چگونه میتوانم یک بیزینس پردرآمد داشته باشم؟

بسیاری معتقدند که داشتن یک بیزینس موفق و سودآور فقط متکی به یک ایده خلاقانه و منحصر به فرد است. هیچکس منکر اینکه داشتن یک ایده خلاقانه می‌تواند یک کسب‌وکار پردرآمد به همراه داشته باشد، نیست. اما یک نکته، آیا فقط داشتن ایده کافی است؟ مسلماً جواب این سوال “خیر” است. برای کسب یک بیزینس موفق در دنیای امروز، داشتن یک برنامه کامل و توانایی‌های مدیریتی از ملزومات است. تمام کسب‌وکارهای زنده در سراسر دنیا، ریسک و خطرهای خود را به همراه دارند. بعضی از خطرها حتی می‌توانند کسب‌وکار نوپای شما را به نابودی کامل بکشانند. اما چگونه می‌توان این خطرها و موانع را به کم‌ترین حد ممکن رساند؟ با یک برنامه ریزی درست! برای داشتن یک برنامه درست، باید به چند فاکتور مهم توجه کرد!

 

بیزینس پردرآمد

داشتن نظم و دقت

منظم بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک مدیر کسب‌وکار است. یک مدیر باید منظم و دقیق باشد و به موضوعات پیرامون خود اشراف کامل داشته باشد. اما این منظم بودن، فقط به نوع پوشش و محل در حضور کار مربوط نمی‌شود. در واقع نوع پوشش و مدل موی سر در بحث مدیریت خیلی جدی نیست و بسیاری فقط برای حفظ شان و شخصیت خود، تن به اعمال رسمی می‌دهند. در تاریخ معاصر بسیاری از کارآفرینان و مدیران نمونه را دیده‌ایم که به این مسائل خیلی توجه نمی‌کردند. نمونه بارز، استیو جابز، موسس یکی از بزرگترین برندهای تلفن همراه. تصاویری که از او در سمینارهای مختلف در یک بازه ده ساله گرفته شده است، نشان می‌دهد که نوع پوشش او از ۱۰ سال گذشته در مراسم‌ها و حتی محل کار تغییر چشمگیری نداشته است.

منظور از منظم بودن در بیزینس بیشتر به قدرت مدیریت فرد و تقسیم وظایف او برمی‌گردد. اینکه یک مدیر و یا کارآفرین خوب باید بتواند تمامی مسائل مربوط به حوزه کاری خودش را به صورت درست حل کند. و اما یک نکته دیگر، دقت! حتماً برای شما هم پیش آمده که یک ایده خوب به ذهنتان خطور می‌کند، اما پس از گذشت چند دقیقه، چیزی از آن ایده یادتان نمانده. برای حل یا جلوگیری از بروز این مشکلات، همیشه همراه خود یک دفترچه و خودکار یا مداد داشته باشید تا بتوانید در هر لحظه همه چیز را ثبت کنید!

بررسی رقبا

مهم نیست در حال انجام چه کاری هستید، اگر رقبای خود را نمی‌شناسید و یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهید، قافیه را می‌بازید. مردم همیشه به دنبال سرویس و خدماتی می‌روند که کارها را آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر انجام می‌دهد. با آنالیز کردن رقبای خود شما متوجه چند نکته بسیار مهم می‌شوید:

  • نکات ضعف خود را خواهید شناخت: هر بیزینسی مشکلاتی دارد، اما ممکن است کارکنان و مدیر آن مجموعه متوجه این مشکلات نباشند. شما با بررسی دقیق رقبای خود و آنالیز پروسه کاری آنها، متوجه وجود یک سری ایراد در نحوه کار خودتان می‌شوید و آن‌ها را رفع می‌کنید.
  • در برابر مشکلات ایمن می‌شوید: شما وقتی می‌خواهید به دیدار یکی از اقوامی بروید که به تازگی منزلشان را عوض کرده‌اند، اولین کاری که می‌کنید در مورد طرح ترافیک، خیابان‌های شلوغ و مسائلی سوال می‌پرسید که در راه رسیدن به مقصد اذیت نشوید. برای اینکه مشکلات و بالا و پایین‌های دنیای بیزینس شما را اذیت نکند، بهتر است رقبای خود را بررسی کنید.
  • خلاقیت شما بیشتر می‌شود: یکی از بهترین مزایای بررسی رقبا، خلاقیت شما است. شما با بررسی پروسه کاری آن‌ها، با روش‌ها و متدهای آن‌ها آشنا می‌شوید. پس چرا از این اطلاعاتی که به دست آورده‌اید برای ایجاد نظریه و ایده‌های جدید استفاده نکنید؟

