وقتی مردها در خانه ظرف می شویند!

وقتی مردها در خانه ظرف می شویند!

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”پیشگیری از وقتی مردها در خانه ظرف می شویند!”” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

یکی از موضوعاتی که به خصوص در شبکه‌های اجتماعی با آن شوخی می‌شود، ظرف شستن توسط مردهاست. در همین حال جالب است بدانید که بعضی از افراد، زمانی که دچار استرس و اضطراب می‌شوند به سراغ شستن ظرف‌ها می‌روند و این کار آن‌ها را آرام می‌کند و در مقابل برای گروهی از افراد هم شستن ظرف‌ها، کاری بسیار سخت است که به آن هیچ علاقه ای ندارند. تحقیقات جدید روان‌شناسان نشان می‌دهد که ظرف شستن توسط آقایان اگر با تمرکز و دقت باشد، می‌تواند ذهن را آرام کند و استرس را کاهش دهد.

در ادامه، نکاتی درباره این پژوهش و نتایج آن خواهید خواند.

نحوه انجام این پژوهش

در این تحقیق که در دانشگاه فلوریدا انجام شده از ۵۰۱ دانشجوی مرد خواسته شد که ظرف‌های کثیف را بشویند اما قبل از شروع کار، آن‌ها را به دو گروه تقسیم کردند.

از گروه اول خواستند که با دقت و تمرکز ظرف بشویند و روی بوی مایع ظرف شویی، دمای آب و لمس ظرف‌ها تمرکز کنند و از گروه دوم خواستند ابتدا صرفا ظرف شستن را توصیف کنند و بعد مشغول به کار شوند.

نتیجه کار جالب بود. گروه اول که با تمرکز مشغول به کار شدند، استرس کمتری داشتند و میزان رضایت آن‌ها از زندگی بیشتر بود اما گروه دوم، به مقدار کمتری بعد از انجام این فعالیت با کاهش استرس روبه رو شدند.

آرام شدن فکر با شستن ظرف‌ها

به گفته «آدام هانلی»، دانشجوی دکترا در کالج FSUو مدیر ارشد این پژوهش ،در زمان شستن ظرف‌ها، تمرکز و دقت روی بوی مایع ظرف شویی، دمای آب و لمس کردن ظروف باعث ایجاد حس خوب به میزان ۲۵ درصد بیشتر از معمول و همچنین کاهش ۲۷ درصدی استرس در مردها می‌شود.

علاوه بر همه این‌ها، ظرف شستن باعث آرام شدن فکر و ذهن مردها به صورت کلی می‌شود. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که تعداد افرادی که در این تحقیق شرکت کردند، محدود بود و برای به دست آوردن نتیجه قطعی باید تحقیقات بیشتر روی افراد بیشتر انجام شود.

شایان ذکر است پژوهش‌های قبلی نشان داده بود که مشارکت شوهرها با همسر در انجام اموری همچون شستن ظرف‌ها منجر به ارتقای کیفیت روابط زن و شوهری و بهبود کیفیت زندگی مشترک می‌شود.

مترجم : فرنگیس یاقوتی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.