ورزش کودکان در زمان شیوع کرونا

ورزش کودکان در زمان شیوع کرونا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ورزش کودکان در زمان شیوع کرونا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

راه‌های زیادی برای فعال کردن بچه‌ها وجود دارد، حتی این روزها که مجبوریم فاصله اجتماعی را حفظ کنیم. بچه‌ها باید هر روز یک ساعت فعالیت در سطح متوسط تا شدید داشته باشند.

 

در ادامه چند پیشنهاد داریم تا فرزندان‌تان را به فعالیت بدنی تشویق کنید.

خانوادگی ورزش کنید

بچه‌ها به صورت دسته‌جمعی و همراه با خانواده، بیشتر علاقه‌مند به ورزش و تحرک می‌شوند.

پیاده‌روی‌های خانوادگی، دوچرخه‌سواری‌های خانوادگی یا حتی یک توپ‌بازی ساده‌ هیجان‌انگیز نمونه‌های خوبی برای فعالیت خانوادگی هستند.

کودک را به فعالیت‌های بیرون از خانه تشویق کنید

هر وقت امکانش فراهم شد، کودک‌تان را تشویق کنید که به فضای باز برود، حتی اگر قدم زدن در اطراف خانه همراه خواهر یا برادر باشد.

ویدئوهای ورزشی آنلاین تماشا کنید

ویدئوهای ورزشی آنلاین زیاد و متنوعی در دسترس هستند

که می‌توانند شما و بچه‌ها را تشویق به تمرینات ورزشی در خانه کنند.

چالش ورزشی درست کنید

با فرزندان‌تان یک چالش ورزشی متناسب با سن و سال آن ها در نظر بگیرید.

مثلاً قرار بگذارید در هفته پنج بار به دوچرخه سواری بروید

یا هر روز تعداد حرکات شنایتان را افزایش بدهید و به ۵۰ شنا برسانید.

بچه‌ها را تشویق به انجام کارهای خانه کنید

کارهایی مانند گردگیری منزل، شستن خودرو یا تمیز کردن انباری و …، فرصت‌های خیلی خوبی برای تحرک بچه‌ها هستند.

بچه‌ها را متناسب با سن‌شان در انجام کارهای خانه شریک کنید.

غذاهای سالم‌تری در خانه تهیه کنید

خیلی مهم است که مصرف هله‌هوله‌ و دیگر خوراکی‌های ناسالم را محدود کنید و به بچه‌ها اجازه ندهید اسنک‌های ناسالم بخورند. سبزیجات و غذاهای سالم را طوری برای بچه‌ها سرو کنید که جذاب‌تر باشد.

خودتان الگوی مناسبی باشید

بهترین روش آموزش رفتارهای درست به بچه‌ها این است که خودتان الگوی این رفتارها باشید. وقتی خودتان پیاده‌روی می‌کنید یا برای دویدن بیرون می‌روید

بچه‌ها هم تشویق می‌شوند از شما تقلید کنند.

مدت‌زمان استفاده‌ بچه‌ها از ابزارهای الکترونیکی را محدود کنید

با توجه به مجازی شدن مدارس و استفاده‌ بیشتر از رسانه‌های اجتماعی مجازی همه‌ افراد زمان زیادی از روز را پای رایانه، موبایل و … سپری می‌کنند. خانواده‌ها موظف‌اند مدت زمان استفاده از ابزارهای الکترونیکی را برای بچه‌ها محدود کنند.

وعده‌های غذایی‌تان را خانوادگی و دورهم بخورید

حالا که فرصتی پیش آمده تا اعضای خانواده زمان بیشتری در خانه باشند، از این فرصت برای دور هم غذا خوردن بیشترین بهره را ببرید.

رفتارهای سالم کودکان را بیشتر تشویق کنید

وقتی بچه‌ها ورزش می‌کنند، میوه و سبزی می‌خورند و فعالیت سالمی انجام می‌دهند، فراموش نکنید که آن‌ها را تشویق و تحسین کنید.

منبع،خراسان

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.