چگونه حسادت نکنیم؟

چگونه حسادت نکنیم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چگونه حسادت نکنیم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

حسادت خصلت بدی است. معمولا مشاوران و روانشناسان جملاتی را مانند این جمله ها می گویند ، مانند: “حسادت نکن” یا “حسادت روابط را از بین می برد”. اما چه چیزی این خصوصیت اخلاقی را بسیار بد می کند؟گرچه اغلب به روابط عاشقانه مرتبط است ، اما هرگاه نگران از دست دادن هر چیز یا افراد مهم دیگری باشید ، حسادت ممکن است بروز کند. این غیر از حسادتی است که شامل خواستن چیزی است که متعلق به شخص دیگری باشد.حسادت می تواند منجر به احساس خشم ، کینه یا غم شود.در اینجا نگاهی داریم به برخی از راههای مقابله با حسادت میکنیم؟

راههای مقابله با حسادت :

۱-حسادت را به منبع خود بازگردانید

سارا سوئنسون می گوید: “اگر به حسادت مبتلا شدید ، از خود بپرسید که ریشه آن چیست؟ سپس برای به دست آوردن خواسته های خود گام هایی را برای تغییر آنچه دوست ندارید بردارید. “

بررسی احساسات حسادت می تواند به شما بینش دهد که از کجا می آید:

ازوداج خواهرتان باعث حسادت می شود زیرا شما خیلی خوش شانس نبوده اید و نگران هستید که هرگز فرد مناسبی را پیدا نکنید.
ارتقا همکار شما باعث می شود حسادت کنید زیرا فکر می کنید که در شغل خود مهارت کافی ندارید که خودتان یک ترفیع کسب کنید.
هنگامی که شریک زندگی شما شروع به گذراندن وقت زیادی با یک دوست جدید می کند ، احساس حسادت می کنید .

این که آیا حسادت شما ناشی از عدم امنیت ، ترس یا الگوهای روابط گذشته است ، دانستن بیشتر در مورد علل می تواند به شما کمک کند که چگونه با آن مقابله کنید.

۲-نگرانی های خود را بیان کنید

اگر اقدامات شریک زندگی شما (یا اقدامات شخص دیگری در قبال شریک زندگی شما) احساسات حسادت آمیز را برانگیخت ، این را در اسرع وقت با شریک زندگی خود مطرح کنید.

مبحث حسادت را وقتی صحبت کنید که هر دو می توانید مدتی را به یک گفتگوی پربار اختصاص دهید و هر دو سرحال هستید. هر زمان ممکن است ، سعی کنید از ورود به یک موضوع جدی درست قبل از خواب یا زمانی که قصد بیرون رفتن از در را دارید جلوگیری کنید.

ممکن است همسرتان متوجه این رفتار نشده باشد یا اینکه آنها متوجه نشده اند که شما نسبت به آن چه احساسی دارید. از فرصت استفاده کنید و در مورد هر مرز رابطه ای که می خواهید مجدداً بازدید کنید صحبت کنید و یا در مورد راه های استحکام رابطه خود بحث کنید.

اگر از ذکر احساس حسادت عصبی هستید ، سعی کنید به یاد داشته باشید که اینها کاملاً طبیعی هستند. اطرافیان شما حتی ممکن است در بعضی موارد احساسات حسادت خود را داشته باشد.

چگونه حسادت نکنیم؟
چگونه حسادت نکنیم؟

۳-با یک دوست مطمئن صحبت کنید

حسادت گاهی اوقات می تواند کمی واقعیت را برای شما تحریف کند.

گاهی اوقات ، ابراز این نگرانی ها به شخص ثالث می تواند وضعیت را کمتر ترسناک کند و به شما کمک کند تا حسادت را کنار بگذارید.

حسادت می تواند یک احساس پیچیده و قوی باشد و در هنگام برخورد با آن احساس خوبی نداشته باشید. اما به جای اینکه به عنوان چیزی منفی به آن فکر کنید ، سعی کنید به عنوان یک منبع مفید اطلاعات به آن نگاه کنید.سعی کنید دوست رازداری داشته باشید و درباره حسادت خود با او صحبت کنید و کمک بگیرید.

حسادت ، به گفته سوونسون ، به شما می گوید بین آنچه که دارید و آنچه می خواهید تفاوت وجود دارد.

