چاقی کودکان و بهترین درمان خانگی چاقی کودکان

چاقی کودکان و بهترین درمان خانگی چاقی کودکان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چاقی کودکان و بهترین درمان خانگی چاقی کودکان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

هیچ دارویی برای درمان چاقی نوجوانان توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است عوارضی جبران ناپذیر داشته باشد

هنگامی که نوجوان‌تان بسیار اضافه وزن دارد، تغییرات سالمی در رژیم غذایی‌اش، ورزش، خواب و دیگر عادات او ایجاد کنید اما اگر این ترفندها برای تغییر ایجاد کردن کافی نیستند، به یک سری کمک‌های خارجی فکر کنید.

بسیاری از متخصصان با برنامه‌های کاهش وزن و دیگر روش‌های درمانی می‌توانند به شما کمک کنند.قبل از انتخاب هر برنامه یا درمانی برای فرزند‌تان، با پزشک مشورت کنید.

کاهش وزن ممکن است برای کودکانی که هنوز به بزرگ سالی نرسیده‌اند، انتخاب مناسبی نباشد.

پشتیبانی متخصص

بسیاری از خانواده‌ها هنگام تلاش برای کمک به نوجوان خود گیر می‌افتند. شخصی خارج از خانواده می‌تواند به شما چشم انداز و جهت را نشان دهد و کمک کند تا اهداف را واقع‌بینانه‌تر تعیین کنید. با یک پزشک، متخصص تغذیه یا متخصص دیگری در حوزه چاقی در نوجوانان شروع کنید. یک درمانگر مانند روان شناس یا یک مددکار اجتماعی بالینی با سابقه کاهش وزن نوجوانان نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند. بسیاری از کودکانی که اضافه وزن دارند با افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین درمان می‌تواند مزایای دیگری هم داشته باشد.متخصصان تا حدودی در خصوص بهترین روش درمانی اختلاف نظر دارند. برخی می‌گویند مهم است که پیشرفت کار را با وزن کردن منظم، شمارش غذاها و ورزش زیر نظر داشته باشید. برخی دیگر فکر می‌کنند این‌طور دقیق محاسبه کردن کارساز نیست. باید تصمیم بگیرید که چه گزینه‌ای برای خانواده شما مناسب است.

برنامه‌های مدیریت وزن

برخی ممکن است برنامه‌هایی داشته باشند که شامل جلسات با متخصصان رژیم غذایی یا رفتارشناسان است. مراکز مدیریت وزن کودکان در یک بیمارستان یا یک مرکز جداگانه و استفاده از این مراکز می‌تواند مفید باشد. برنامه‌های این مراکز مشابه برنامه‌های مطب‌های پزشکی هستند و پشتیبانی چندین متخصص را ارائه می دهند.

ورزش کردن

مهم نیست که نوجوانان چه ورزشی می‌کنند، می‌خواهند فوتبال بازی کنند یا هر ورزش دیگری همه این ورزش‌ها به هماهنگی، استقامت، سرعت و قدرت نیاز دارد.

نوجوانی که دوست دارد خوش هیکل‌تر شود می‌تواند هر کدام از برنامه‌های ورزشی را که دوست دارد انتخاب کند تا هم لاغرشود و هم خوش استایل.

پیش از آغاز برنامه‌های ورزشی، باید حرکات را خوب یاد بگیرد تا از آسیب دیدگی در امان باشد. فراموش نکنید پیش از هر ورزشی با پزشک مشورت کنید.

دارو

هیچ دارویی برای کاهش وزن نوجوانان توصیه نمی‌شود.

این داروها می‌تواند برای سلامتی خطرات جدی و عوارض جانبی داشته باشد.

اگر درباره دارو یا مکمل‌های فرزند خود کنجکاو هستید، با پزشک او مشورت کنید.

بسیاری از نوجوانان دارای اضافه وزن، قرص‌های بدون نسخه را آزمایش می‌کنند.

آن‌ها در بهترین حالت بی‌تاثیر و در بدترین حالت خطرناک هستند.

اگر نوجوان‌تان آن‌ها را مصرف می‌کند، درباره خطراتش با او صحبت کنید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.