ورزش های خطرناک کدام ورزش ها میتوانند باشند؟

ورزش های خطرناک کدام ورزش ها میتوانند باشند ؟

در اغلب ورزش ها آسیب هایی چه کم چه زیاد وجود دارد و هم چنین این اسیب ها غیر قابل انکار می‌ باشد .

حتی در بعضی ورزش های سبک همانند پینگ پونگ و … که احتمال خطر بسیار کمی دارند هم آماری در خصوص صدمات و آسیب هایی به چشم می‌خورد .

برای نمونه یک بوکسور بر روی رینگ که تا حد مرگ مورد حمله قرار گرفته است . یا در دیگر ورزش های رزمی صدمات و شکستگی هایی جبران نشدنی که برای رزمی کاران اتفاق می افتد . یا خطا های شدید و بی رحمانه ای که باعث صدمه دیدن بازیکنان فوتبال می شود . همه این ها بیانگر این است که همه ورزش ها کمابیش دارای اسیب هستند و باید در بیش تر ورزش ها خیلی مراقب بود .

فوتبال

به ورزش فوتبال توجه کنید . فوتبال یکی از پر طرفدار ترین ورزش های جهان است که در ان اسیب دیدن بازیکنان و یا مصدوم شدن ان ها دیگر تبدیل به یک امری طبیعی شده است و هنگام بروز این چنین اتفاقات ، زیاد جای نگرانی و تعجب نیست !

بسكتبال، دوچرخه سواري ،کوه نوردی و فوتبال در صدر ورزش های پرخطر هستند !

دو ورزش دوچرخه سواری و بسکتبال طبق آمار و گفته ی محققان پر خطرترین ورزش های جهان هستند ، ولی این موضوع برای خیلی ها تعجب بر انگیز است ! شک نمی کنم که شما هم از این موضوع متعجب شدید . ولی به ادامه مطلب هم توجه کنید …

در کشور های غربی و به خصوص در کشور آمریکا  بیش ترین گزارشات صدمه ورزش کاران مربوط می شود به این دو رشته ! بعنی بسکتبالیست ها و دوچرخه سواران بیش تر از هم ورزش کاران رشته های دیگر به مراکز درمانی و اورژانس و کلینیک ها مراجعه می کنند …

 ورزش بسکتبال

دکتر پي ترو ، پروفسور دانشگاه شیکاگو در این خصوص می‌گوید : با وجود هجمه زیاد صدمه دیده ها و آسیب دیدگی های ورزش های خطرناک باید آموزش دهی صحیح برای پیشگیری از این آسیب ها را ، مورد توجه قرار داد . بیش تر از ۵۰ درصد اسیب دیدگی ها در ورزش کاران نتیجه طبیعی ورزشی که انجام می دهند نیست ! بلکه سهل انگاری خود ورزشکاران است و باید این ۵۰ درصد اسیب دیدگی با اموزش های صحیح رفع شود . در کنار اموزش های صحیح برای ورزش کاران حتی می توان  استفاده از وسایل و ابزار هایی را برای جلوگیری از آسیب های فوق لازم و ضروری دانست مثل زانو بند ، بازوبند ، کلاه ایمنی و …

این نکته هم بدیهی است که زنان با توجه به آناتومی و فیزیک بدن ظریفشان ، در حوادث ورزشی آسیب پذیر ترند و باید بیشتر از مردان مراقب سلامتی جسمانی شان باشند .

البته باید کمی در صحت آمار های وارده شک کرد ، به دلیل اینکه گاهی اوقات ورزش کاران آسیب دیده بدون مراجعه حضوری به بیمارستان یا کلینیک های درون شهری و دولتی ، توسط پزشکان و دکتر های خصوصی معالجه می‌شوند ،پس به طور قطعی نمی توان گفت کدام ورزش پر خطر تر هست ! مسابقه های اتومبيل راني ، پرش با اسب، موج سواري، شيرجه يا بوکس؟

 تنها دو راه براي تخمين اين مسأله داريم ؛ يكی توجه به گزارشات مرگ و مير و ديگري توجه به شركت های بيمه …

 پرش از ارتفاع:

این ورزش همان طور که از نامش پیداست یکی ازخطرناک ترین و پر ریسک ترین کار هایی است که یک انسان به عمرش می تواند انجام دهد !

این ورزش انواع مختلفی دارد که می توان به پرش از صخره به روی زمین یا پرش از صخره در آب یا پرش از بنا اشاره کرد.این ورزش بسیار مهیج و در عین حال خطرناک است . هر جا که ساختمان ها، دکل ها و سکوهای بلندی وجود داشته باشد مطمئنا یک بیس جامپر نیز در آنجا هست . بلندترین ساختمان ها هیچ وقت از پرش بیس جامپرها در امان نیست . آنها بدون هیچ طناب محافظی می پرند و با رسیدن به سطح زمین چتر نجات خود را باز می کنند تا از مرگ نجات یابند . ازخطرات مشهور این رشته باز نشدن چتر نجات است !