وی اضافه می کند که حسادت کنترل نشده می تواند به خود سرزنش تبدیل شود و چرخه ای ایجاد کند که احساس محرومیت در شما ایجاد کند. اما شاید بتوانید با شناسایی آن به عنوان اطلاعات مفیدی که می توانید برای ایجاد شرایطی که نیازهای شما برآورده می شود ، آن را مدیریت کنید.

۴-تصویر کامل را در نظر بگیرید

حسادت گاهی اوقات در پاسخ به یک تصویر جزئی ایجاد می شود. به عبارت دیگر ، شما ممکن است خود و دستاوردها و ویژگی های خود را با یک دیدگاه ایده آل یا ناقص از شخص دیگر مقایسه کنید.

مردم معمولاً بهترین خودشان را به دنیا نشان می دهند ، بنابراین همیشه نمی توان فهمید که واقعاً در زندگی یا روابط شخص دیگری چه اتفاقی می افتد.

اما شما هرگز به درستی نمی دانید که کسی چه چیزی را پشت سر می گذارد ، مخصوصاً وقتی فقط به شبکه های اجتماعی نگاه می کنید.

دوست دانشگاهی شما با عکس های فیس بوکی اش همراه شوهرش در یک چمنزار ، بسیار بی دغدغه و خوشحال به نظر می رسد؟ اما مطمئنا این فقط قسمتی از زندگی آنها است و شما از خیلی از مسائل بی خبرید پس لطفا حسادت نکنید.

۵-به خاطر آنچه که دارید سپاسگزاری کنید

قدردانی نه تنها می تواند حس حسادت را کاهش دهد ، بلکه استرس را نیز از بین می برد.

ممکن است هر آنچه می خواهید نداشته باشید. اکثر ما اینطور هستیم. اما احتمالاً حداقل مقداری از خواسته های خود را دارید. شاید حتی در زندگی خود چیزهای خوبی داشته باشید که انتظارش را نداشته باشید.

حتی قدردانی از نکات مثبت در زندگی شما که مربوط به حسادت نیستند می تواند به شما کمک کند تا درک کنید ، گرچه زندگی شما ممکن است عالی نباشد  اما هنوز هم چیزهای خوبی برای شما پیش آمده است.

۶-تکنیک های مقابله در لحظه را تمرین کنید

کنار آمدن با حسادت به محض بروز آن به شما کمک نمی کند تا دلایل اساسی را برطرف کنید. اما این می تواند به شما کمک کند تا پریشانی را از بین ببرید تا زمانی که بتوانید با مسائل اساسی کنار بیایید.

دور کردن توجه از حسادت همچنین می تواند شما را از رفتارهای احساسی (و کاری که می تواند به یک رابطه یا دوستی آسیب برساند) باز دارد.

چگونه حسادت نکنیم؟
چگونه حسادت نکنیم؟

۷-استراحت کن

این استراتژی ها را امتحان کنید تا ذهن خود را از افکار حسادت منحرف کنید قبل از اینکه طاقت فرسا شوند:

آنچه را احساس می کنید بنویسید.
قدم زدن.
با ترک موقعیت ، به خود فضا دهید.
۱۰ دقیقه وقت بگذارید و کاری آرامبخش انجام دهید.

۸-مسائل اساسی را کاوش کنید

ویکی بوتنیک ،توضیح می دهد که حسادت که ادامه می یابد و باعث پریشانی می شود ، گاهی اوقات مربوط به اضطراب یا مشکلات عزت نفس است. “یادگیری نحوه برخورد با هر یک از مسائل می تواند به طور خودکار حسادت را تسکین دهد.”

یکی از راه های رسیدن به عزت نفس ، شناسایی ارزشهای شخصی مانند دلسوزی ، ارتباطات یا صداقت است. به گفته Botnick ، ​​این کمک می کند زیرا به شما امکان می دهد بررسی کنید که آیا این ارزش ها را در زندگی روزمره خود حفظ می کنید یا خیر.

همچنین به شما این فرصت را می دهد که ویژگی های مثبت خود را مشاهده کرده و موارد مهم برای شما را مرور کنید. این می تواند احساس عزت نفس شما را افزایش دهد و ممکن است به کاهش احساس ناراحتی حقارت یا رقابت کمک کند.

