور و میزتحریر را دارند.

خرید سیسمونی برای دوقلوها

زمان استفاده نمی‌شود، بنابراین دلیلی برای جفت خریدن وجود ندارد. یک مثال میز تعویض پوشک است. حتی اگر نیروی کمکی هم داشته باشید، به احتمال زیاد هر دو نوزاد را به طور هم زمان تعویض نمی کنید. می توانید ایستگاه های تعویض جایگزین را در مکان های دیگر خانه راه اندازی کنید. یک حوله‌ی تمیز، ملحفه‌ی فلانل یا صفحه‌ی تعویض بر کف اتاق، روی کاناپه یا تخت هم همان کار را انجام می‌دهد.

مورد دیگر وان مخصوص نوزادان است، شست و شوی نوزادان نیاز به احتیاط و دقت دارد بنابراین داشتن یک وان برای دوقلویتان کفایت می‌کند در این صورت میتوانید هر کودک را به نوبت حمام کنید. علاوه بر این موارد وسایل مراقبت از کودک (تب سنج، ناخن گیر، برس، لوسیون، صابون، شامپو، پودر بچه) وسایلی هستند که لازم نیست یک جفت خریداری شوند.

وسایلی که قبل از خرید یک جفت بهتر است اول امتحان کنید

برخی از وسایل کودک را بهتر است قبل از خرید یک‌جفت، اول امتحان کنید و با یکی شروع کنید و ببینید که چگونه نوزادان به آن واکنش نشان می‌دهند. اگر نوزادان شما یا یکی از آنها از آن استقبال نکردند، خرید یکی دیگر فقط هدر دادن پول است.

پارک بازی، واکر، تاب کودک، آغوشی کودک، روروئک، جامپر، بانسر از این قبیل وسایل هستند. این وسایل را می‌توانید به مدت کوتاهی از دوستان یا آشنایانتان که فرزندان بزرگ‌تری دارند و حاضرند آ‌ن‌ها را به شما قرض بدهند بگیرید و امتحان کنید.

وسایلی که باید از آنها یک ‌جفت داشته باشید

اکثر والدین موافقند که بعضی وسایل وجود دارند که قطعاً باید دوعدد از آنها برای دوقلوها تهیه شوند مانند: صندلی های غذا که برای تغذیه، بازی و حتی خوابیدن کودکان بسیار مفید هستند، صندلی های بلند دو نفره، غذا دادن به کودکان را قابل کنترل‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

کالسه از لوازم ضروری سیسمونی نوزاد است که در سفر و یا هنگام خرید و پیاده روی بسیار کاربردی است. به جای خرید دو کالسکه، یک کالسکه‌ی دوقلوی خوب تهیه کنید. دوقلوها به نسبت کودکان تک به دفعات بیشتری از کالسکه استفاده می‌کنند؛ کنترل دو نوزاد، دو نوپا یا دو خردسال به طور هم‌زمان واقعا سخت و گاها غیرممکن است. کالسکه‌های ساید بای ساید نیز بسیار کاربردی و مناسب برای دوقلوها هستند.

یکی دیگر از وسایل ضروری که برای ایمنی نوزاد حتما باید تهیه شود، صندلی ماشین است. برای کاهش هزینه ها می توانید این وسیله را دست دوم خریداری کنید و یا از آشنایان که دیگر به آنها نیازی ندارند، قرض بگیرید.

خرید سیسمونی برای دوقلوها

کلام آخر:

همانطور که می‌دانیم خرید سیسمونی به جنسیت دوقلوها بستگی دارد. یعنی برای دوقلوهای همسان (سیسمونی دوقلو پسر یا دوقلو دختر) می‌توانید در خرید اسباب‌بازی، لباس و وسایل سرگرمی به اندازه‌ی یک فرزند خرید نمایید و در مخارج تا حدودی صرفه جویی کنید. اما مسلما دکوراسیون اتاق و خرید سیسمونی برای دوقلوهای دختر و پسر چالش برانگیزتر و سخت تر از دوقلوهای همسان است. در هر صورت توصیه‌ی ما به شما این است که پیش از تولد دوقلوها فقط مواد ضروری را تهیه کنید، زیرا آن زمان بهتر می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از وسایل برای شما کاربردی و دیگری اضافی است.

 بیشتر بخوانید:  برای سیسمونی نوزاد دوقلوهای پسر و دختر چه وسایلی بگیریم؟

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

2/5 - (3 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.