 ورزش پرش از ارتفاع

در این ورزش شما حتی اگر کلاه ایمنی و زانو بند و … هم داشته باشید ،چندان به کارتان نمی اید ! تنها وسیله ای که شما را از پخش شدن در کف زمین نجات می دهد چتر نجات است .

در این ورزش شما می توانید هر ارتفاعی را برای قدم گذاشتن در مرز مرگ و زندگی را انتخاب کنید . هواپیما ، صخره ها یا مصنوعات بشری مثل برج ها و ساختمان های بلند ؟ !

غواصی:

این رشته  جدیدا طرفداران بسیاری پیدا کرده است و جزو ورزش های پر هزینه محسوب می شود . شاید فکر کنید که این رشته رشته ای بی خطر یا کم خطر است ، ولی بهتر است قبل از قضاوت یک نگاهی به امار و ارقام کشته شدگان در این ورزش بیاندازید . تعدادی بر اثر مسمومیت اکسیژنی و تعدادی هم بر اثر بلعیده شدن توسط کوسه ها یا مورد حمله قرار گرفتن توسط حیوانات زیر اب ! البته رشته دیگری هم مربوط به این ورزش است به نام غواصی در غار که به مراتب خیلی ترسناک تر و خطرناک تر از غواصی معمولی است .

گلایدینگ ( گلایدر سواری ):

همه ما از بچگی ارزوی پرواز کردن و داشتن بال و رها شدن در اسمان را داشته ایم . امروزه خیلی ها با گلایدینگ این ارزوی خود را تا حدودی ارضا می کنند و در قبالش خطرات جبران نشدنی ان را هم به جان می خرند .

ورزش گلایدر سواری

یکی از خطرناک ترین ورزش هایی که در دنیا وجود دارد گلایدینگ است , پرواز با پاراگلایدر یکی از جدیدترین ، زیباترین و ساده ­ترین روش پرواز کردن است . این وسیله با بهره­ گیری از جریان هوا و وزن به پرواز در می­آید . پاراگلایدر بال چترمانندی است که بوسیله فشار باد شکل می­گیرد و با دویدن از فراز تپه­ ها و کوهها به طرف پائین به پرواز در می­آید. اما این ورزش چون در آسمان و ارتفاع زیاد است در صورت بروز مشکل بدون شک مرگ قطعی را به همراهش دارد . گلایدینگ یکی از ورزش های گران در جهان محسوب می شود و جالب است بدانید که تعداد کشتگان این ورزش از هر ۵۰۰ نفر یک نفر است که امار وحشتناکی محسوب می شود .

ورزش عجیب فرار از گاو :

جشن مشهور و محبوب سن فارمین که هرساله در ۶ جولای در پامپلونای اسپانیا برگزار می‌شود محل برگزاری این ورزش خطرناک است . اصل این کار برمی گردد به گاو دارانی که ازین طریق یعنی دویدن ،گاو‌های خود را برای ذبح تا کشتار گاه انتقال می‌دادند . جوا‌ن‌ تر ها برای نشان دادن جرات خود در کنار این گاو‌ ها شروع به دویدن می‌کنند . و گاو های وحشی به دنبال ان ها می افتند !

 ورزش فرار از گاو

در طول سال‌هایی که از برگزاری این جشن می‌گذرد موسیقی ، رقص و خرید و فروش به سنت‌های آن اضافه‌ شده‌ است . مسابقه اول با شلیک دو گلوله آغاز شده و شرکت کنندگان شروع به دویدن می‌کنند و بعد از سومین شلیک گاو‌ ها آزاد می‌ شوند . خطر های این ورزش غیر قابل توصیف است . هرساله معمولا حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نفر به صورت جدی مصدوم می‌شوند یا جان خود را از دست می دهند .

در اینجا بد نیست در مورد آسیب های منتهی به مرگ و میر بیش تر بدانید ؛ اخیرا ماهیگیری ، تبدیل به ورزشی خطر آفرین در بریتانیا شده است و این فقط به دلیل غرق شدن شمار زیادی از ورزشکاران در اب است !

بعد ماهیگیری باید به سه ورزش اسب سواری ، کوه نوردی و اتومبیل رانی هم اشاره کنیم که مرگ را تقدیم ورزش کاران این رشته ها کرده است !

در پایان هم شاید جالب باشد تا به این نکته اشاره کنیم که فوتبال امریکایی و راگبی فقط در امریکا سالانه ۱۰ نفر را به کام مرگ میفرستند !

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.