چند مدل غذای خوشمزه با اسفناج

چند مدل غذای خوشمزه با اسفناج

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چند مدل غذای خوشمزه با اسفناج” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اسفناج یکی از انواع سبزیجاتی است که به آسانی و با خوشمزه‌ترین شیوه‌ها می‌توانید از آن‌ها در تهیه‌ی انواع مختلفی از غذاها برای صبحانه، نهار، شام، یا به عنوان دسر و سایر خوراکی‌ها استفاده کنید. اسفناج غنی از ویتامین‌های K و A است؛ این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بینایی و استخوان‌ها بسیار ضروری هستند.

۱٫کوفته‌ریزه با اسفناج

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید با اسفناج درست کنید، خورش کوفته‌ریزه و اسفناج است. برای تهیه این غذا اول مقداری لپه را درون آب بپزید، وقتی خوب پخت و آبش کم شد، آن را کنار گذاشته، مقداری گوشت چرخ کرده را بانمک و فلفل خوب ورز دهید بعد به‌صورت کوفته‌‌های ریز درآورده و درون روغن سرخ کنید.اسفناج را هم که خوب شسته و خرد کرده‌اید اضافه کنید و کمی تفت دهید. مقداری آرد برنج را با ‌آبغوره خوب مخلوط کنید، این مخلوط را همراه با مقداری آب به مواد اضافه کنید، سپس لپه‌های پخته را هم اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و خورش به روغن بیفتد و خوب بپزد.

۲٫نرگسی، غذایی تمام ایرانی

مثل همه غذاهای دیگر که بااسفناج پخته می‌شود، ابتدا اسفناج را شسته و با قدری آب در قابلمه می‌ریزیم و روی شعله می‌گذاریم تا بپزد، اما باید حواسمان باشد هم له نشود، هم رنگش تغییر نکند.در یک ظرف دیگر مقداری کره یا روغن را آب کرده و سپس اسفناجپخته که آبش را گرفته‌ایم روی‌کره(یا روغن) داغ می‌ریزیم.کمی تفت می‌دهیم و سپس چند عددتخم‌مرغ (بنا به میزاناسفناج‌ها و ذائقه خودمان) رویاسفناج‌هامی‌شکنیم. بهتر است با نوک قاشق فضایی برای تخم‌مرغ‌ها باز کنیم تا زودتر ببندند.قدری نمک و فلفل که به این مخلوط اضافه کنیم، غذای ایرانی ما آماده خوردن است. البته بعضی‌ها هم اسفناج را با پیاز تفت می‌دهند.

۳٫٫ رول مرغ و اسفناج و پنیر

چند مدل غذای خوشمزه با اسفناج
چند مدل غذای خوشمزه با اسفناج

اسفناج می‌تواند شما را از طعم همیشگی سینه‌ی مرغ ساده خلاص کند. این بار سینه‌ی مرغ را به همراه مقداری اسفناج پرخاصیت و مغذی نوش جان کنید. در این غذا، سینه مرغ با لایه‌ای از اسفناج کرم‌دار و سس خامه‌ای پوشیده می‌شود تا طعم و بافت فوق‌العاده‌ای به شام‌تان ببخشد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه رول مرغ و اسفناج و پنیر لذیذ را بدانید.

مواد مورد نیاز

الف. ۲۸۰ گرم برگ تازه‌ی اسفناج
ب. نصف فنجان خامه‌ی ترش
پ. نصف فنجان پنیر جک فلفلی
ت. ۴ حبه سیر، خرد شده
ث. ۴ عدد سینه‌ی مرغ بدون استخوان – آن‌ها را نصف کنید و سپس ساتوری کنید تا ضخامت‌شان به حدود ۱.۵ سانتی‌متر برسد
ج. مقداری فلفل سیاه آسیاب شده
چ. ۸ برش بیکن

الف. دمای فر را به ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید.
ب. اسفناج را داخل یک کاسه‌ی بزرگ شیشه‌ای بگذارید و به مدت ۳ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید؛ هر یک دقیقه، آن را به هم بزنید تا تمام بخش‌های اسفناج نرم شوند. سپس، خامه ترش، پنیر، و سیر را اضافه کنید.
پ. سینه‌های مرغ را روی سطح صاف و تمیز قرار دهید. مقداری از ترکیب اسفناج را به وسیله‌ی قاشق روی هر یک از آن‌ها بریزید. سینه‌های مرغ را بپیچید – به گونه‌ای که ترکیب اسفناج داخل آن‌ها قرار بگیرد؛ سپس، دور هر یک از سینه‌های مرغ را نیز با دو برش از بیکن بپوشانید. آن‌ها را به وسیله‌ی خلال دندان محکم کنید و داخل یک سینی فر بچینید.
ت. مواد را به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر بپزید، سپس دمای فر را تا ۲۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد افزایش دهید، یا با استفاده از گریل دستگاه فر، به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه‌ی دیگر، به مواد حرارت دهید تا بیکن‌ها قهوه‌ای شوند.

۴٫غذا با اسفناج و سیب زمینی

مواد لازم
سیب زمینی متوسط۲ عدد
پودر سوخاری۱/۴ فنجان
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ۲ عدد
اسفناج خرد شده۲۸۵ گرم
نمک، فلفل و روغنبه میزان لازم
  1. سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به صورت مکعب‌هایی به ابعاد ۲ سانتیمتر برش بزنید.
  2. سیب زمینی‌های خرد شده را با مقداری آب و نمک بپزید تا کاملا له شوند، سپس آن‌ها را بکوبید تا به شکل پوره سیب زمینی درآیند.
  3. تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکنواخت شوند. سپس اسفناج خرد شده، پوره سیب زمینی، پودر سوخاری، پودر سیر و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به شکل مایه‌ی یکدستی درآیند.
  4. روغن را در تابه‌ای بر روی حرارت ملایم داغ کنید، سپس مایه‌ی اسفناج را مانند کتلت در آن سرخ کنید.
  5. کتلت اسفناج را تا داغ است همراه با نان سرو کنید.

منبع:ستاره،بازده،آشپزی ها

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.