کاربرد خلاقانه خیار ،از تمیز کننده آینه تا رفع سنگ کلیه

خیار میوه ای در دسترس و رایج به نظر می رسد، اما اگر دقیق تر نگاه کنید چیزهایی وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. انسان از بیش از ۳۰۰۰ سال پیش به کشت خیار پرداخته است. ممکن است انتظار کاربردهای جالب و خلاقانه از خیار نداشته باشید اما مطمئنم که با خواندن ادامه این مقاله از این همه کاربرد خیار شگفت زده خواهید شد.

کاربردهای جالب خیار

۱-خیار سرشار از ویتامین

خیار حاوی بیشتر ویتامین های مورد نیاز روزانه است، فقط یک خیار حاوی ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، اسید فولیک، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است. کالری خیار بسیار کم است و در هر ۱۰۰ گرم فقط ۱۵ گرم کالری دارد. فاقد چربی اشباع شده یا کلسترول است. مصرف روزانه خیار را می توان به عنوان یک درمان برای یبوست مزمن در نظر گرفت.

کاربرد خلاقانه خیار

۲-رفع کننده خستگی

بعد از ظهر احساس خستگی می کنید؟ نوشابه کافئین دار را کنار بگذارید و یک خیار بردارید. خیار منبع خوبی از ویتامین های گروه B و کربوهیدرات ها است که می تواند جذب سریع را فراهم کند که می تواند ساعت ها دوام بیاورد.

۳-تمیز کردن آینه با خیار

از اینکه آینه حمام خود بعد از دوش گرفتن مه ​​می شود خسته شده اید؟ سعی کنید یک برش خیار را در امتداد آینه بمالید، مه را از بین می برد و رایحه ای تسکین دهنده  ارائه می دهد.

۴-رفع آفت باغچه

آیا باغچه تان آفت دارد؟ چند برش را در یک قالب کوچک پای قرار دهید تا باغ شما در تمام فصل عاری از آفات باشد. مواد شیمیایی موجود در خیار با آلومینیوم واکنش نشان می دهد و بویی غیرقابل تشخیص برای انسان ایجاد می کند اما آفات باغ را دیوانه می کند و آنها را از منطقه فرار می کند.

۵-پیشگیری از سردرد باخوردن خیار

آیا می خواهید از خماری یا سردرد وحشتناک جلوگیری کنید؟ قبل از رفتن به رختخواب چند تکه خیار بخورید و سرحال و بدون سردرد از خواب بیدار شوید. خیار حاوی قند، ویتامین های گروه B و الکترولیت های کافی برای جبران مواد مغذی ضروری بدن است که همه چیز را در تعادل نگه می دارد و از خماری و سردرد جلوگیری می کند!

۶-سیرکننده

به دنبال مبارزه با پرخوری بعد از ظهر یا عصر هستید؟ خیار برای قرن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و اغلب توسط تجار و کاوشگران اروپایی برای غذاهای سریع برای جلوگیری از گرسنگی استفاده می‌شد.

۷-تمیز کننده کفش

یک جلسه مهم یا مصاحبه شغلی دارید و متوجه می شوید که زمان کافی برای جلا دادن کفش های خود ندارید؟ یک خیار تازه بریده شده را روی کفش بمالید، مواد شیمیایی آن درخشندگی سریع و بادوامی را ایجاد می کند که عالی به نظر می رسد.

۸-لولای در را تعمیر کنید

نیاز به تعمیر یک لولا جیرجیر؟ یک برش خیار بردارید و آن را در امتداد لولای مشکل دار بمالید و صدای جیر جیر از بین می رود!

۹-آرامش بخش

استرس دارید و زمانی برای ماساژ و یوگا ندارید؟ یک خیار کامل را برش دهید و آن را در یک قابلمه آب در حال جوش قرار دهید، مواد شیمیایی و مواد مغذی خیار با آب جوش واکنش داده و در بخار آزاد می شود و عطری آرام بخش ایجاد می کند که نشان داده شده است که استرس را در تازه مادران کاهش می دهد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۱۰-خیار بوی دهان را از بین میبرد

غذای بو دار مثل سیر و ماهی میخورید و متوجه شوید که آدامس یا نعناع ندارید؟ یک تکه خیار بردارید و آن را با زبان به مدت ۳۰ ثانیه به سقف دهان خود فشار دهید تا بوی بد دهان از بین برود، فتوشیمیایی باکتری های موجود در دهان شما را که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود از بین می برد.

۱۱-کاربرد خیار برای تمیزکردن سینک

به دنبال راهی سبز برای تمیز کردن شیرآلات، سینک ظرفشویی یا فولاد ضد زنگ خود هستید؟ یک تکه خیار بردارید و آن را روی سطحی که می‌خواهید تمیز کنید بمالید، نه تنها کدر شدن سال‌ها را از بین می‌برد و درخشش را باز می‌گرداند، بلکه رگه‌هایی باقی نمی‌گذارد و در حین تمیز کردن به انگشتان یا ناخن‌هایتان آسیبی نمی‌رساند.

۱۲-تمیز کردن لک خودکار و مداد با خیار

قسمت بیرونی خیار را بردارید و به آرامی از آن برای پاک کردن نوشته های خودکار استفاده کنید، همچنین روی مداد رنگی و نشانگرهایی که بچه ها برای تزئین دیوارها استفاده کرده اند، عالی عمل می کند!

۱۳-رفع یبوست

پوست خیار منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است که با از بین بردن ترکیبات سمی روده به کاهش یبوست، سوء هاضمه و پیشگیری از بیماری های مربوط به معده کمک می کند.

۱۴-رفع سنگ کلیه

در رابطه با بیماری های مثانه و کلیه نیز دارای صفات شفابخش است. محتوای آب موجود در خیار با تقویت ادرار به عملکرد کلیه کمک می کند. مصرف منظم خیار همچنین می تواند به مرور زمان سنگ کلیه را از بین ببرد.

کاربرد خیار ،از تمیز کننده آینه تا رفع سنگ کلیه

۱۵-کمک کننده به درمان مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی مانند سوزش سر دل، اسیدیته، ورم معده و حتی زخم معده را می توان با مصرف روزانه خیار یا آب خیار درمان کرد. همچنین می تواند مشکل یبوست را درمان کند. حاوی آنزیمی به نام ارپسین است که به هضم پروتئین کمک می کند.

۱۶-خیار داروی روده

نه فقط خیار و آب آن، بلکه دانه های آن نیز بسیار مفید هستند. دانه خیار به عنوان یک داروی طبیعی برای از بین بردن کرم نواری از مجرای روده در نظر گرفته می شود. دانه ها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که در درمان تورم غشاهای مخاطی بینی و گلو موثر هستند.

۱۷-خیار فشار خون را پایین میاورد

خیار یکی از بهترین منابع پتاسیم است و در هر ۱۰۰ گرم آن ۱۴۷ میلی گرم پتاسیم دارد. این الکترولیت دوستدار قلب، سطح فشار خون را در بدن کاهش می دهد و با به حداقل رساندن اثرات سدیم، ضربان قلب را کاهش می دهد.

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.