اضطراب می تواند طیف وسیعی از علائم را داشته باشد که رفع آن دشوارتر است. تکنیک های مقابله می تواند کمک کند ، اما درمان نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

از اصول شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی برای کمک به درمان حسادت استفاده کنید:

پذیرش را درباره احساسات اضطرابی افزایش دهید تا آنها شما را تحت فشار قرار ندهند
افکار ناخواسته یا ناراحت کننده را بشناسید تا بتوانید آنها را به چالش بکشید و جایگزین آنها را پیدا کنید
ارزش خود را به خاطر بسپارید

وقتی حسادت شما را وادار می کند که خود را با دیگران مقایسه کنید ، ارزش خودباوری شما در نهایت ضربه می خورد. بالاخره زندگی شما ممکن است برای شخص دیگری حسادت برانگیز باشد.

تحقیق درباره کشف رابطه احتمالی بین حسادت و عزت نفس ، شواهدی یافت که نشان می دهد حسادت می تواند در صورت تهدید عزت نفس خود ایجاد شود.

برای مبارزه با عزت نفس پایین:

کارهای خوبی را انجام دهید به خود یادآوری کنید.
دلسوزی به خود را تمرین کنید (به عبارت دیگر ، با خود همان گونه رفتار کنید که با یک دوست صمیمی برخورد می کنید).
اظهارات روزانه را تمرین کنید یا آنها را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید.
مواردی را که درباره شریک زندگی و رابطه خود ارزش قائل هستید به خود یادآوری کنید.
برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید وقت بگذارید.

۹-ذهن آگاهی را تمرین کنید

تکنیک های ذهن آگاهی به شما کمک می کنند تا بدون قضاوت یا انتقاد از آنها ، به افکار و احساسات خود توجه کنید. افزایش آگاهی در مورد حسادت می تواند به شما کمک کند هر الگویی را دنبال کنید ، از جمله اتفاقاتی که قبل از حسادت می افتد.

ذهن آگاهی همچنین می تواند با حسادت احساس راحتی بیشتری کنید. به عنوان مثال ، این می تواند به شما کمک کند احساسات حسادت خود را نسبت به آنچه که هستند – بخشی از تجربه عاطفی – متوجه شوید و بپذیرید و ادامه دهید.

قضاوت نکردن در مورد حسادت ، یا خودتان برای احساس آن ، می تواند مانع تأثیر منفی بر شما شود.

۱۰-بهش وقت بده

اگر قبلاً حسادت را تجربه کرده اید ، احتمالاً قبلاً می دانید که حسادت با گذشت زمان محو می شود. البته بعد از کنار آمدن با احساسات ممکن است احساس شدت کمتری داشته باشید ، اما با پایان یافتن هرچیزی که نسبت به آن حسادت می کنید نیز می تواند کاهش یابد.

با گذشت زمان ، دیگر کمتر احساس می کنید نیاز به مقایسه خود یا شرایط خود با شخص دیگری دارید. اما احساسات مثبتی که دارید باقی می ماند.

بنابراین ، در حالی که ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ ازدواج بهترین دوست خود احساس حسادت کنید ، در روز بعد از عروسی ممکن است حسادت نسبت به دوست خود کمتر شود و فقط خوشحال باشید.

درمان حسادت
درمان حسادت

۱۱-با یک درمانگر صحبت کنید

اگر خودتان در کنار آمدن با افکار حسادت آمیز مشکل دارید ، صحبت با یک درمانگر می تواند به شما کمک کند.

صحبت در مورد حسادت همیشه آسان نیست. ممکن است از به اشتراک گذاشتن این افکار با کسی که نمی شناسید ، حتی احساس ناراحتی بیشتری کنید. اما یک درمانگر خوب شما را با مهربانی و دلسوزی ملاقات می کند.

به علاوه ، آنها بهتر از هر کس می دانند که حسادت احساسی عادی است که همه در برهه ای احساس می کنند.

 چند علامت که نشان می دهد صحبت با یک درمانگر می تواند مفید باشد:

حسادت منجر به افکار وسواسی یا ثابت می شود.
شما متوجه رفتارهای اجباری می شوید.
افکار غیر قابل کنترل می شوند.
شما افکار خشن دارید.
احساسات حسادت باعث ایجاد رفتارهای مشکل ساز می شود.
حسادت بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، شما را از انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید باز می دارد یا باعث ناراحتی دیگری می شود.

حسادت می تواند به شما کمک کند روی اینکه به چه کسی (و چه چیزی) اهمیت می دهید تمرکز کنید. لازم نیست مشکلی برای شما یا روابط شما ایجاد کند. حتی می تواند در برخی موارد به تقویت روابط کمک کند. همه چیز به نحوه استفاده شما برمی گردد. ؟؟؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.