چرا استفاده از یخ برای پوست مفید است؟نحوه استفاده از یخ روی پوست

استفاده از محصولات مفید برای نوع پوست ما ، تمیز نگه داشتن و هیدراته ، محافظت از آن در برابر خورشید ، لایه برداری از آن و استفاده از ماسک برای مراقبت های موضعی فقط برخی از اقدامات ما است که باید انجام دهیم. اما ما همچنین می توانیم یک متحد خوب را در چیزی ساده به عنوان یک مکعب یخ پیدا کنیم. آیا می دانید یخ چگونه می تواند برای مبارزه با پیری به نفع شما باشد؟

چندین ترفند زیبایی با یخ وجود دارد که می توانیم در کارهای روزمره خود انجام دهیم ، اما قبل از درج این محصول اقتصادی اما مؤثر در روز به روز ، مهم است که از مزایای آن در مورد جوان سازی پوست و صورت استفاده کنیم.

چرا استفاده از یخ برای پوست مفید است؟

یخ برای صورت شما خوب است زیرا:

چرا استفاده از یخ برای پوست مفید است؟

یخ منافذ پوست را میبندد

یکی از شایع ترین مشکلات ، به ویژه در پوست های چرب ، منافذ باز است که باعث می شود پوست آنطور که باید صاف به نظر برسد. علاوه بر این ، منافذ باز باعث ایجاد خاک و چربی در آنها می شود و باعث شکل گیری سیاه و غلات می شود.از آنجا که یخ به بستن منافذ کمک می کند ، استفاده از یخ روی پوست آنها را در شرایط کامل نگه می دارد و به شما یک درم با ظاهری بسیار یکنواخت ، سالم و زیبا می بخشد.

گردش خون را بهبود می بخشد

یخ به تحریک گردش خون کافی کمک می کند ، این باعث می شود پوست ما به طور مؤثر محصولات مرطوب کننده و ضد انسانهایی را که در آن اعمال می کنیم جذب کند ، اما در عین حال به ما کمک می کند تا با پیری مبارزه کنیم زیرا مؤثرتر ین راه است و چین و چروک های کمتری شکل می گیرد.

یخ التهاب زیر چشم را کم میکند

احتباس مایع ، یک شب بد خوابیدن ، مشکلات تنفسی یا عوامل ارثی ، می تواند در زیر چشم ما التهاب ایجاد کند که در بعضی موارد به کیسه های مشخص زیر چشم تبدیل می شود. یخ یک متحد عالی برای کاهش این التهاب و نگاه ما بسیار بیدارتر است و باعث افزایش ظاهر پوست ما می شود.

یخ به کاهش آکنه کمک کنید

انسداد منافذی که منجر به تشکیل جوش ها می شود ، باعث التهاب روشن در منطقه ای می شود که دانه ها در آن حضور دارند. استفاده از سرما در این مناطق به کاهش آکنه ، پنهان کردن حضور آن و همچنین کاهش تأثیر یک دانه جدید بر روی پوست ما کمک می کند.

یخ پوست درخشان تری به ما می دهد

تمام مزایای ذکر شده در بالا به یک چیز بسیار واضح ترجمه می شود: پوست صورت شما بسیار درخشان تر ، نرم تر و سالم تر به نظر می رسد و به آرایشی که شما اعمال می شود اجازه می دهد تا یکنواخت تر به نظر برسید یا در صورتی که تصمیم دارید آرایش نکنید ، چهره شما درخشندگی فوق العاده ای دارد. ارزش این را دارد که امتحان کنید!

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

نحوه استفاده از یخ بر روی صورت

با تمام مزایای سرما بر روی پوست ، چه کسی نمی خواهد به چنین درمان ارزان بپیوندد؟ و تنها چیزی که ما به آن نیاز داریم یک جفت مکعب یخ و یک پارچه پنبه ای نرم است ، نه چیزی بیشتر!

نحوه استفاده از یخ بر روی صورت

برای استفاده از یخ روی پوست باید:

قبل از شروع ، صورت خود را خیلی خوب بشویید ، قبل از بستن منافذ با سرما ، پوست باید کاملاً تمیز باشد.
یک یا دو یخ کوچک را با یک پارچه یا حوله پنبه ای بپیچید ، مواد نرم بهتر هستند.
بگذارید یخ کمی ذوب شود تا آب سرد شروع به مرطوب کردن پارچه کند ، در آن زمان شروع به استفاده از آن روی صورت می کند.
بدون اعمال فشار ، یخ را با حرکات دایره ای بر روی تمام صورت خود بمالید و بر مشکل ساز ترین مناطق مانند کانتور چشم ، بینی ، گونه ها یا پیشانی تأکید کنید که معمولاً چربی ، نقاط سیاه ، آکنه یا منافذ باز بیشتر جمع می شوند.
شما باید حداقل چند دقیقه یخ را در امتداد صورت عبور دهید و اجازه دهید سرما بر روی پوست شما عمل کند.
نباید مدت طولانی در یک قسمت صورت بماند بنابراین مراقب باشید و تمام پوست را ببینید.
پس از اتمام ، می توانید در صورت تمایل ، یک تونیک صورت استفاده کنید.
این عمل را می توان در صبح ها انجام داد یا در شب به منظور لکه دار کردن صورت خود ، بستن منافذ و  مرطوب کردن  پوست صورت.

نکاتی برای انجام این روش درمانی

استفاده از یخ روی پوست روشی ساده است که مزایای زیادی برای پوست ما به همراه دارد و به داشتن چهره ای زیبا ، با طراوت و جوان تر کمک می کند. با این حال ، مهم است که برخی از توصیه ها را در نظر بگیرید تا کاملاً مؤثر باشد:

یخ را مستقیماً روی پوست نمالید زیرا می تواند به درم شما آسیب برساند ، همیشه آن را با یک پارچه نرم ترجیح دهید.(یخ را در دورن پارچه بگذارید سپس استفاده کنید)
بیش از ۱۵ دقیقه از سرما روی پوست استفاده نکنید ، مویرگهای پوست می توانند یخ زده و شکسته شوند که باعث قرمزی می شود و بر ظاهر صورت تأثیر می گذارد.
برای تقویت تأثیر این درمان می توانید مکعب های یخی را با سایر مواد تشکیل دهنده انجام دهید که به شما در درمان یک مشکل خاص صورت کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر یک قطره روغن درخت چای را به هر مکعب اضافه کنید ، از طرف دیگر به شما کمک می کند تا با آکنه مبارزه کنید ، چند قطره آب لیمو برای کاهش چربی و سفید کردن پوست ایده آل است. گلاب طراوت بیشتری را فراهم می کند و بابونه اثر تسکین دهنده و ضد التهابی دارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.