چاپ عکس دیجبتال با بهترین کیفیت

چاپ عکس دیجبتال با بهترین کیفیت

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” چاپ عکس دیجبتال با بهترین کیفیت” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ایده دارم برای‌تان، چه ایده‌ای! چاپ عکس روی چوب. این ایده می‌تواند جای یک هدیه خاص را بگیرد و کلی جای کار دارد. وسایل زیادی هم لازم ندارد. فقط «اسلب چوب» ممکن است برای‎تان کمی ناشناخته‎باشد.

اسلب، به برش‌های طولی و عرضی تنه درختان که برای مصارف دکوراتیو استفاده می‌شوند، می‌گویند و برای اجرای این طرح، نتیجه زیباتری خواهدداشت.

اسلب نسبت به تکه‌برش‌های معمولی چوبی، قدری جدیدتر است.

همه آن‌چه نیاز دارید: اسلب چوب، چسب چوب، آب، یک عدد مسواک، قلم‌مو

عکس‌تان را روی کاغذ، چاپ لیزری کنید و از چاپگرهای جوهرافشان استفاده نکنید. یادتان باشد عکس‌ را برعکس و بعد چاپ کنید، درغیر این‌صورت تصویر نهایی شما روی چوب، وارونه از آب درمی‌آید.

برای پیاده کردن این ایده، روش‌های مختلفی در اینترنت پیدا می‌کنید که به‌نظر من ساده‌ترینش استفاده از چسب چوب است. قبل از شروع کار، بگویم که اسلب‌های چوب را می‎توانید از بازار گل و تزیینات بخرید.

شاید هم توی خرازی‌های باذوق و سلیقه پیدایش کنید. چسب چوب، لازم است رقیق باشد و بی‌رنگ یعنی پس از خشک شدن سفیدک زیادی باقی نگذارد. ابتدا با قلم‎مو روی چوب یک لایه نازک چسب بزنید. سپس کاغذ را طوری روی چوب بچسبانید که حباب هوا زیر کاغذ نماند. برای این کار می‌توانید از کارت هم استفاده کنید. کار را به‌مدت ۹۰ دقیقه کنار بگذارید تا کاملا خشک شود. سپس روی کاغذ را خیس کنید و از روی چوب آن را بردارید. اگر لازم بود با مسواک روی آن بکشید تا کاغذ کاملا از چوب جدا شود. یک راه دیگر برای چاپ عکس روی چوب استفاده از اتوی داغ است. می‌توانید کاغذ را روی سطح چوب بگذارید و گوشه‌اش را چسب نواری بزنید که حرکت نکند. سپس اتو را با فشار روی آن بکشید. می‌بینید که طرح عکس روی چوب می‌افتد. در این روش بهتر است از کاغذ روغنی برای پرینت عکس استفاده کنید.

نویسنده : مهسا فارسی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.