هشت بازیکنی که از باشگاه خود بزرگتر بودن

هشت بازیکنی که از باشگاه خود بزرگتر بودن

▪به گزارش وبسایت fourfourtwo ، نیمار جونیور از وضعیت خود در پاریس سنت ژرمن خسته است و به طور جدی و واضح  در تلاش است تا این تیم را به مقصد باشگاه بعدی خود ترک نماید

به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به دیگر بازیکنانی که از باشگاه خود بزرگ تر بوده اند ( یا راه خودشان را در پیش گرفتند ، به هر حال ! ) :

۸ . مالکوم مَک دونالد ( نیوکاسل )

 

 در دهه هفتاد سرمربی جدید باشگاه نیوکاسل (گوردون لی )  و ستاره خط حمله آن روزهای تیم یعنی مالکوم مک دونالد، هیچ گاه رابطه خوبی با هم نداشتند .

 

 تنش بین آن ها هنگامی افزایش یافت که در روزنامه نیوکاسل از مک دونالد نقل شده بود که :

” گوردون لی چه کسی است ؟”

او بعد از اینکه در تابستان ۱۹۷۵ گوردون لی  سرمربی سابق بلکبورن ، هدایت باشگاه نیوکاسل را بر عهده گرفت این حرف را به زبان آورد .

 در اوایل فصل ۷۵/۷۶ مک دونالد عملکرد نا امید کننده ای داشت  و این بهانه ایی برای گوردون بود تا به او گوش زد کند که فرصت هایش رو به اتمام است و جایگاهش در تیم هیچگاه ثابت نخواهد بود ؛ در جریان قهرمانی طاقت فرسای آن ها در فصل ۷۵/۷۶  مک دونالد به عنوان یکی از ستون های تیم به یک بازیکن معمولی و یار تعویضی تبدیل شده بود و هنگامی که مک دونالد در تمرینات تیم  خندید ، گوردون به او اطلاع داد که :

” تو یک بازیکن حرفه ایِ خوب نیستی مک دونالد ، فوتبال چیزی بیشتر از گلزنی است .

۱۲ ماه بعد سوپر مک ( اشاره به لقب بازیکن ) با مبلغ هنگفتی به آرسنال پیوست و گوردون در این باره گفت که او ارزشش را نداشته است

مک دونالد روزهای غرور آمیزی را در هایبوری سپری کرد در حالی که گوردون ۱۸ ماه بعد ، از سرمربیگری کلاغ ها برکنار شد و در ادامه دوران مربیگری خود هدایت تیم های اورتون و پریستون را بر عهده گرفت .

__________________________________________________________

۷ . ایان رایت ( آرسنال )

ایان رایت ۳۲ ساله در فوریه ۱۹۹۶ درخواست خروج خود را به مدیران باشگاه ارسال کرد.

بروس ریو مربی جدید آرسنال سبک مالکیت و پاس دادن توپ را به هایبوری آورده بود که باعث میشد به رایتی کمتر توپ برسد. گفته میشود بعد از باخت در جام حذفی برابر شفیلدیونایتد در رختکن درگیری لفظی بین این دو پیش آمده بود

 دلیل عصبانیت ایان رایت آن نیز این بود که جان مگ گینلی مهاجم مورد علاقه بروس ریو که در بولتون نیز زیر نظر او بازی میکرد در  موقعیت مناسب ، به ایان رایت پاس نداده و ضربه او نیز به گل تبدیل نشده بود.

این مهاجم حرفش را به مدیریت و دیوید دین هم رسانده بود. بروس ریو تنها یک فصل در هایبوری دوام آورد، رایت باقی ماند و رکورد گلزنی آرسنال را شکست.

__________________________________________________________

۶ . پیر فَن هویدونک ( ناتینگهام فارست )

“وضعیت میتوانست به طور متفاوتی باشد ، حالا من آن را  قبول میکنم “

پیر فَن هویدونک این جمله را یک دهه بعد از بدنامی اعتصاب یک نفره خود بر زبان آورد.

بعد از به ثمر رساندن ۳۴ گل در جریان صعود ناتینگهام فارست  به لیگ برتر انگلستان در فصل ۱۹۹۷/۹۸ مرد قوی هیکل هلندی از وضعیت تیمش وحشت زده شده بود ، زیرا به جای آن که ترکیب تیم تقویت شود ؛ باشگاه کوین کمپل مهاجم مطرح خود را به به ترابوزان فروخت و کولین کوپر که آن روز ها بازیکن محبوبی نزد هواداران به شمار میرفت را به میدلزبروو  واگذار کرد .

بعد از این جریانات هویدونک درخواست خروج و انتقال خود به تیم دیگری را به مدیران باشگاه ارسال کرد اما درخواست او رد شد ، اما او پا پس نکشید و از باشگاه ناتینگهام فارست اعلام جدایی کرد و برای حفظ توان بدنی اش به تمرین با تیم هلندی سابقش NAC brada پرداخت

او ۳ ماه بعد دوباره به ترکیب ناتینگهام بازگشت اما اینبار با مخالفت شدید سرمربی روبرو شد و تا پایان اتمام قراردادش به یک سکو نشین محض تبدیل شد ، سر انجام در اتمام فصل ۹۸/۹۹ او به تیم ویتسه آرنهام فروخته شد سرمربی ناتینگهام در این باره گفته بود که :

” احتمالا این بهترین گزینه است که پیِر برای مدتی به این بخش از انگلستان برنگردد “

فن هویدینک نیز بعد از این اتفاق هیچگاه در طول دوران حرفه ایی خود به انگلستان بازنگشت .

__________________________________________________________

۵ . دیگو مارادونا

به دنبال رکورد شکنی های دیگوی جوان ،  او در سال ۱۹۸۴ و با انتقالی  ۶.۹ میلیون پوندی به ناپولی حاضر در سری آ پیوست

یک روزنامه ی محلی در این باره نوشته بود :

ما شهرداری در شهر خود نداریم ، خانه  ، مدرسه ، اتوبوس و اداره و بهداشت نیز نداریم ؛ اما هیچ کدام از این آن ها اهمیتی ندارد چون ما دیگو مارادونا را داریم .

دوران درخشش مارادونا و ناپولی همزمان بود و آن ها توانستند در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ فاتح سری آ شوند اما حواشی شخصی دیگو نیز رو به افزایش بود ؛ او بیش از ۷۰ هزار پوند به دلیل غیبت در جلسات تمرینی جریمه شده بود و نگرانی هایی درباره ی ارتباطاتش با باند مافیایی کامورا وجود داشت .

هنگامی که در جولای ۱۹۹۱ کلودیو رانیری به عنوان سرمربی جدید آبی ها  منصوب شد ، مارادونا به ۱۵ ماه محرومیت از فعالیت های ورزشی به دلیل دوپینگ محکوم شده بود ، کلودیو رانیری در این باره گفته بود :

” من عاشق کار کردن با دیگو هستم اما هیچ کس حتی دیگو ،  بزرگ تر از باشگاه نیست “

بعد از آنکه محرومیت مارادونا به اتمام رسید به سویل رفت و هیچگاه آن بازیکن سابق نشد ، ناپولی نیز بعد مارادونا دیگر نتوانست که فاتح سری آ شود .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.