شعبه آنلاین افتتاح کنید

اواخر سال ۹۸ بود که زندگی همه ما تحت تاثیر یک ویروس ناشناخته و عجیب به نام “کرونا” قرار گرفت. جدای از همه معایبی که این ویروس برای ما داشت و حتی عزیزانمان را از ما جدا کرد، اما یک درس خوب هم به ما داد. اینترنت همه چیز است. کسب‌وکارهای بسیاری همزمان با وقوع این بیماری ورشکست شدند. اما بیزینس‌های زیادی هم توانستند فروش خود را چند برابر کنند! همه این‌ شکست‌ها و موفقیت‌ها فقط به خاطر یک مسئله است، اینترنت! فعالیت در اینترنت تحت نام برند خودتان، تاثیر بسزایی در پیشرفت برند شما خواهد داشت. فعالیت در اینترنت به دو صورت انجام می‌شود، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و یا فعالیت در سایت.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی: چرا نباید از یک پلتفرم رایگان و محبوب برای امور بیزینسی استفاده کرد؟ امروزه، بسیاری از کسانی که در اینستاگرام به فروش مشغول هستند، حتی یک فروشگاه هم ندارند. آن‌ها به جای صرف هزینه برای اجاره فروشگاه و هزینه‌های دیگر، فقط یک پیج در اینستاگرام افتتاح کرده‌اند. البته کسانی که این کار را می‌کنند، معمولاً یک کسب‌وکار خانگی و یا کوچک هستند. هر بیزینسی باید با نام برند خودش در فضای مجازی فعالیت کند تا بتواند به کسانی که کیلومترها از او دور هستند، نیز محصول بفروشد.

فعالیت در سایت: داشتن یک سایت، بدون شک به بیزینس شما اعتبار و شخصیت می‌دهد. در اینستاگرام، شما باید جواب همه دایرکت‌ها را بدهید و به همه کارها را به صورت دستی انجام دهید، اما در سایت اینگونه نیست! سایت فروشگاهی کار شما را آسان می‌کند و تمام پروسه ثبت سفارش تا پرداخت نهایی را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. با پرس‌وجو در مورد قیمت طراحی سایت وردپرسی می‌توانید بهترین گزینه‌ها را بررسی و برای بیزینس خود یک سایت راه اندازی کنید.

مارکتینگ

مارکتینگ

عدم داشتن یک برنامه‌ریزی صحیح و کامل برای مارکتینگ مهم‌ترین دلیل شکست یک کسب‌وکار است. تبلیغات و مارکتینگ فقط این نیست که به افراد معروف مبلغی را پرداخت کنید تا بیزینس شما را تبلیغ کنند. بسیاری در تبلیغات خود سعی می‌کنند که به دگیران بگویند: “ما بهترین هستیم!”. بهترین بودن مسئله مهمی است اما اینکه چه کسی به شما می‌گوید بهترین مهم است. در بحث تبلیغات، سعی کنید که از جملات کلیشه‌ای استفاده نکنید!

به جای استفاده از لقب‌های بزرگ برای بیزینس خود در تبلیغات، سعی کنید در ابتدا گروه هدف خود را پیدا کنید و نیاز آن‌ها را درک کنید. در بحث دیجیتال مارکتینگ، اولین و مهم‌ترین اصل این است که بتوانید در اولین قدم نیاز مخاطب را برطرف کنید. برای مثال، شما در حوزه فروش پارچه مشغول هستید. به جای اینکه در تبلیغات خود این مطلب را عنوان کنید که “ما پارچه‌های اعلا داریم” یا چیزهایی شبیه به این متن، به کاربران خود بگویید: “می‌دونی واسه دوخت یه لباس مجلسی مجلل، باید از چه نوع پارچه‌ای استفاده کنی؟”. نرخ تبدیل بیننده به مشتری با این نوع تبلیغ و مارکتینگ بسیار بالا است. در تبلیغات خلاق و متفاوت باشید!

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یعنی تضمین کیفیت محصولات خودتان. وقتی شما این تضمین را به مخاطب می‌دهید که تا یک مدت معین، در صورت بروز مشکل در محصول، به مشتری خدمات پس از فروش ارائه می‌کنید، اعتبار و ارزش خود را نزد مخاطب بالاتر می‌برید. در بسیاری از مواقع اصلا نیازی به ارائه خدمات نیست چون مشتری مشکلی با محصول ارائه شده ندارد، اما مطمئناً آن مشتری شما را به دوستان خود نیز معرفی خواهد کرد.

حرف آخر

برای موفقیت در دنیای کسب‌وکار امروز، باید تا جایی که ممکن است خلاق، متفاوت و باکیفیت باشید. داشتن یک بیزینس برای خودتان یک رویای شیرین است، اما اگر برای این مسوولیت سنگین، خودتان را به خوبی آماده نکنید ممکن است این رویای شیرین یه یک تجربه تلخ تبدیل شود.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.